Ga naar inhoud


[7005] Hoe CDS handmatig toevoegen, dus niet via snelscan


Johan_S

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kun je CDS ook met de hand toevoegen als je de zenders niet via de snelscan van Cd ingelezen hebt?

Ik heb afgelopen weekend eens geprobeerd de gegevens in te voeren die hier op de site staan. Dan krijg ik een groepje nederlandse zenders, maar zonder CDS.

Doe ik wat fout of kan het niet op deze manier?

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb me soms uren vermaakt met hardnekkige 7005 ontvangers als deze weer eens kanalen kwijt waren. Als je alles goed ingeeft maar toch niet de kanalen kunt vinden zit er niet veel anders op dan een reset te geven en opnieuw te beginnen.

Hopenlijk werkt het dan wel. In mijn ogen is dit het ramptoestel van de laatste 5 jaar als het eenmaal weer werkt niet meer aan de kanalen lijst komen.

Ik heb er op dit moment ook 1 staan wil anders na pasen wel even kijken hoe het precies moet als je even de frequentie en rest gegevens van de zender opgeeft.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd.

Ik heb ontdekt dat ik na de laatste reparatie geen CD software meer heb, maar kennelijk Philips software, waar de snelscan optie niet op zit. Bij mij werkt het altijd wel met kanalen toevoegen, maar ik heb de indruk dat dit CD kanaal verborgens is en alleen ingelezen wordt als je de CD volgorde inleest.

Dat kan ik dus niet meer.

 

Hopen dat ik geen zwart beeld meer krijg na codewisselingen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Johan_S
Ik ben benieuwd.
Ik heb ontdekt dat ik na de laatste reparatie geen CD software meer heb, maar kennelijk Philips software, waar de snelscan optie niet op zit.


Welke firmware heb je ? (menu, systeeminformatie, product informatie)
Als je versie 1.3 hebt (hier is maar 1 versie van) dan zou je fastscan aanwezig moeten zijn.

Als je een andere ontvanger hebt gekregen neem ik aan dat er versie 1.3 geladen is.

Bij instellingen -> kanalen zoeken -> geavanceerd zoeken -> nu kun je met de "gele knop" fast scan starten.
Onder het balkje signaal kwaliteit staat deze optie vermeld (snel zoeken)

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb versie 1.3, build 153.18, dd. 21-8-2007

 

 

 

Origineel bericht van: satmarc
Origineel bericht van: Johan_S
Ik ben benieuwd.

Ik heb ontdekt dat ik na de laatste reparatie geen CD software meer heb, maar kennelijk Philips software, waar de snelscan optie niet op zit.

 

Welke firmware heb je ? (menu, systeeminformatie, product informatie)

Als je versie 1.3 hebt (hier is maar 1 versie van) dan zou je fastscan aanwezig moeten zijn.

 

Als je een andere ontvanger hebt gekregen neem ik aan dat er versie 1.3 geladen is.

 

Bij instellingen -> kanalen zoeken -> geavanceerd zoeken -> nu kun je met de "gele knop" fast scan starten.

Onder het balkje signaal kwaliteit staat deze optie vermeld (snel zoeken)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit alleen de rode knop op. Beginnen met zoeken.

Waarschijnlijk is de software gemodificeerd. Na een reparatie deden alleen de vrije kanalen het. Ze hebben toen de ontvanger weer aan de praat gemaakt. Na een coderingsverandering later stonden de CD kanalen weer op zwart. Daarna is de ontvanger weer opgestuurd en aan de praat gemaakt, maar zo te zien niet met de originele CD software.

Maar, geen nood, hij doet het verder goed. Ik heb bij mijn broer al gekeken of ik de software van de CD Cam kon updaten, dat wilde ook niet.

Dus waarom zou ik dan CD software willen draaien?

Ik heb alle zenders waar ik voor betaal en in mijn eigen volgorde.

 

Johan

 

 

 

Origineel bericht van: Johan_S
Ik heb versie 1.3, build 153.18, dd. 21-8-2007

 

 

 

Origineel bericht van: satmarc
Origineel bericht van: Johan_S
Ik ben benieuwd.

Ik heb ontdekt dat ik na de laatste reparatie geen CD software meer heb, maar kennelijk Philips software, waar de snelscan optie niet op zit.

 

Welke firmware heb je ? (menu, systeeminformatie, product informatie)

Als je versie 1.3 hebt (hier is maar 1 versie van) dan zou je fastscan aanwezig moeten zijn.

 

Als je een andere ontvanger hebt gekregen neem ik aan dat er versie 1.3 geladen is.

 

Bij instellingen -> kanalen zoeken -> geavanceerd zoeken -> nu kun je met de "gele knop" fast scan starten.

Onder het balkje signaal kwaliteit staat deze optie vermeld (snel zoeken)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook dezelfde software maar geen fastscan of snelzoeken met de gele knop, dus ook geen cd volgorde. Ik zou dit wel graag hebben en kunnen. Weet iemand hier meer van

Rebox RE-8000 Loader 1.21 FW v1.08.75

Rebox RE-8000 Loader 1.23 FW v1.08.75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...