Ga naar inhoud


Laptop downgraden van Vista naar Windows XP Home NL (kan ik dit) ?


SatBaron

Aanbevolen berichten

Heb je nu al gekeken in welke mode je sata aansluiting staat? AHCI of IDE. In IDE mode heb je 99 van de 100x geen driver nodig en installeer je xp zonder problemen.

 

In AHCI mode krijg je juist in 99 van de 100 x blauwe schermen in XP. Vista en hoger pakken dit wel zonder probleem.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo winwiz,

 

Hartelijk bedankt voor de reakties !

 

In deze notebook zit een "InsydeH20" BIOS [Version F.32], en daar is héél weinig informatie in te zien, laat staan wijzigingen in doorvoeren.

Helemaal geen info over de HardDisk en/of de Modi, dus kan absoluut niets wijzigen in de BIOS van dien aard.

 

Andere suggesties zijn zéér welkom !

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi SatBaron,

 

Het feit dat constructeurs XP niet meer ondersteunen intrigeert me wel en het bewijst hoe machtig MS wel is. Vooreerst kan je al geen naakte PC kopen zonder een MS produkt erop wat eigenlijk koppelverkoop is. Linux fanaten betalen dus sowieso een windows versie.

HP is blijkbaar niet alleen, Dell levert dus ook enkel Windows 7 drivers voor zijn recente laptops. Er is echter een site die XP genegen is en daar kan je de drivers voor jou laptop wel vinden, alleen de SATA drivers niet mad

Ikzelf heb een Dell waarmee je via de BIOS van AHCI mode naar IDE mode kan switchen maar dit werkte niet om XP te installeren en ik heb toen de drivers van Intel gebruikt. De HP site stelt tegen hun wil in hetzelfde voor indien je perse XP wilt installeren dus ik zou zeggen, probeer het eens met een de ICH9 drivers van Intel.

Als het lukt en XP staat erop, download dan de rest van de benodigde drivers hier.

Ik wens je veel suc6 ermee smile

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oplossing in "redelijk" simpel, download eerst alle XP drivers die beschikbaar zijn voor je laptop. Homepage fabrikant.

 

Download het programmatje Nlite.

 

Copieer je hele windows cd naar de HD van je desktop computer. Start Nlite en slipstream alle nieuwe drivers in je originele windowsXP versie. Nlite maakt een nieuwe iso aan waarmee je zonder problemen XP kunt installen. Mocht je meer info willen neem dan ff contact op via pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat anders.... welke xp wordt er getracht te installeren? Er zit nogal wat verschil in Xp en Xp met SP3 erin bijvoorbeeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ppua,

 

Hartelijk bedank voor je reactie !

 

Citaat:
oplossing in "redelijk" simpel, download eerst alle XP drivers die beschikbaar zijn voor je laptop. Homepage fabrikant

 

Nou daar ben ik dan snel klaar mee, want HP verdomd het om de WinXP nog te ondersteunen met drivers. Vista en Win7 is een ander verhaal.

Maar zoals PaulCl al aangaf om de ICH9 drivers van Intel te gebruiken moet toch voldoende zijn,

want volgens mij (wat ik later) heb begrepen start de XP Home installatie alleen niet door, door het gebrek aan de juiste S-ATA diver - of heb ik dat niet goed begrepen ?

Als ik met Nlite de S-ATA drivers slipstream, kan ik het toch zo proberen ?

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo PaulCl,

 

Wederom mijn hartelijk dank voor je reactie en de "hier"-LINK !

 

De intel_ich9.zip heb ik gedownload en zal deze op een CD-RW met Nlite slipstreamen en zo alsnog de Windows XP Home trachten op de Laptop te krijgen en daarna het overige van "HIER".

 

Ik hoop snel een positief resultaat te kunnen melden.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En maak jezelf het niet makkelijk door een ILLEGALE pliek te downloaden.

Tis net of sommige hier roomser zijn dan de paus.

Illegaal of niet het werkt beter als menig origineel Os.

 

Zoals ik al schreef heb ik ook een Hp van 15 maanden oud maar ondersteuning voor w7,nee niks noppes nada,dan maar illegaal.

 

Als je nog nooit een pliek hebt gebruikt moet je niet meteen gaan roepen het is illegaal en dus kan het nooit iets wezen.

Probeer het eens en kom dan eens terug hier met je bevindingen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Doman,

 

Hartelijk bedankt voor je reactie !

 

En ook bedankt voor de TIP plus de URL.

 

Ik heb daar al het een en ander gedownload en zal voorlopig de SATA drivers met Nlite weer een ISO CD trachten te breien.

't is mooi dat het met dit progje kan, maar ik vind er ontzettend veel in testellen daarmee, voordat die een ISO gaat weg schrijven. Maarja het is voor het eerst dat ik daarmee bezig ben.

Gisterenavond ook een WinXP Home met andere drivers gemaakt, doch kreeg op de laptop weer het blauwe scherm welk in de start-topic staat.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist even op de compaq site gekregen en er zijn wel degeglijk XP drivers voor je laptop.

 

The following software and drivers are compatible with your product and the operating system Microsoft Windows XP

Driver - Keyboard, Mouse and Input Devices Date Version Previous Size

» HP Quick Launch Buttons 12-2009 6.50.12.1 » Version: 24.56M

Driver - Network Date Version Previous Size

» HP Wireless Assistant 09-2009 3.50.10.1 » Version: 4.02M

Firmware Date Version Previous Size

» Firmware Update for GSA-T50L Optical Drive 04-2009 SC05 - 1.91M

Software - Solutions Date Version Previous Size

» HP Software Update 05-2009 5.1.0 » Version: 1.87M

 

 

Maar eerst zul je SP3 in je installatie moeten slipstreamen, om de ondersteuning voor nieuwere chipsets / sata drives te krijgen. SP3 is te downloaden via de microsoft site

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ppua
Maar eerst zul je SP3 in je installatie moeten slipstreamen, om de ondersteuning voor nieuwere chipsets / sata drives te krijgen. SP3 is te downloaden via de microsoft site

XP SP3 heeft zelf geen extra support voor SATA drives, hiervoor blijft het nodig om deze drivers zelf toe te voegen /slipstreamen.

Maar natuurlijk is het wel het handigst om dit dan meteen te doen met een SP3 versie van je XP CD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...