Ga naar inhoud


geen HDMI op de 8000 ? hoe werkt Full hd dan goed ??


Bopke

Aanbevolen berichten


DVI-D kan soortgelijk signaal zijn als HDMI(vandaar bijgeleverde DVI-D->HDMI verloopkabel).

Echter meestal geen audio en minder gebruikersbeperkingen(tenzij Dreambox DVI-HDCP heeft). Technisch gezien kan DVI-D ook beyond Full HD (1080p) kwaliteit uitsturen.

Zie wikipedia .

Dit geeft tevens aan dat dat hele HDMI verhaal pure marketing is van de entertainemnt industrie, het is niet beter dan DVI-D & SP/dif, maar bevat wel meer gebruikersbeperkingen als HDCP wat natuurlijk niet bekend gemaakt wordt aan de consument die apparatuur met HDMI koopt.

Je land waar je verblijft bepaald wat je mag doen met de entertainment, en niet de entertainmentindustrie die het de hardwaremakers oplegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleszins de bovenstaande posters bijtreden!

 

bovendien is deze verloopkabel die erbij geleverd is een doodgewone HDMI>DVI-D aansluiting.

 

Dit ontdekte ik doordat deze bijgeleverde kabel (1,8m) net iets tekort was om mijn flatscreen probleemloos (met kabels achter een valse wand enzo) aan te sluiten.

 

Ik dus naar de plaatselijke computerboer, die me een 5m HDMI>DVI-D kabel kon verkopen. Omgekeerd (DVI-D>HDMI) bestond volgens hen niet. Hij had overigens nog nooit van deze (voor hem omgekeerde) opstelling (en van een dreambox) nooit gehoord.

 

Ik heb sowieso de 5m-kabel gekocht en die werkt dus perfect (met beeld EN geluid).

 

Het digitale signaal is dus wel degelijk 1op1 en die HDMI is dus niet beter of slechter dan DVI-D.

 

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg bij mijn 800 een DVI naar HDMI 'stekker'.

 

Ook een kabel dvi - hdmi maar ook een stekkertje waar ik achterin een hdmi kabel kon steken zo lang als nodig/mogelijk.

 

En ja, geluid en beeld geeft ook deze door.

 

Het is heel simpel te zien, het zijn het aantal pinnetjes die aanwezig zijn. Althans, ik heb verschillende stekkers/kabels geprobeerd, en eentje had minder pinnetjes en die gaf geen geluid door, de andere met alle pinnetjes aanwezig deed dit wel.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een "patent" kwestie. Dream Multimedia heeft geen toestemming om HDMI kabels te gebruiken, daarom hebben ze het op deze manier gedaan.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook een DVI -> HDMI verloop stekkertje, daarin zitten alle HDMI signalen dus ook audio.

 

Het is namelijk puur een licentiekwestie waardoor de DM8000 geen 'echte' HDMI connector gekregen heeft, DVI kan ook normale HDMI signalen doorgeven, vandaar dat het op deze manier opgelost is.

De DM500HD heeft overigens wel een HDMI plug aan de achterkant zitten, dat was tenminste het geval op DM500HD die op de Anga in Keulen getoond werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn dm800 dvi/hdmi kabel vervangen door een duurder exemplaar met gouden connectors want de orgineele kabel is van matige kwaliteit en ik moet zeggen dat waneer ik naar dvds kijk het beeld minimaal zichtbaar beter is

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maximus288
dat waneer ik naar dvds kijk het beeld minimaal zichtbaar beter is

Dat is waarschijnlijk placebo effect omdat je centen neergeteld hebt voor die kabel.
Het betreft hier digitale signalen.
En dan merk je dat er of flinke haperingen zijn ivm bandbreedte tekort(wat alleen optreed bij lange lengtes bv boven 10 meter en 1080p of meer). Of het werkt na behoren. Overigens is er voor lange lenges de oplossing hdmi -> ethernet modules, dan gaat je hdmi signaal over netwerk kabel die aan bijde uiteinden module heeft naar HDMI)
HDMI-RJ45.jpg

Bij analoge signalen maakt de kabelweerstand wel uit. Maar dat gaat het nu niet over.

Ikzelf heb het idee (en een verkoper die ik ken heeft het toegegeven) dat heel dure hdmi kabels marketing truuk zijn om meer winst te maken. (en dan bedoel ik duurder, maar wel zelfde lengte en versie nummer)

By the way, zie de overeenkomsten in pin assignments bij DVI (scroll omlaag) & HDMI .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is al eens aan de orde geweest bij het programma Kassa.

 

Daar heeft men een test laten uitvoeren met de goedkope HDMI kabels van 5,00 euro tot kables van 80,00 euro.

 

De test werd uitgevoerd door studenten van de TU te Delft.

Ze hadden zelfs een speciaal software programma geschreven voor deze test.

De kabels die ze getest hebben waren allemaal exact hetzelfde in de test , en of ze nou verguld waren of niet , het verschil was niet meetbaar temaken , laat staan voor het menselijk oog te zien.

 

Omdat het hier om digitale signalen gaat , met een scartkabel was er wel degelijk verschil te meten en ook zichtbaar , maar scart geeft dan ook analoog signaal.

 

Dus zie je bij de L*dl een HDMI kabeltje liggen voor 5,00 euro , kun je die net zo goed gebruiken als 1tje van 60,00 euro.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bulldog_bob
...het verschil was niet meetbaar temaken , laat staan voor het menselijk oog te zien...


Sterker nog: Digitale signalen worden altijd eerst "gemeten" door het apparaat. Als het apparaat het onderscheid niet kan maken, dan kan hij dat onderscheid ook niet aan de kijker laten zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maximus288
ik heb mijn dm800 dvi/hdmi kabel vervangen door een duurder exemplaar met gouden connectors want de orgineele kabel is van matige kwaliteit en ik moet zeggen dat waneer ik naar dvds kijk het beeld minimaal zichtbaar beter is


Slim hoor, het is digitaal! Dus het werkt perfect of je hebt foute pixels, geen tussenweg.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

37464d1220772351-hva-gir-best-lyd-av-denEnige verschillen bij hdmi kabels is de Versie soort.

Oudere versies zijn wat goedkoper dan nieuwere.

(Nieuwere supporten meer soorten digitale signalen)

Zie tabel met versie verschillen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...