Ga naar inhoud


[VU+ Duo] ism logitech harmony


Noud

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb al jaren meerdere harmony's in huis, nog nooit een apperaat gehad welke niet in de logitech DB stond, tot de VU+

Ik dus de knoppen ingeleerd, maar ik vind de VU+ veel beter

reageren op de original AB dan op de logitech. aangezien

ik gewend ben dat de beter is dan dan het origineel. het volgende

 

Ik lees hier op het forum meer harmony gebruikers in

combie met VU+, Hebben jullie daar ook last van? moet ik nog

ergens iest anders instellen, han je goed en slecht inleren???

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites


1- Reageren op de AB: dat hangt er van af, welke Harmony je gebruikt. De goede oude 555 heeft een extreem sterke en brede IR-bundel, de modernere zusjes hebben dat juist niet;

2- Logitech is al diverse malen gevraagd de VU+ in de database op te nemen: helaas werkt men daar sinds de grote bezuinigingsronde van een jaar geleden niet vlot meer (integendeel zelfs);

3- Hoewel het niet nodig zou moeten zijn (en dat was het bij mij ook niet): probeer eens een knop "RAW" aan te leren en bezie of daar beter op wordt gereageerd;

4- aarzel als je dit soort klachten hebt niet (vanuit de Logitech software) per e-mail dit te melden c.q. hulp te vragen: daar is die helpdesk voor (kan je gelijk vragen waarom dit machientje nog steeds niet in hun database staat);

5- Er is en zeer goed, Nederlands Harmony forum: daar wordt je met dit soort dingen vlot geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
al mijn toestellen werken met de harmony one

Maar werken en werken is twee......
De One heeft een smalle en zwakke IR-bundel. Daarnaast is het ontbreken van harde kleurknoppen welhaast een no-go voor de bediening van veel apparaten (en de zachte kleurknoppen eten per pagina 4 van de 6 knoppen op).
Dus: ja, het werkt wel, maar niet fijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 555 werkt hier perfect op de Vu+, ik hoef niet op de box te richten net zoals de ook heel goede standaard ab van de Vu+.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noud
ik heb een 525 en 555,
bij de VU+ gebruik ik de 555,

ben ook al bij logitech aan het zeuren cool

zal de raw optie eens gaan proberen.
weet jij zo snel wat het verschil is?

Tussen de 525 en de 555 zit geen wezenlijk verschil (de 525 is mechanisch wat zwakker en heeft enkele knoppen minder).

Normaal gesproken wordt bij "aanleren" het ruwe ontvangen signaal doorgezet naar de database, vergeleken met de daar aanwezige commando's, en als "schoon" signaal teruggestuurd en in de Harmony opgeslagen. Bij "raw" wordt het signaal gebruikt, precies zoals het is ontvangen. Meestal is normaal aanleren prima, soms niet.
Het is b.v. mogelijk om met RAW-aanleren, ook een "lange druk" commando onder een knop vast te leggen, die je dan slechts kort hoeft in te drukken. Als voorbeeld: met de plug-in "setup Quikbutton" kan je een aantal functies direct bereiken door op een kleurknop lang te drukken: b.v. de zenderlijst onder lang-geel. Als je dan lang-geel raw hebt aangeleerd, en je noemt dat commando "zenderlijst", kan je die knop zenderlijst als harde of zachte toets programmeren, die je vervolgens slecht normaal (kort) hoeft in te drukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

invertist,

 

de nieuwe harmony heeft de kleurknoppen wel als knoppen hoor.(harmony 900)enkel de prijs is belachelijk hoog voor die knoppen en de rf mogelijkheid.

check maar eens goed wink

 

en ik zet mijn kleurknoppen als touchscreen knop op de eerste plaats, werkt perfect. maar ja, je moet de moeite als gebruiker willen doen om alles eens mooi in te stellen.

 

want van alle mensen die zegt dat de harmony niet goed werkt kan ik zeggen, spendeer daar tijd in bij het afstellen, fine tunen...eenmaal je dat hebt wil je niet anders.

 

mijn zoontje van 4 jaar weet al perfect hoe hij achter mijn rug tv kan kijken, met alles erop en eraan...

aah ja, nie moeilijk, 1 knop voor alles en dan gewoon zender hoger en lager en vooral volume hoger :D

post-43448-1318260728,4678_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
de nieuwe harmony heeft de kleurknoppen wel als knoppen hoor.(harmony 900)enkel de prijs is belachelijk hoog voor die knoppen en de rf mogelijkheid.
check maar eens goed wink

Ik weet wel iets van de 900 (en de 555 en de One en de 1000 en de 1100 en de....), zie mijn onderschrift. Logitech heeft wereldwijd zo enorm veel kritiek gehad op het ontbreken van de harde kleurknoppen, dat ze die fout nooit meer maken. Vandaar dat de nieuwere types die ook weer hebben.

