Ga naar inhoud


Topset 2.0


Gast El Greco

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk het Topset-programma eens op mijn laptop gezet. Heb deze nu aangesloten op mijn TF 7700hsci.

Ik open het programma, klik het icoontje aan om files van de receiver > de PC te transporten en deze vraagt dan: please reboot your receiver.

Wil dit zeggen dat ik hem gewoon even terug op & af moet zetten of een system recovery moet uitvoeren?

Voor ik dat hier doe wil ik wel zeker zijn dat ik weer niet alles kwijt ben. Dat is juist de bedoeling van Topset hoop ik, Uw gegevens gemakkelijk kunnen bewaren en terugzetten. Of zie ik dat verkeerd?

Alvast dank voor jullie hulp

Gert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sjaak,

 

Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Jammer genoeg heb ik tussen het plaatsen van mijn post en nu geen tijd meer gehad om dit op te volgen.

Ik ben wel in het bezit van een Sweex convertcable USB to serial. Heb er dan nog een female<>female connector tussen gestoken maar dit werkt blijkbaar niet want het programma blijft melden dat ik de receiver terug moet opstarten.

Ik ga straks proberen om aan een nulmodemkabel te geraken.

Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: El Greco
Hallo Sjaak,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Jammer genoeg heb ik tussen het plaatsen van mijn post en nu geen tijd meer gehad om dit op te volgen.
Ik ben wel in het bezit van een Sweex convertcable USB to serial. Heb er dan nog een female<>female connector tussen gestoken maar dit werkt blijkbaar niet want het programma blijft melden dat ik de receiver terug moet opstarten.
Ik ga straks proberen om aan een nulmodemkabel te geraken.
Wordt vervolgd...

Op die Sweex adapter moet echt een nulmodem aaangesloten worden naar je ontvanger, we horen wel hoe het afloopt smile


Hoi Sjaak,
Heb net een nulmodemkabel aan de Sweex en de receiver gehangen maar meldt nog steeds hetzelfde: please reboot the receiver. eek
Ook eens in tools > options > connection gekeken en enkele vinkjes veranderd, maar niets. zou het misschien iets met de com poort te maken hebben? Staat nu op com3 maar zie geen mogelijkheid om dit te veranderen. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Kijk eens bij "Deze computer > eigenschappen > Apparaatbeheer" welke COM poort er is aangesloten. Is dat ook COM3?

Hoi SalimRMAF,
Nee, zie nu dat de USB > serialconvertor op COM 11 staat.
Klik ik hier rechtsop > eigenschappen > poortinstellingen > geavanceerd > compoortnummer, zie ik dat COM 3 al in gebruik is. In gebruik door de receiver?
Bedankt,
Gert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: El Greco


Hoi Sjaak,
Heb net een nulmodemkabel aan de Sweex en de receiver gehangen maar meldt nog steeds hetzelfde: please reboot the receiver. eek
Ook eens in tools > options > connection gekeken en enkele vinkjes veranderd, maar niets. zou het misschien iets met de com poort te maken hebben? Staat nu op com3 maar zie geen mogelijkheid om dit te veranderen. cry

Hallo El Greco, in Topset2.0 "Use serial connection" aanvinken en dan kan ik kiezen uit com 1, 3, 5, 6, 7. laugh


Hey Sjaak,

Nee, geen mogelijkheid tot andere com-poorten, enkel COM 3
(zie mijn bericht hierboven aan salimRMAF)
groeten,
Gert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog altijd geen connectie met de ontvanger. Niet tegenstaande dat ik de compoort veranderd heb om mijn laptop naar Com 3 nog steeds de melding dat ik de receiver moet rebooten.

Iemand een oplossing voor? Zou nu na een week proberen toch graag het programma werkende krijgen.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Groeten,

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Heb je wel een nulmodem gebruikt smirk


Ja hoor, stond toch op de verpakking, nulmodemkabel female>female.
Deze dus aangesloten aan de receiver en aan de andere zijde aan de Sweex convertor RS232>USB.
De driver voor deze Sweex heb ik wel moeten downloaden van hun website aangezien het cd'tje dat er bijzit door mijn laptop niet kan "ingeslikt" worden.
Vreemd!
Groeten,
Gert
Link naar reactie
Delen op andere sites

EINDELIJK!!!!!

 

Eerst het programma terug verwijderd en een nieuwe installatie erop gezet. Toen wel een keuze van twee COM-poorten. Even gechekt in apparatenbeheer en daar was het COM7. Programma en kabel op elkaar afgestemd, receiver terug opgestart en ja hoor, het werkt.

Heb mijn eerste settinglijst al opgeslagen.

Nu nog een vraagje, heeft er iemand een grondige nederlandstalige beschrijving van de mogelijkheden van het Topset-programma?

Dank bijvoorbaat.

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Een gebruiksaanwijzing is er niet maar wil je er alles over weten kijk dan »Hier« daar zit ook de maker van Topset mits je het duits beheerst. laugh


Hartelijk dank voor de link Sjaak.
Dertig jaar geleden nog 10 maanden in Duitsland "gelegen" wink Ga mijn beste Duits moeten bovenhalen. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

programma werkt wel leuk

heb het probleem dat iknederland hd naar kanaal 1 plaats het kanaal nummer niet 1 word maar 90 blijft er voor staan

ook met andere zender worden niet de kanaal nummers veranderd

ook al geprobeerd eerst wissen en dan de lijst er weer in doe blijft het zelfde

iemand een oplossing hier voor?

 

heb de hd kanalen en vrouwtje lief klik altijd 1 en kijkt dan de sd versie ongemerkt dus wil die ned hd kanalen graag veranderen

 

alvast mijn dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: jedokus
programma werkt wel leuk
heb het probleem dat iknederland hd naar kanaal 1 plaats het kanaal nummer niet 1 word maar 90 blijft er voor staan
ook met andere zender worden niet de kanaal nummers veranderd
ook al geprobeerd eerst wissen en dan de lijst er weer in doe blijft het zelfde
iemand een oplossing hier voor?

heb de hd kanalen en vrouwtje lief klik altijd 1 en kijkt dan de sd versie ongemerkt dus wil die ned hd kanalen graag veranderen

alvast mijn dank


Heeft het mannetje dan gekozen voor de standaard CD indeling of voor vrije zenders inlezen?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...