Ga naar inhoud


kan je ipconflickt hebben tussen draadloze router,wirles linksys gameadaptor en dm800


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb mijn dm800 box aangesloten op de volgende manier.

ik heb een modem type thomson 706 welke vam mijn provider is daarachter heb ik een draadloos game modem van linksys type WGA54G en daaruit heb ik bedraad de dreambox aangesloten.

nu is het gekke dat als ik via lanconnect met programma total commander verbinding maak en daar een directory van de dreambox wil openen dit niet gaat het programma geeft aan downloading maar open de bestandsmap niet.

maar als ik de linksys er tusssen uit haal doet hij het wel.

en als ik met de linksys b.v. een zenderlijst wil plaatsen werkt dit ook gewoon.

nu zei iemand mij dat dit een ipconflict kan zijn en nu is mijn vraag kan ik b.v. het ipadres van de linksys veranderen ?

en zo ja hoe en zou dit de oplossing dan zijn ?

overigens ik heb een ping uitgevoerd met en zonder de linsys er tussen en als ik de linksys er tussenuit laat is de pingtest goed maar met de linksys er tussengaat dat minder

goed.

nou ik hoop dat het begrepen word deze uitlegen.

 

gr peter

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


verwijder in thuisnetwerk / apparaten / configuren al je apparaten die problemen op leveren en vooral die er dubbel in staan

dit wil wel eens conflicten opleveren is mijn ervaring

dit is bij een experia box 780 dus jouw box zal wel in grote lijnen het zelfde zijn

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterksr
hallo,

ik heb mijn dm800 box aangesloten op de volgende manier.
ik heb een modem type thomson 706 welke vam mijn provider is daarachter heb ik een draadloos game modem van linksys type WGA54G en daaruit heb ik bedraad de dreambox aangesloten.
nu is het gekke dat als ik via lanconnect met programma total commander verbinding maak en daar een directory van de dreambox wil openen dit niet gaat het programma geeft aan downloading maar open de bestandsmap niet.
maar als ik de linksys er tusssen uit haal doet hij het wel.
en als ik met de linksys b.v. een zenderlijst wil plaatsen werkt dit ook gewoon.
nu zei iemand mij dat dit een ipconflict kan zijn en nu is mijn vraag kan ik b.v. het ipadres van de linksys veranderen ?
en zo ja hoe en zou dit de oplossing dan zijn ?
overigens ik heb een ping uitgevoerd met en zonder de linsys er tussen en als ik de linksys er tussenuit laat is de pingtest goed maar met de linksys er tussengaat dat minder
goed.
nou ik hoop dat het begrepen word deze uitlegen.

gr peter


Het beste is om alleen in het modem van de provider DHCP (server) aan te zetten, en in alle andere apparaten in het netwerk deze uit te zetten. (dit wordt dus de server, andere apparaten die een IP adres uitdelen moet dit dus uit staan)

Netwerkapparaten welke je regelmatig wilt benaderen via een IP adres (game adapter, Dreambox.....) deze geef je een vast IP adres, doe je dit niet dan is na een eventuele herstart mogelijk het ip adres verandert door de DHCP server, en weet je het IP adres niet meer.

PC's e.d. gewoon via dhcp automatisch een ip adres laten verkrijgen.

Sommige modems kunnen een Mac-adres herkennen in het netwerk en deze een vooraf ingesteld IP adres geven.

Wil je je Game adapter een ander IP adres geven dan even alle andere apparaten van het netwerk verwijderen (stekker er uit) en alleen de PC en de Game adapter verbinden, dan kun je eenvoudig via de webinterface het IP adres veranderen.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronald10
Zet vaste ip adres buiten je dhcp range.Dan kan er nooit een ip conflict zijn.


kan je mij mischien vertellen welke adressen dat zijn en hoe ik die kan toewijzen ?
en van welk aapparaat zou ik dan moeten veranderen ?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je Modem kan je meestal de DHCP range aangeven

die maak je bijv. 192.168.1.100 tot 192.168.1.200

 

de vaste ip adressen die je wilt gebruiken kan je dan kiezen tussen 192.168.1.10 en 192.168.1.99

 

In ieder geval moeten alle apparaten in dezelfde range zitten dus in dit geval 192.168.1.xxx dus alleen het laatste getal veranderen

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke apparaten.......

 

dat moet je zelf bepalen.

 

Als het niet uitmaakt in je systeem dan zou ik alles door dhcp laten toewijzen.Mocht je poorten open zetten naar een computer server of dreambox dan is het handig om dit vast te zetten buiten je dhcp range.Zowie soooo een server altijd een vast ip geven.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...