Ga naar inhoud


Twin monoblock: geen ontvangst bij regen op 1 tuner


djpetit

Aanbevolen berichten

Hall Satters,

 

ik heb jullie expertise nodig want ik kom er niet uit.

 

Ik heb een twinmonoblock (Astra,Hotbird). Beneden staat de dm500 en boven de topfield 4000. Nou heb ik bij regen (zoals zonet) soms boven geen beeld op de zenders van rtl (4,5,7 etc) en ned 1,2 en 3. Wel heb ik boven op mijn Topfield dan wel beeld op bijv. Net5, SBS6 en Veronica. Beneden daarentegen heb ik dan wel gewoon beeld. Als ik bij mijn topfield op dat moment dan kijk dan is het signaal gewoon minimaal. Ik vraag me af hoe dit dan komt ? Heeft dit te maken met een slechte lnb of zijn er een aantal instellingen in mijn Topfield gewoon niet goed ? Oh ja mijn schotel is een triax van 78 cm. Dus volgens mij is die ook groot zat ?

 

alvast bedankt voor jullie hulp !

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dogeatdog
als dat bij mij is zit er ergens vocht.
meestal bij de aansluiting tussen de kabel en lnb.
even droog maken en knallen maar.


Dank ....en nu maar wachten op droog weer !!!

groet,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dogeatdog
je hebt er speciale silicone afdekhouders voor,
ik weet niet hoe ze precies heette.


OK thanx voor de tips,

ik zal indien het dit jaar nog droog wordt er eens even naar kijken....
Ik kan dit vinden voor de f-connectors: Waterbestendige sluiting voor F-Connector en Krimpkous waterdicht.

dus zal wel 1 van de 2 moeten halen om het probleem goed op te lossen.

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Ik kan dit vinden voor de f-connectors: Waterbestendige sluiting voor F-Connector en Krimpkous waterdicht

Dan zou ik als ik jou was toch maar vulcaniserende tape kopen.
Dicht beter af en is makkelijker (dan krimpkous) te verwijderen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: djpetit
Ik kan dit vinden voor de f-connectors: Waterbestendige sluiting voor F-Connector en Krimpkous waterdicht

Dan zou ik als ik jou was toch maar vulcaniserende tape kopen.
Dicht beter af en is makkelijker (dan krimpkous) te verwijderen.

vGnp

Is dit bij een bouwmarkt te koop ??

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vulcaniserende tape kun je krijgen bij de auto onderdelen grossier van het merk HPX (self fusing tape), de prijs is geloof ik 7 euro voor 3 meter. Ook kun je vulcaniserende tape van het merk Nitto kopen bij een electronicazaak. Dit laatste merk is iets duurder en vulcaniseert in mijn ogen iets beter dan van het merk HPX.

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Nou heb ik bij regen (zoals zonet) soms boven geen beeld /......./ Beneden daarentegen heb ik dan wel gewoon beeld.


Omdat je het over "regen" hebt mag er niet zomaar beweerd of verondersteld worden dat het gewoonweg een "vochtprobleem" in de kabel zou zijn; het kan ook mislopen met de een van de uitgangen van de monoblock.
Begin even met de 2 kabels aan de monoblock om te wisselen; is er één kabel slecht, dan moet je deze keer slecht resultaat beneden hebben (in plaats van boven nu). Blijf je goed beeld beneden hebben is er niets mis met de kabels en moet je het ofwel bij de receiver of bij de monoblock zelf zoeken.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Origineel bericht van: djpetit
Nou heb ik bij regen (zoals zonet) soms boven geen beeld /......./ Beneden daarentegen heb ik dan wel gewoon beeld.


Omdat je het over "regen" hebt mag er niet zomaar beweerd of verondersteld worden dat het gewoonweg een "vochtprobleem" in de kabel zou zijn; het kan ook mislopen met de een van de uitgangen van de monoblock.
Begin even met de 2 kabels aan de monoblock om te wisselen; is er één kabel slecht, dan moet je deze keer slecht resultaat beneden hebben (in plaats van boven nu). Blijf je goed beeld beneden hebben is er niets mis met de kabels en moet je het ofwel bij de receiver of bij de monoblock zelf zoeken.


Gerdy,

ik heb alleen dit probleem als het regent. Als het gewoon 'normaal/droog' weer is heb ik altijd gewoon boven en beneden goed beeld.

En om nu in de regen de kabels te gaan om gooien lijkt me ook niet echt een strak plan.

Ik ga eerst maar eens de oplossing van hierboven uitproberen en kijken of dat helpt !

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou inmiddels heb ik de kabels los gehad en het geheel weer vastgemaakt met vulcaniserende tape. Nu maar hopen dat het dit jaar nog gaat regenen en dat dan het signaal ok blijft....

 

 

mvgr,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...