Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Dode VU Duo?


VluggeW

Aanbevolen berichten

Dat heet wettelijk gezien de "afkoelperiode" en dat geldt alleen voor goederen in ongebruikte toestand in ongeopende en complete verpakking waarvoor binnen maximaal 7 dagen na aankoop schriftelijk wordt aangegeven gebruik te willen maken van deze regeling. De winkelier kan hiervoor een procedure beschrijven die je dan dient te volgen.

Voor alle andere zaken geldt dat de winkelier het binnen redelijke termijn op moet lossen.

De afkoelperiode geldt alleen voor webwinkels en niet voor fysieke winkels!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat misschien ook wel belangrijk is om te vermelden is dat indien de klant het toestel tijdens gebruik zelf stuk heeft gekregen - in het geval van flash toestellen bv- door het verkeerd te flashen of het niet juist uitoefenen van handelingen dan anders omschreven in de handleiding/voorwaarden is de leverancier niet altijd verplicht het toestel terug te nemen en totaal terug te betalen.

 

Omdat het hier over "misbruik" gaat.

stel : je koopt een mixer en steekt die in de vaatwas.

tja : hij is dus wel stuk, dan moet je niet proberen die in een doos te steken en te zeggen, ik ben niet content of hij werkt plots niet meer.

 

want nogal wat consumenten zijn heel bedreven in het vinden van een uitleg waarom hij/zij het toestel plots niet meer wilt.

 

en helaas ontbreekt in het de geposte link wel ook deze informatie.

 

en meestal is de regel zoals _Ron zelf schreef :

de goederen moet ongebruikt zijn

in ongeopende en complete verpakking zich bevinden.

 

het volstaat niet om te zeggen, hoh ik ga een dm8000 kopen.

je probeert wat voor een dag of 5 en plots zie je en ander receiver die je meer ligt en dan stuur je maar doodleuk die dm8000 terug.... helaas dit zal ook niet lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann

en meestal is de regel zoals _Ron zelf schreef :
de goederen moet ongebruikt zijn
in ongeopende en complete verpakking zich bevinden.


Mag je er wel aan ruiken en naar kijken?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann

het volstaat niet om te zeggen, hoh ik ga een dm8000 kopen.
je probeert wat voor een dag of 5 en plots zie je en ander receiver die je meer ligt en dan stuur je maar doodleuk die dm8000 terug.... helaas dit zal ook niet lukken.


Ja, dit mag doodleuk volgens de wet. Wel moet alles in goede staat zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En DAT is dus niet waar.

De afkoelperiode is dus geen proefperiode.

Je mag er naar kijken, je mag er aan ruiken, maar op het moment dat er gebruiksporen aan/op zitten mag de winkelier het beroep op de afkoelperiode weigeren. De voorwaarden mag de winkelier grotendeels zelf bepalen en dienen in zijn gedeponeerde algemene voorwaarden te staan en op die voorwaarden moet de winkelier je tijdens de aankoop gewezen hebben. Zo kan een winkelier een verpakking gebruiken die je niet onbeschadigd kan openen en eisen dat je uitsluitend in de originele onaangetaste verpakking mag retourneren.

Dat is op zich ook logisch want anders krijgt de volgende klant een gebruikt product. Een online winkel kan zich niet veroorloven die producten af te schrijven.

De afkoelperiode is uitsluitend bedoeld om een klant tegen een ondoordachte aankoop te beschermen en niet een mogelijkheid om alles even flink te testen en dan toch maar terug te sturen.

Daarintegen kan je tot 6 maanden een product altijd wegens een defect terug sturen en in die eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkelier. Kan de winkelier dus niet onomstotelijk aantonen dat de consument zelf schuld is aan het defect, moet de winkelier garantie verlenen.

Ik stel voor dat leden er eerst even het wetboek op naslaan voordat er onjuiste informatie verstrekt wordt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd Ron,

 

blij dat iemand het volgt.

de afkoelperiode is er om te zeggen, ik heb het gekocht, NIET opengedaan en ik heb er spijt van, ik was te snel.

Als consument heb je rechten maar ook plichten, idem als handelaar.

