Ga naar inhoud


ipbox 910hd niet meer te flashen


marcel de wilde

Aanbevolen berichten

naar lang wikken en wegen en ipbox 910HD gekocht eerst proberen te flashen via usb stick maar kreeg steeds er 10 daarna via pc editor eindelijk gelukt om nlb 11694 er in te krijgen. vervolgens weer een image geprobeerd maar dit lukt nu helemaal niet meer. tevens heb ik plotseling geen beeld meer via HDMI. Via scart doet hij het wel. wie oh wie kan me helpen of is deze box gewoon kapot.

 

 

bIJ VOORBAAT DANK

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien je dit via een windows pc doet. Hernoem het bestand eerst op je pc naar usb_update.img en NIET naar update_usb.img.

Daarna "veilig verwijderen" in windows, maar ik denkt dat je het bestand verkeerd benoemd en dan verschijnt er een error 10.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6
Origineel bericht van: marcel de wilde
stick inderdaad met fat32 geformateerd vervolgens een image op de stick zetten en deze update_usb.image noemen. resultaat
ER 10


de lijst

Er 1 - Error CRC - check the image
Er 2 - Error CRC - check the image
Er 3 - ID Seller Not correspondent - check the image
Er 4 - ID Product Not correspondent - check the image
Er 5 - Name H / W Not correspondent - check the image
Er 6 - Version Model H / W Not correspondent - check the image
Er 8 - Erase (cancellation) fail - contact Service Center
Er 9 - Flashing (writing) fail - contact Service Center
Er 10 on the front panel - Unable to update via usb stick - View thread highlighted "upgrade with UBOOT1.3.1 with pendrive
ERR 79 - version db (settings) incorrect - aggionare settings to correct version (with a flashing image containing the db)
ERR 80 - Problem communication CPU / Motherboard - contact the service center
ERR 81 - Problem communication CPU / Motherboard - contact the service center
ERR 82 - Tuner improperly inserted - Remove and verify the installation of tuner
ERR 83 - Tuner improperly inserted - Remove and verify the installation of tuner

dus jij moet je UBOOT eerst update en dan pas de firmware

succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma uitpakken en dan de onderste file nemen, deze naam veranderen in usb_update.img en als je met windows 7 werkt alleen usb_image. doen en dan de box opstarten met de power toets en direct daarna de aller rechtse knop indrukken .

 

Je overige vragen beantwoord ik je morgen wel op de markt.

 

Groet Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast allspeed
blush ik heb het zelfde probleem probeer nu uboot cuberevo-mini_usb_uboot_1.3.3.img ( hernoemd naar usb_update.img ) maar geeft dan ook ER10 cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast allspeed
crazyHeb diverse stick's 2gb 4gb 8gb gebruikt snel geformateert langzaam maar dat is dus het probleem niet en verlengkabels gebruik ik ook niet dus ik weet het nie meer ga eerst even met vroutje bootschapen doen en dan ga ik weer een verse poging doen om de ipbox 910 hd te voorzien van nieuwe software word vervolgdconfused
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allspeed

 

Je kunt proberen om met de webinf de stick te formatteren in je ipbox dan heb je het juiste bestands systeem.

daarna met je pc het bestand er op plaatsen,zorg dat de naam en extensie goed zijn.

volgens mij hoeft die uboot niet opnieuw want hij herkent de usb maar niet het bestand of bestands systeem.

Anders komt die niet met de fout melding.

 

Ik heb ook eens zitten klooien met e2 op usb te zetten die starte niet op omdat ik een boot virus op mijn stick had staan.

virus zat op mijn pc elke stick die er ook maar effe in zat kreeg een boot virus.

 

om je stick te formateren kun je ook Paragon Partition Manager gebruiken.

daarmee kun je partities aanmaken en formateren werkt perfekt.

 

Gr suc6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Eindelijk gelukt en heb nu de winterimage in mij box staan.

Ik heb het volgende gedaan. Mijn besturingssysteem is windows 7.

 

Eerst de usb stick geformateerd maar niet met snel formatteren.

daarna de image deze naam gegeven.

 

usb_update

 

LET OP ZONDER PUNT AAN HET EINDE.

Windows 7 maakt er zelf een image van.

 

ipbox aangezet aan de achterkant en gelijktijdig de aan-uit toets aan de voorkant ingedukt. Als het display aan geeft op de usb te zoeken dan knop los laten. Daarna begint het flashen.

 

Allen bedankt voor de informatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ruwebol
Indien je dit via een windows pc doet. Hernoem het bestand eerst op je pc naar usb_update.img en NIET naar update_usb.img.
Daarna "veilig verwijderen" in windows, maar ik denkt dat je het bestand verkeerd benoemd en dan verschijnt er een error 10.


Marcel, beter de antwoorden doorlezen en stoppen met het gebruiken van windows dan was je een paar dagen eerder klaar geweest. Wel leuk dat je weer verder kan, succes ermee.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...