Ga naar inhoud


[DM800HD] Diseqc probleem met DM800


ViCcO

Aanbevolen berichten

Afgelopen week 2 dreamboxen DM800 aangesloten bij mezelf en een maat van me. Boxen geflashed en geupdate naar Open-PLI 12/02/2010.

Op beide boxen dezelfde vage problemen gehad.

 

Wanneer er beeld was op een 19.2E kanaal en je switcht naar een 23.5E kanaal geen beeld. Pas na veel geduld en proberen soms ineens beeld op 23.5E maar daarna geen beeld op 19.2E.

 

Dit klinkt normaal gesproken als een diseqc switch probleem.

In beide gevallen de triax 60cm met CDS twin duo LNB opnieuw gericht maar dit was de oorzaak niet.

Kabel getest maar ook dit was niet de oorzaak.

DM800 aangesloten op de andere aansluiting op de lnb en het werkt zonder problemen.

 

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ??

De lnb aansluiting is niet kapot want werkt wel met andere dreambox ontvangers. Echter met een DM800 ineens problemen ??

Zou het aan de DM800 hardware of software liggen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo ,

 

Ook ik heb dat probleem hier,op de wavefrontier t55 met switch ,telkens 0 procent signaal ,na een tijdje klooien ,of de enigma herstarten lukt het weer even.

Ik heb 3 verschillende firmware versies uitgeprobeerd(Pli open,Gimini en Dream elite blackhole)overal het zelfde probleem,ook de instellingen aanpassen haalt niets uit.

Nu heb ik hem gewisseld met de 8000 van beneden die aan een multytenne hangt en beide boxen werken goed ,de 8000 heeft blijkbaar geen moeite met de switch,overigens de 7020 die er hiervoor stond ook niet!

 

Je kan dus stellen dat het een 800 probleem is ,knap irritant!

Eeen betere/duurdere of een ander merk switch is misschien een oplossing ,maar met dit weer ga je niet even het(schuine)dak op.

 

mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cbr06
De dm800 staat er wel om bekend dat hij problemen heeft met bepaalde diseqc switchen, maar met een cds twin duo lnb weet ik niet. Heb je al een beetje met de diseqc instellingen zitten spelen? Misschien is daar verbetering mee te behalen.


Ik heb al wel geprobeerd om via toneburst (oude methode) te schakelen maar die was geen verbetering. Wat zou eventueel nog meer te proberen zijn om het diseqc signaal 'beter' te versturen.
Is dit bijvoorbeeld te versterken ofzoiets?
Misschien dat en inline versterker direct achter de dreambox het probleem oplost?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

[quote=

Ik heb al wel geprobeerd om via toneburst (oude methode) te schakelen maar die was geen verbetering. Wat zou eventueel nog meer te proberen zijn om het diseqc signaal 'beter' te versturen.

Is dit bijvoorbeeld te versterken ofzoiets?

Misschien dat en inline versterker direct achter de dreambox het probleem oplost? [/quote

Dat is heel vervelend probleem wat helaas vaker voorkomt bij de DM800.

 

Ik heb een keer vebetering gekregen met een niewue tuner (revisie K of hoger). refentie : link ).

Bij een andere nieuwe DM800 wederom problemen met DiSEqc 1.1

Allerlei instellingen geprobeerd in combinatie met de plug-in om de uitgebreide instellingen te kunnen bereiken (naam even kwijt).

Niets hielp.

 

Je zal hem dus (vermoedelijk) terug moeten sturen naar de fabrikant

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Zo wordt een 800 wel weer ff duurder,en kan dus niet direct als vervanger voor je sd ontvanger worden gewisseld ,vind ik toch een misser van DM !!

 

Grz Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verander bij de satelliet instellingen eens van simpel naar geavanceerde instellingen:

 

lnb1

astra 19,2

Gebruik Diseqc: Ja: 1.0

vast commando: AA

sequence repeat: yes

lnb2

astra 23,5

Gebruik Diseqc: Ja: 1.0

vast commando AB

sequence repeat: yes

 

heb zelf geen problemen met een dm800 icm een cd duo lnb.

 

Succes!

 

ps. hoeveel signaal sterkte heb je op NL1 en TV Gelderland?

ps2. zitten je connectoren er goed op?? probeer ze eens opnieuw te monteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Apple,

 

 

Bedankt voor je antwoord maar:

 

Ik gebruik een Wavefrontier T55 met 4 lnb's,(zie eerder)en een Edison switch , meerdere gebruikers in huis zijn afhankelijk van dit setje,alle andere ontvangers :geen probleem(Homecast 8100,DM7000,DM7020,DM8000) geen probleem maar nu met DM 800 wel een probleem,

Dus als ik dit wil oplossen wordt het een nieuwe dure switch!

Had ik maar ff doorgespaard voor een 8000,of toch een VU+??!

 

mvg, Mumzel

 

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het plaatsen van een afsluitweerstand het probleem oplossen?

ik heb wel eens gelezen dat je alle niet gebruikte poorten op een diseqc switch moet afsluiten met een afsluit weerstand.

 

mumzel zou je misschien eens kunnen testen of het wat uitmaakt of je als je poorten bezet hebt of dat je er 1 of meerdere vrij laat ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mumzel
Hoi Apple,


Bedankt voor je antwoord maar:

Ik gebruik een Wavefrontier T55 met 4 lnb's,(zie eerder)en een Edison switch , meerdere gebruikers in huis zijn afhankelijk van dit setje,alle andere ontvangers :geen probleem(Homecast 8100,DM7000,DM7020,DM8000) geen probleem maar nu met DM 800 wel een probleem,
Dus als ik dit wil oplossen wordt het een nieuwe dure switch!
Had ik maar ff doorgespaard voor een 8000,of toch een VU+??!

mvg, Mumzel


ja en?

hij heeft het over een aanpassing in je configuratiesetup dat heeft niets met je fysieke setje te maken...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hemertje,

 

Misschien dat ik dat allemaal al had geprobeerd frown maar dat het mijn omschreven setje dus niet werkt ,alleen de optie van de afsluit weerstanden heb ik nog niet getest,nogmaals alle andere ontvangers geen probleem,ik laat de 800 nu maar op de multytenne staan ,daar zijn geen problemen mee en de zapsnelheid is ook beter.

 

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist bericht gehad van Dream Multimedia over dit probleem.

 

You can test the advanced configuration instead of the simple one.

Please test it by using the manual configuration. In the tuner configuration set the config. of the tuner to "extended" (at the moment should be on "simple"). Now you can choose which satellite to receive and then use for these satellites this settings (Diseqc-mode 1.1, Diseqc command transfer (AA), Diseqc repeats on 2 or 3, command or repeating sequence may also once activate).

 

Once configured for the first satellite please select with the left-right buttons of the remote control the next satellite you wish to receive and make the same adjustment (just adpot the Diseqc-Port to AB etc.). Please do not use the "exit"-button on the remote before all satellites are configured correctly. Are all satellite configured, please press the OK button on the remote to save the settings.

 

If this settings don't bring any improvement i can only ask you for a little patience until a new fix will be released.

Unfortunately i don't have a certain date for this.

 

Ze schijnen dus nog met een fix hiervoor bezig te zijn en als tussenoplossing kun je de advanced tuner setup proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ViCco,

 

Zodra ik tijd heb ga ik het uit proberen,ben in ieder geval blij dat het probleem bij Dream bekend is en blijkbaar ook onderkend wordt,als het niet gaat werken hoop ik op de fix

 

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...