Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] TF 7710 of 7700 HSCI aanschaffen


pch

Aanbevolen berichten

Ik wil een HDTV ontvanger kopen nu er opeens meer aanbod is en het dus interessant wordt.

Heb al veel gelezen en twijfel tussen de 7700 en 7710 HSCI.

Welke moet ik nu kiezen?

Zit er bij beide momenteel een a.b. waar ik meteen de PVR-functie kan bedienen?

Zit de PVR-functie standaard op beide apparaten of moet het eerst met een bepaalde firmware uptodate gemaakt worden?

Kan er bij beide makkelijk steeds de laatste firmware opgezet worden? Dit i.v.m. dat ik wel eens lees dat je bij 1 van deze 2 steeds de ID-waarde moet veranderen en ik eigenlijk het makkelijkste apparaat van beide wil hebben...

Kan er op beide een usb-powered HDD op aangesloten worden, dus zonder losse voeding?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 7700HSCI is PVR ready en heeft een VFD display waar de zendernaam in staat.

 

De 7710HSCI is niet PVR ready en heeft een numeriek display.

De 7710HSCI kan je PVR ready maken door de ID van de 7700HSCI software aan te passen en erin te zetten.

 

Ik denk dat je alleen bij de 7700HSCI de PVR ready afstandsbediening krijgt om bovenstaande reden.

 

Topfield raad het gebruik van een USB powered HDD af, volgens Topfield kan de voeding dat niet aan.

Er zijn wel mensen die het toch doen met een 2.5" schijfje.

 

Verder is de 7700HSCI 43cm breed en de 7710HSCI 36cm, waardoor de 7700HSCI mooier staat in de kast bij de rest van de hifi componenten.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7700HSCI "hikt" af en toe op HD beelden.

Zelfs de laatste firmware lost dit niet op, helaas...

Maar verder is dit een prima toestel, ik gebruik een USB stick van 16G met hogere schrijfsnelheid als 'videorecorder'. Gewone sticks werken niet voor opname van HD beelden.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de door CD voorgeschreven mediaguard CI module en ik heb dat 'hikken' ook op BBC HD, heeft dus niets te maken met die module.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC HD op mijn 7700HSCI: Al vanaf vorig jaar (aankoop TF) zonder enige hik.

 

Je LNB of instellingen/verkeerd ingesteld.

 

Seca3 kaartje is komende week binnen! Nu alleen nog op zoek naar een Aston 1.07 CAM, (Hebben toch ALLEMAAL een groene LED? Sjaak?)

 

Dan heb ik die ook z.s.m. binnen, met een Hikkenloze NED1-HD ontvangst. laugh

 

Mijn 7700HSCI van een jaar oud kwam al met een PVR-afstandsbediening; opnemen gaat PERFECT. Alleen zoals post#2 al zei: oppassen met USB powered HDD's. Zo heb ik de afgelopen week de intro van de OS moeten missen.

 

Superstabiele receiver!

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een "hikkende" 7700 hsci. Ik heb hem aangesloten via

Denon 1910, ivm maar 1 Hdmi aansluiting op mijn Sony Bravia.

Nu gaat elke 2 min het beeld een paar sec. op zwart en gaat dan weer verder. Ik heb hem nu buiten de versterker om aangesloten en zie inderdaad dat het beeld elke 2 a 3 min. even "freezed".Ligt dit aan CI module(mediaguard) of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kippesoep.. welkom op het forum.

 

Het lijkt me niet verstandig om meteen te beginnen met je vraag in 2 verschillende topics te zetten. En al helemaal niet in deze want hikken en aanschaffen.........

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide moet je niet aanschaffen, veel problemen met opnames.

Had zelf de TF 7700 HSCI.

Heb nu de Topfield SRP-2100 TMS. Dit is een perfecte ontvanger met veel mogelijkheden. Kun je zelfs op elke PC op afstand via internet bedienen en zelfs films downloaden.

Zie duitse Topfield side. Werkt prima samen met de seca 3 kaart en EPG werk ook goed, tot 1 week vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de nieuwste software op de hsci. Harde schijf liep steeds vast, was zeer traag, en de externe schijf moest pas aangezet worden als de ontvanger aanstond anders werd hij niet herkend.

Ik heb de SRP 2100 TMS sinds 6 weken, niet een keer vastgelopen, de interne harde schijf is zeer snel. Als je ze beide naast elkaar hebt staan dan zie je pas hoe groot het verschil is in gebruik. Beeld kwaliteit van de 7700 is trouwens wel zeer goed zoals de 2100 TMS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...