Ga naar inhoud


Bitrate Film1HD t.o.v. andere HD zenders


iRuud

Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat de birate van Film1 HD vrij laag is ten opzichte van andere HD kanalen. Pieken Ned1HD en Ned3HD af en toe naar 12-14Mbit, schommelen anderen op 9Mbit, blijft Film1HD steken op 4MBit gemiddeld. Zelfs Sport1 HD wordt in een hogere bitrate doorgegeven (7-8 MBit)..

Is dit nog een 'schakel' foutje?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Apple740
Ik meet op dit moment pieken tot 13,5mbit/s tijdens heftige actiescenes, verder blijft het beeld prima overeind ivm Film1-HD op de UPC kabel. Ik zou zeggen, niets mis mee.


Ik zie 'm hier ook pieken op 12Mbit.. maar het gemiddelde is 4.4MBit. Ondanks dat het een redelijk plaatje is, is het voor native HD vrij laag in vergelijking met de andere HD zenders bij CD (Met uitzondering van één die nog slechter scoort)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erikje
Het beeld van FilmHD is zeker niet te vergelijken met een Servus TV of engels HD-zenders.

Beter beeld dan de gewone Film 1.1 enz. zenders maar naar HD maatstaven is dit maar matig........


Waar je grondig rekening mee moet houden, is dat lang niet iedere film op Film1-HD daadwerkelijk native HD is. Ongeveer de helft is helaas upscaled.
En dan heb je ook nog verschillende kwaliteiten onder de films die wel native HD zijn. Van redelijk tot zeer goed.
Al met al is de beeldkwaliteit dus een behoorlijke mengelmoes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Waar je grondig rekening mee moet houden, is dat lang niet iedere film op Film1-HD daadwerkelijk native HD is. Ongeveer de helft is helaas upscaled.

Dat lees ik hier wel eens maar wat is hier de bron van? De reden dat Film1 HD nogal eens op zwart gaat is juist omdat ze niet aan upscaling zouden doen. Toen ik Film1 HD kon kijken, bij de start bij @home, was iedere film die ze uitzonden absoluut HD. Veel films waren er toen nog niet, maar wat er was was ook zeker HD.

Ik wil wel eens een screenshot van zo'n opgeschaalde film op Film1 HD zien, ik ben hier erg sceptisch over.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Apple740
Waar je grondig rekening mee moet houden, is dat lang niet iedere film op Film1-HD daadwerkelijk native HD is. Ongeveer de helft is helaas upscaled.

Dat lees ik hier wel eens maar wat is hier de bron van?


Ikzelf. Zie; http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=33418.msg404560#msg404560

Overigens kan het percentage native HD ondertussen verbeterd, verminderd of hetzelfde zijn. Mijn onderzoek van een paar weken geleden is een 24 uurs momentopname geweest.

Ontopic; ondertussen is wel duidelijk geworden dat de minimale bitrate van 3,8mbit/s die CDS op Film1-HD hanteert haar sporen nalaat, check out de textures in de blouse van de dame:

CDS:
cdsss.th.jpg

UPC:
upccc.th.jpg


Langdurige dips van 3,8mbit/s (zoals tijdens het screenshot hierboven) is natuurlijk wel erg laag voor een HD zender. Geen enkele andere HD zender in het CDS pakket komt onder de 5. En zeker niet langdurig. We gaan er dus nog even van uit dat CDS de encoder nog aan het tunen is en dat de minimale bitrate nog wat omhooggaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Ik zou dan graag de screenshots willen zien van die niet-native films zodat ik het zelf kan beoordelen. Ik ben wel heel benieuwd of er ècht opgeschaald materiaal bijzit. Ik zit zelf ook al een beetje te denken of ik heel misschien een keer Film1 ga nemen bij CDS nu de HD-versie erbij zit, maar als het veel opgeschaald spul is neem ik zelf denk ik ook geen abo.

Wel graag screenshots van scenes met weinig beweging, veel licht (liever geen scene in de nacht ofzo) en veel felle kleuren zover mogelijk. Bij een scene met veel motion blur in het holst van de nacht is het een stuk lastiger om HD te herkennen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verderop in het topic leest kom je een screenshot van de film "The Visitor" tegen, met daarna ook een "verklaring" van de Film1 medewerker.

 

Overigens is een abonnement op Film1 vanwege Film1-HD zeker het overwegen waard omdat er veel native HD op te zien is, maar de strekking van het verhaal is dat niet iedere film die op Film1-HD voorbijkomt native HD is. De meeste echter wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Als je verderop in het topic leest kom je een screenshot van de film "The Visitor" tegen, met daarna ook een "verklaring" van de Film1 medewerker.

Ik heb hem gevonden. Inderdaad een duidelijk gevalletje upscale. Vroeger gebeurde dat niet, maar vroeger zond Film1 HD ook maar een paar uur per dag uit.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...