Ga naar inhoud


[DM500S] Astra settings voor duoblok.


satmania

Aanbevolen berichten

Ik heb probleem met de settings voor een duoblok. Als ik kant en klare settings gebruik kan ik de zemders op 19 graden niet kijken wel op de 23 graden, of andersom. Als ik de Dream zelf laten scannen dan lukt het wel, maar dan staan ze niet goed op een rijtje.

Wie kan mij helpen wat handig is? Zijn er settings voor duonlok?

DM 800-Gemini 5

 

Rotor 45-30 draaibaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: satmania
Ik heb probleem met de settings voor een duoblok. Als ik kant en klare settings gebruik kan ik de zemders op 19 graden niet kijken wel op de 23 graden, of andersom. Als ik de Dream zelf laten scannen dan lukt het wel, maar dan staan ze niet goed op een rijtje.
Wie kan mij helpen wat handig is? Zijn er settings voor duonlok?


Ik maak ook gebruik van kant en klare settings. Heb je de instellingen in je dreambox dan wel correct staan ??

Voor de goede orde heb ik even mijn satelliet-configuratie opgezocht (heb dus astra1-hotbird):

2 satellieten via Diseq a/b

1 E13 hotbird 7 7A 8 Diseq AA
2 E19,2 ASTRA 1E 1F 1 G 1H Diseq AB

succes,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Obi wan, bedankt voor je opmerking.

 

-Astra 23,5 staat op AA en

-Astra 19,2 staat op AB. Kennelijk is het niet goed.

De transponders van 19,2 zitten in die van 23,5 en de transponders van 23,5 zitten in 19.2. Vandaar is de verwarring in de ontvanger, denk ik. Ik heb ze niet meer veranderd, geen tijd voor.

 

Ik heb de beide satellieten per transponder handmatig gescand en handmatig op een rijtje gezet. Toch vreemd. Ik scande 19,2 en kreeg de zenders van 23,5 en andersom. Ik weet niet waar dit aan ligt.

 

Schoonvader is in ieder geval blij met zijn voetbalkanalen.

 

DM 800-Gemini 5

 

Rotor 45-30 draaibaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Jij hebt hem gegeven voor een hotbird astra block, Satmania heeft een 19 en 23 block.


En ik schreef dus al in mijn bericht: " Voor de goede orde heb ik even mijn satelliet-configuratie opgezocht (heb dus astra1-hotbird)"

maar goed het probleem is dus opgelost begrijp ik ??

mvgr,
djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satmania
Bedankt Djpetit
Het is zover opgelost, maar ik snap niet dat de transponders verkeerd staan. Ik maak toch een fout ergens.


Ben blij voor je dat het is opgelost. Ik heb dit in het begin ook gehad. Ik heb hem toen weer gereset. Toen opnieuw ingesteld....en daarna pas de zenderlijst er ingedouwd....

toen ging het als een zonnetje !

groet,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...