Ga naar inhoud


Aanbieding CD HD Family+Thema interessant?


BarnOwl

Aanbevolen berichten

Ik heb nu CD Family +Thema voor 18,45 per maand. Ik gebruik een Inverto 7000 met 80GB voor kijken en opnemen. Er gaat één kabel van mijn duo LNB naar de Inverto waar ik de twee tuners doorgelust heb. Dit werkt allemaal zoals wij het willen.

 

Nu krijg ik de aanbieding voor een pakketverandering naar HD met Family HD + Thema HD voor 19,95 per maand PLUS een Philips DSR 8121 erbij voor 99 Euro's.

 

De maandtarieven maakt dus niet echt veel uit. Ik vraag me af of ik de Philips moet nemen omdat ik veel slechte verhalen over deze ontvanger lees. Nu is 99 Euro natuurlijk niet veel.

 

Het enige wat ik wil is gewoon zenders kijken en af en toe wat opnemen (Terwijl ik kijk ook andere zenders). Ik begrijp dat ik zowieso twee kabels van de duo LNB op de tuners van de ontvanger moet zetten. Dan moet er dus 30m kabel ondergronds bij naar buiten. Ik kan nu met de inverto twin tuner doorgelust gewoon naar beide sats kijken. Hoe zit dat nu met die Philips?

 

Veel vragen maar ik kom er ff niet meer uit.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik hoorde en las ook vele negatieve verhalen over deze 8121 ontvanger. Vast lopen, elke dag resetten enz..

 

Ik had ook net als jij het family + thema pakket en kreeg dezelfde aanbieding. Toch besteld en na 1 week de ontvanger binnen. Zaterdag aangesloten en moet zeggen: prima beeld (HD nog veel mooier, wel via HDMI), installatie was snel gebeurt en nog steeds geen vastlopers (wel de nieuwste software erop zetten, maar ook dat doet ie zelf) TV staat hier echt veel aan. Enig probleem in jouw geval is dat de ontvanger opneemt op tuner 2 en er geen doorlus mogelijkheid is vanaf tuner 1. (je moet dus een extra kabel naar de LNB trekken en je lnb moet 2 uitgangen hebben)maar je kunt dan ook onafhankelijk van je ander tuner opnemen.

2de "nadeel" is dat je voorkeuze kanalen door canal digitaal bepaalt wordt.Gezien ik geen hobby bob ben vind ik dit overigens geen probleem. Met opnemen nog geen goede ervaring, maar hiervoor met mijn topfield was het een ellende.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warboel, bedankt voor je reactie. Precies wat ik wilde horen.

Voor 99 Euro wil ik alleen maar de functies benutten die ik nu ook gebruik met mijn Inverto 7000: kijken, af en toe opnemen en afspelen wanneer ik dat wil.

 

Zo te horen kan dat dus gewoon met de Philips.

 

Ik weet dat ik een tweede kabel moet trekken, maar dat is te overzien.

 

Ook de Inverto loopt na jaren updates nog steeds af en toe vast. Verder zijn er nog steeds andere bugs aanwezig. Nu maar hopen dat Philips onder druk van CD doorgaat met de ontwikkeling van de software, hardware heb ik denk ik wel vertrouwen in.

 

Maar de beeldkwaliteit is dus goed? Dat vind ik eigenlijk het belangrijkst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 7121 is op zich niks mis mee hoor... Goed apparaat. Alleen telekekst via HDMI is nog een drama én er is nu nog geen Fastscan lijst maar voor de rest kan ik hem je wel aanraden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeroen,

 

beeld kwaliteit in HD via hdmi ziet er prachtig uit, zeker als de uitzending ook in hd is. (kijk nu al een week eurosport HD en is een plaatje)

Opname's zijn na een week nog normaal te kijken, iets wat mijn topfield (zelfs na decoderen) niet meer kon. MEGA irritant.

 

Teletekst is idd via HDMI niet goed (staat ook in het boekje) maar via de scart aansluiting geen probleem.

 

Wat ik wel als vervelend beschouw is dat je niet opnames kunt herhalen, bv een opnamen plaatsen voor elke week of elke dag, maar misschien dat dit nog ooit via een software update aangepast kan worden.

 

Tot nu toe heb ik 2x problemen gehad dat het apparaat niet wilde opstarten.

 

Voor die 99 euro zeker aan te raden.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...