Ga naar inhoud


Hoe toon ik DVD ondertitels in een VOB (of TS)


kokf

Aanbevolen berichten

Ik zet mijn DVD's om naar een VOB-file met alleen de hoofdfilm er in. Als ik de ondertitel stream daar bij zet zie ik geen ondertitels in PliJade. Ik heb ook geprobeerd om met VLC de ondertitel stream om te zetten naar een DVB ondertitel stream. Dat leek in eerste instantie te werken. Maar helaas vallen dan de meeste ondertitels weg (die verschijnen gewoon niet), terwijl er af en toe weer wel een ondertitels getoond wordt.

 

Oftewel alleen als ik VLC de ondertitels op de video zelf laat zetten werkt het goed. Maar ja, dan moet de video stream gehercodeerd worden en dat gaat ten koste van de kwaliteit en ik kan ze ook niet meer uitzetten als ik bijvoorbeeld zowel nederlands audio en engels audio + nederlandse ondertitels wil hebben. Misschien moet ik iets op de Dreambox doen, of instellingen in VLC of een ander programma gebruiken om de DVD om te zetten.

 

Is er een mogelijkheid om een ondertitel van een DVD betrouwbaar als stream in VOB of TS te stoppen, dus zonder video hercodering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt je films ook direct omzetten naar ts formaat met ALLEEN de hoofdfilm en de ondertiteling vast in beeld (zoals op tv wordt gedaan in nederland)

 

hiervoor gebruik je vlc versie 086i NIET een nieuwere versie, want dat werkt niet goed.

 

de uitleg moet voldoende zijn om dit probleem op te lossen.

 

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laverda, lees mijn bericht nog eens goed. Als je de ondertitels vastzet op de video moet vlc de video hercoderen, dwz kwaliteit verlies. Dat heb ik liever niet. Dat je perse vlc 086i nodig hebt is onzin. Met recente versies gaat dit ook prima, dan kan zou je zelfs de audio ongemoeid kunnen laten (behoud origineel audiospoor), dat doe ik omdat ik de AC3 audio stream via mijn versterker beluister. Die vlc 0.86 was vooral nodig voor het realtime hercoderen en streamen naar de Dreambox, niet het converteren en opslaan van een DVD naar vob of ts.

 

Een ISO heeft tot nadeel dat je dan de hele troep van de dvd menus etc er bij krijgt. Ik heb wel nog een alternatief. Ik had al eerder met DVD Shrink een hoofdfilm met ondertitels weer in een iso laten zetten. Maar dan kan je de ondertitels niet meer aan krijgen (lukte mij in elk geval niet). Nu blijkt er in DVD Shrink een optie te zitten om een ondertitel als default te kiezen. En dat werkt. ISO in de bestand modus kiezen en ondertitels worden getoond. Je kan ze dan weer niet uit zetten, maar toch beter dan ondertitels in de video vastzetten. Echter de ondertitels worden iets misvormt. De bovenste regel is redelijk leesbaar, de onderste niet. Heel raar, ik zal nog andere dvd's proberen. Verder bevalt mij die dvdplayer binnen de dreambox niet heel goed. Het spelen van vob-files werkt gewoon veel beter. Dat is precies hetzelfde als een ts-file.

 

Het tekst knopje werkt (bij mij) niet op een DM7020 en een VOB file met dvd- of dvb-ondertitels. Volgens mij is dat meer voor enigma2.

 

Helaas ben ik nog niet veel verder...

Ik denk toch dat de oplossing moet zitten in een truck met de dvb-ondertiteling. VLC en de Dreambox gaan daar net iets anders mee om. Misschien is er wel een ander programmatje waarbij je de ondertitels als dvb-stream aan een TS toe kan voegen. ProjectX misschien? Daar heb ik nog weinig ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je redenatie klopt helemaal, ik ben het met je eens, de beste methode zou MOETEN zijn om puur de videostream van de dvd af te halen en die af te spelen.

 

Alleen werkt het niet zo simpel. Ik heb dit een tijdlang precies zo gedaan en ik kreeg altijd problemen met de a/v sync en de ondertitels.

 

Het probleem is de timestamps en de ondertitels. Zodra je de complete stream demuxt ben je in ieder geval de timestamps (en dus a/v sync) kwijt en meestal ook de ondertitels. Als je nog wel ondertitels hebt, dan heb je er niks meer aan omdat de timestamps er niet meer zijn. Als het je lukt om alles van de schijf af te halen, inclusief ondertitels, zonder demuxen, dan nog gaat het niet werken, omdat de kleurinformatie van de ondertitels kwijt bent en de meta-informatie van de ondertitels, deze staan normaal in de .ifo files op de dvd. Je hebt dan dus misschien wel ondertitels, maar ze hebben geen kleur en de speler weet ze niet te vinden.

 

Er zijn leuke tooltjes (windows..., helaas) die het allemaal voor je doen, en dan op een zodanige manier dat het ook nog af te spelen is, ze maken dan wel een nieuwe ISO, dat is de enige manier waarmee je ondertitels weer goed krijgt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik met VLC een video remux (behoud origineel videospoor) via VLC en een ondertitel file (.srt of zo) als DVB ondertitel er bij stop zou het moeten lukken. Dacht ik. Helaas werkt dat niet goed. Het hele ding doet niets, of alleen video (zonder audio of subs). Ook met oudere VLC versies (0.8.6) Zou ik dit rechtstreeks met FFMPEG moeten proberen. Of heb ik kan met zo'n windows tooltje. En welke zijn dat dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...