Ga naar inhoud


kanalenlijst geeft geen nederlandse HD zenders?


goofy17

Aanbevolen berichten

Met mijn mooie Ipbox 9000 HD wil ik natuurlijk graag zoveel mogelijk HD ontvangen.

 

Ik zie echter in mijn kanalenlijst die ik net weer heb geladen geen nederlad 123/ RTL4 HD zenders . Zowel op ASTRA 19 gr als ASTRA 23.5 gr.

 

Wat doe ik fout? Of zijn ze er gewoon nog niet? Anders dan default zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nederland 1 HD en RTL 4 HD, zitten op de astra 1 op 23,5 graden en zitten op de tp. met de frequentie van 11856, 27500 V en dus deze moet wel staan in de tp instelling van de astra 1.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met transponderfrequentie 11856 symbolrate 27500 vertikaal heb ik nog bij dvbs2 ontvangst de keuze uit fec 1/2 tm 8/9 en modulatie op verschillende manieren.

op de eerste stand laten scannen gaf geen ned1/rtl etc....

 

Kingofsat wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik zal wel niet goed zoeken.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels Kingofsat.net (ipv.com) gevonden en transponder frequenties, polarisatie/ fec/ ingevuld. Hij geeft echter op de genoemde frequentie bij mij geen signaalsterkte.=> er komt dus ook niets binnen? NB op andere transponderfrequenties wel....

 

Ik zal eerst mijn IP box maar updaten naar de meest recente NLB versie. Hopelijk zit daar een goed bijgewerkte satelliet lijst bij.

 

Zijn er nog andere mogelijkheden om een goede configuratie van de sat's te vinden en in te laden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij inladen nieuwste NLB 11694 nog niet de transponder 11856 op de Astra 23,5 in de standaard lijst.

Weer handmatig toegevoegd met gegevens van Kingofsat.

 

Ook nu weer op deze frequentie bij handmatig scannen geen enkel signaal en dus ook geen gevonden zenders.

Andere kanalen geven wel beeld. Ook andere frequenties zoals 11739/27500/V geeft bij mij wel 100% Qual, en 70-75% L

 

Ik begrijp er niets van.....Soms denk ik dat mijn Disecq niet goed staat ingesteld omdat je natuurlijk niet met een handkompas op 3 graden nauwkeurig kunt controleren. Met handmatig draaien stel ik gewoon in op max ontvangst en die positie zet ik dan vast. Misschien sta ik toch wel te zoeken op een andere sat?..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er van de IP box geen kant en klare settingslijsten, waar de transponderfrequenties van de sat's al vernieuwd zijn?Bij mijn oude philips zag ik die regelmatig voorbijkomen. Ook voor de dreambox dacht ik...Er komt elke dag wel een transponder bij. Nu weer nederland 3 begrijp ik.

 

Bovendien geeft mijn schotel op de genoemde frequenties op vage wijze geen signaal, terwijl andere frequenties op dezelfde sat wel (goede) ontvangst geven.

 

Inmiddels begrijp ik er niets meer van..... crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...