Ga naar inhoud


[DM7025+] Diseqc of Toneburst


Marcellomio

Aanbevolen berichten


http://en.wikipedia.org/wiki/DiSEqC

 

DiSeqC is een compleet "systeem" om switches, lnb's en rotors aan te sturen.

 

Toneburst hoort thuis in het rijtje (toneburst/22khz) en 13/18v, zeer rudimentaire "truuks" om via de signaal een LNB toch op de hoogte te brengen van V/H polarisatie en LO/HI band.

 

Eigenlijk zou deze methode al jaaaaaaren geleden compleet overbodig moeten zijn geworden, ware het niet dat in LNBs meestal niet de benodige intelligentie zit ($$$) om DiSeqC te decoderen.

 

Concreet: Als je maar één LNB hebt en geen switch(es), dan kun je het proberen met DiSeqC, maar grote kans dat het niet werkt. Vervolgens dan dus toneburst en 13/18v instellen en DiSeqC uit.

 

Als je (een) (eenvoudige) switch(es) hebt, dan moet je zowiezo DiSeqC aanzetten voor de switch(es) en ook toneburst en 13/18v voor de LNB(s).

 

Als je een wat uitgebreidere switch voor GSO hebt, met LNB's met V/H/Lo/Hi outputs, dan alleen DiSeqC aanzetten en 13/18v en tonenburst beide UIT.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoooooo, heeeeeeee ! Dat is een uitgebreid antwoord. Ik houd ervan. Bedankt cool

 

Het probleem was dat ik met het vervangen van mijn twin-monoblock (die werd aangestuurd door de Diseqc) naar Duo-lnb, de astra 3 (23,5) sat niet kon vinden.

Het signaal bleef schommelen tussen 65% en 75%, terwijl ik zeker wist dat hij goed uitgericht stond.

 

Het signaal op astra 1 (19,2) was uitstekend.

 

Na wisseling van de Diseqc naar toneburst, gebeurde het wonder waar ik al 1,5 uur naar op zoek was. Hupsakeetje, beide sattelieten 94%.

 

Waarom hij het nou niet deed met de Diseqc en wel met de Toneburst, was mij een raadsel. Maar als ik het goed begrijp is het een wat "oudere" manier van switchen tussen de sats, toch?

 

Nogmaals bedankt voor je uitleg wink

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...