 

dus doodleuk zeggen, ik test effen uit en na 6 dagen krijg je die terug, vergeet het dus maar.

 

en als de handelaar duidelijk vermeld dat retour enkel word aanvaard als het gekochte goed in perfecte, ongebruikte staat moet zijn kan je daar NIETS aan doen.

Uiteraard als het toestel na gebruik of installatie stuk is, valt dit integraal onder de garantie van het product/handelaar.

 

dus effen de doos open doen, dan na 4 dagen zeggen, nou ik vind het beeld niet zo goed als ik verwachtte of hmm, die AB ligt mij niet in de hand...dat is totaal geen aanvaardbare reden om als handelaar maar iets terug te nemen.

 

trouwens als een handelaar vermeld dat indien er een terug name is ook kosten aan verbonden is kan je ook niets doen.

De fameuse computerhardware handelaar TechData geeft je bv 10% minder terug ook al heb je het goed niet opengedaan.;.dit noemt handlingskosten...en ja hoor, dat is perfect wettelijk gezien het duidelijk in hun aankoopsovereenkomst staat.

 

Ik weet dat er handelaars zijn die het soms niet goed menen, maar er zij daar tegen over eveneel particulieren die even "slim" zijn.

 

Dus de boodschap is duidelijk voor de handelaar : vemeld het tijdens de aankoop.

voor de particulier, lees het goed voor je ergens koopt.

 

maar wees nu eerlijk, een normaal consument koopt en weet heel goed dat hij niet kan zeggen, hoh, ik vind het toch niet mooi of ik had het anders verwacht...ik geef het terug.

 

ps : wat niet uitsluit als het product omschreven word met bepaalde functies en het toestel blijkt na aankoop dat niet te doen, dan is er wel sprake van terugname.

 

Hopelijk is dit nu beter als uitleg voor verder "lustige" kopers wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het kopen op afstand is in de wet geregeld dat het retourzenden op kosten van de koper dient te gebeuren.

Alle andere kosten moeten worden gecrediteerd door de verkoper.

We praten hier over kopen op afstand. De termijn waarbinnen dat moet gebeuren gaat overigens verruimd worden.

Voor het kopen bij de "gewone" winkel, geldt hetgeen door

Aart44 al is gemeld.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
...De fameuse computerhardware handelaar TechData geeft je bv 10% minder terug ook al heb je het goed niet opengedaan.;.dit noemt handlingskosten...en ja hoor, dat is perfect wettelijk gezien het duidelijk in hun aankoopsovereenkomst staat...


Dat staat hier helemaal los van want TechData is een computer groothandel en daar kunnen dus alleen winkeliers kopen.
We hebben het hier over winkeliers en daarvoor gelden gelukkig wel strenge regels.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag VluggeW,

 

Vorige week heb ik ook de VU mogen ontvangen. Ik had precies hetzelfde probleem. Je kunt dit verhelpen met tuner config (wel in open PLI). Ik heb de doos gewoon de eerste keer opgestart of deze ook werkte, uit gezet, USB stick erin en opnieuw opstarten met PLI op de USB stick. Daarna de tunerconfiguratie instellen in PLI. Het instellen van de listings gaat niet zo soepel als bij een DM 7020. Ik moest alles scannen. Veel succes.

 

Groet Farmer1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem uit de doos haalt, aansluit en hebt geen beeld en niets op je schermpje dan hoef je ook niet te proberen PLI via een sticky erop te zetten, want is ie gewoon kaduk.

TS heeft m.i. correct gehandeld in deze situatie, elke poging om de box alsnog tot leven te brengen maakt zijn zaak alleen maar zwakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast joost1963
Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
Dan zijn ze verplicht (mits binnen 7 werkdagen gebeld) om een nieuwe te leveren.


Volgens mij is het eerder dat ze op een redelijke termijn het probleem moeten oplossen... En als het om een webshop gaat kun je de koop ontbinden.


Er zijn al webshops die 14 dagen omruil garantie geven.
Ontvanger defect opsturen of er naar toe rijden en je krijgt gewoon een nieuwe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...