Ga naar inhoud


Advies welke kaart.


j.w.w.

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na enige tijd niets met de hobby gedaan te hebben wil ik weer een beetje rommelen met de satelliet. O.a. door de beperkte mogelijkheden van mijn ss1 kaart en tijd gebrek gestopt.

Momenteel wil ik een nieuw pc-tje gaan aanschaffen en de vraag is welke kaart kan ik het beste nemen. Lees dat er nog steeds goede resultaten zijn met de ss2, met leuke software uiteraard maar ook in die kaarten zit begrijp ik nog wat verschil kwa merk en kunnen. Mijn ss1 was een techno-trend daar heb ik nooit problemen mee gehad. Dus weer een techno-trend? en is het een groot verschil om hd of gewoon te nemen? Als laatste ben ik benieuwd of er ook goede resultaten (of dezelfde) zijn met de usb versie, in het geval dat ik een laptop zou nemen.

 

Alvast bedankt,

Jan-Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi j.w.w. topic wordt aardig bekeken laat ik dan de eerste zijn met een antwoord. Wat verwacht je van de kaart? De meeste kaarten zijn goed, ligt ook een beetje aan het systeem waar de kaart in komt. En uiteraard of je HD wilt gaan bekijken. Kijk eens naar de config van medeforummers. Ik zelf heb goede ervaringen met de Technotrend 3200 voor de sat en 1500 voor cable. Helaas zijn er nog geen drivers voor de ss1 anders gaat die er weer in. Zelf heb ik een licentie gekocht van dvblink tvsource, dit icm mce win 7 home premium. En moet zeggen werkt uitstekend en kan nog een beetje rommelen. Lees op het www en trek je conclusie zou ik zeggen.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik er dan ook maar 2 cent ingooien...

 

zoals gezegd werd. er zijn veel goede kaarten en er is veel verschillende software.

 

wat ik er aan kan toevoegen is het volgende.

Je hebt kaarten met en zonder CI-slot of uitbreiding.

beperk je in je keuze niet alleen toe de CI uitvoeringen (als je bv. tv van CD = smartcard) wilt kijken. Er zijn hiervoor ook (zelfs goedkopere) software en kaartlezer oplossingen voor.

 

Zeker omdat, ook al heeft een kaart een CI voorziening dit geen garantie is dat het met je software zal werken. zeker. het zal werken met de bijgeleverde software, maar vaak wil je toch wat verder kijken naar bv. DVBDream, MyTheatre, DVBViewer, ProgDVB, ALTDVB etc. en hier niet altijd de CI goed geimplementeerd is.

Houdt er ook rekening mee dat er 2 typen drivers zijn: WDM en BDA. voor veel kaarten zijn er van beide versies drivers beschikbaar. BDA heeft echter geen goede Diseqc beschrijving waardoor het aansturen van switches/motors niet altijd hoeft te werken, het kan natuurlijk wel, (grote kans zelfs). De WDM drivers hebben wel een diseqc specificatie, maar daar kan weer niet ieder programma mee werken.

 

'k heb zelf 2 kaarten met een CI-slot en heb daar ook CAMs bij, maar gebruik op dit moment een phoenix-smartcardreader oplossing en dat werkt ook prima.

 

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...