Origineel bericht van: SatMann
en ik zet mijn kleurknoppen als touchscreen knop op de eerste plaats, werkt perfect.

Nee, dat werkt dus voor geen meter. Zoals gezegd: dan ben je aan die vier noodzakelijke knopjes al 4 van de 6 zachte knoppen kwijt, en dat is doodzonde.
Mooi dat jij er wel tevreden mee bent, maar ik ben pas tevreden als het echt goed en doordacht is.

Origineel bericht van: SatMann
.... maar ja, je moet de moeite als gebruiker willen doen om alles eens mooi in te stellen.

want van alle mensen die zeggen dat de harmony niet goed werkt, kan ik zeggen: spendeer daar tijd aan bij het instellen, fine tunen...eenmaal je dat hebt wil je niet anders.

Ook hier moet ik je teleurstellen: als betatester voor de Logitech Harmony's heb ik het genoegen gehad letterlijk honderden keren set-up's te mogen uitvoeren en aan finetunen te doen. Ik heb dus wel enig idee waarover ik spreek als ik zeg dat de One niet aan de basiseisen voldoet, waar de simpele, oude en goedkope 555 dat wel doet (een soortgelijk, maar op detail verschillend verhaal geldt voor de 900, de 1000 en de 1100, om over de nieuwere maar helemaal te zwijgen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
wat is er dan wat niet werkt op de ONE die volgens jou wel moet werken?

Zoals eerder gezegd: werken en werken is twee. Alles doet het wel, maar net niet lekker, net niet goed doordacht.

Zoals reeds tweemaal gezegd: het objectief vaststelbare feit dat er geen geen harde kleurknoppen zijn, waardoor je een enorm beslag legt op het sterke punt van dit apparaat: het LCD scherm (waar je dus op elke pagina 4 van de 6 knoppen aan de kleurtjes kwijt bent, tenzij je een liefhebber bent van veel bladeren).

Daarnaast heeft de One een zwakke, smalle IR-bundel, waardoor je veel meer moet richten dan eigenlijk het geval zou moeten zijn ( en dan bij de 525/555 het geval is).

Verder is er een aantal meer subjectieve zaken (die dus per definitie niet voor iedereen even zwaar wegen), waarbij vooral in het oog springt dat er te weinig activiteiten in het activiteiten-scherm zijn (slechts 3: als je een stuk of 15 activiteiten hebt blijf je aan het bladeren), die bovendien rare, niet aanpasbare logo's hebben (zoals een papegaai voor TV kijken).

Het grootste deel van deze meer subjectieve bezwaren zorgt ervoor, dat de One zelden blindelings te bedienen is.
En ook niet zonder hem vast te houden: als hij naast je op een tafeltje ligt, kan je er niet op drukken omdat hij dan omvalt!

Uit het gehele ontwerp blijkt overduidelijk, dat men steeds minder zorg is gaan besteden aan de functionaliteit en steeds meer aan het uiterlijk: in de ogen van velen een uitermate vreemde en bovenal verkeerde gang van zaken.

Alle zaken waarin de One (en opvolgers) tekort schieten, waren bij de voorgangers wel goed voor elkaar: dat heet bij Logitech vooruitgang. En begrijp me niet verkeerd: ik ben jarenlang een groot fan van Logitech periferials geweest (en heb velen hun apparatuur aanbevolen), juist vanwege de goede ergonomie en de goede werking. Sinds een jaar of twee is het tij gekeerd, met bovenstaande gevolgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het toch niet met je eens, ik heb zelf de 525 gehad en nu de one en moet zeggen dat de one me beter bevalt dan de 525.

Ik kan de one nu gewoon blind bedienen en wat de kleur knoppen betreft weinig last van, de meeste functies zitten onder de gewone knoppen hier.

Info - geeft informatie over het programma.

Guide kort - geeft de dag programmmering van een zender

Guide lang - geeft programma overzicht van alle zenders

menu - menu

exit - exit

de 2 knoppen tussen menu en info blader ik door de epg van de zenders als ik guide heb ingedrukt.

enz enz.

 

Als je de afstandbdiening goed indeeld is er niks mis mee.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Ik ben het toch niet met je eens, ik heb zelf de 525 gehad en nu de one en moet zeggen dat de one me beter bevalt dan de 525.

Dan ben jij (althans wat dit betreft) een gelukkig mens.
Ik gebruik de 900 en de 1100 dus niet, maar een aantal 555's wel.
Maar uiteraard ieder zijn meug.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ik gebruik de 900 en de 1100 dus niet, maar een aantal 555's wel.

En ook de One is hier buiten bedrijf gesteld: alle drie trouwens wel om wat andere redenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje

vandaag toch maar de 555 geprogt, knop voor knop.

 

de logitech 555 doet het goed nu.

 

wel een tijdje mee bezig geweest.

 

maar ja dan heb je ook wat smile

 

grtz decodertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...