Ga naar inhoud


HTPC hulp gevraagd


Gast zalman

Aanbevolen berichten

 

Al enige tijd ben ik aan het klooien om met onderstaande hardware een goed werkende HTPC te verkrijgen.

 

Hoe zou e.e.a. moeten werken?

- Als ik de HTPC uit standby haal, wil ik 'm kunnen bedienen met de remote control van Zalman én/of touchscreen.

- Muziek (mp3, cd, Radio) luisteren met IMEDIANHD via optisch met JVC TH25A.

- TV kijken en opnemen van satelliet met TERRATEC Home Cinema via HDMI met Sony Bravia, geluid via JVC TH25A.

- Opgenomen films, TV en foto's met IMEDIAN HD via HDMI met Sony Bravia.

- als het syteem stabiel werkt wil ik middels andLinux en ccCam2.09 aan cardsharing deelnemen om meer (HD)zenders te kunnen kijken.

 

Voor zover mij bekend heb ik de jongste drivers en updates geïnstalleerd.

Het touchscreen is conform de installatiehandleiding als secondary, de TV als primary ingesteld.

Momenteel zijn de muis en het toetsenbord iv.m. het instellen van é.e.a. nog aangesloten

 

Wat werkt:

Zonder IMON/IMEDIAN geïnstalleerd te hebben TV kijken van satelliet op Sony Bravia middels Terratec HC, (traag) zenders wisselen met aangesloten muis.

 

Wat zijn de problemen:

- Bij tv kijken bevriest het beeld soms en een enkele keer het hele systeem.

- Op het tv scherm is de taakbalk inclusief systemtray te zien, de shortcuts op het touchscreen.

- Na installatie van de IMON/IMEDIAN software, vult FrontView het touchscreen, waardoor de instellingsschermen na het openen van IMON/IMEDIAN niet zijn te benaderen (deze zitten achter FrontView "verstopt". Na de 1e install met de bij de kast geleverde versie, is de jongste versie van IMON/IMEDIAN geprobeerd, maar heb ik deze weer teruggezet naar de oorspronkelijke.

- Geen geluid via optisch uit JVC

- Geen geluid via HDMI uit TV, wel beeld.

 

Mijn vragen:

- wat zijn de voor dit doel de beste instellingen van het moederbord (geheugen etc, VIA-audioHD, ATI Catalyst software)?

- hoe voorkom ik dat FrontView me verveelt met wereld'nieuws' etc en het touchscreen volledig bezet houdt (het liefst zie ik het hele FrontView niet terug)?

- bij de beide Terratecs zijn remotes geleverd. Heb ik deze in deze opstelling absoluut nodig? Kan ik me mischien beperken tot alleen de Zalmanremote.

- is het verstandig of nodig anti-virus e.d. te installeren (het systeem hangt aan internet)?

 

HARDWARE

CASE ZALMAN HD160XTPLUS

MOBO ASUS AM3 M4A785TD-V EVO

BIOS AMI V 02.61

CPU AM3 AMD PHENOM2 X2 550 BOXED

RAM KINGSTON 2048MB DDR3/1333

KINGSTON 2048MB DDR3/1333

HD0 40 GB WESTERN DIGITAL WD40 (systeem)

HD1 1 TB SAMSUNG HD103SJ 8,9ms S-ATAII/300 7200RPM (media)

PSU THERMALTAKE W0293 80+ 450W ATX

ODD Samsung DVD RW DL

SAT1 TERRATEC CINERGY S2 HD PCI + CI

SAT2 TERRATEC CINERGY S2 HD PCI + CI

LCD-TV SONY BRAVIA KDL-32W57xx FULL HD HDMI

AMP JVC TH25A HOME CINEMA OPTICAL

 

SOFTWARE

WIN XP PRO NL SP3

IMON / IMEDIAN HD VERSION 6.11.0601 (Soundgraph.com)

TV-VIEW TERRATEC HOME CINEMA 6

TERRATEC DRIVER 1.1.1.501

andLinux beta2-minimal (stable)

ccCam 2.0.9

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...