Ga naar inhoud


[Rebox] [9000HD] Bitrate te zien?


radio man

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: stefan.wolfrum
rechts op het schermpje staat in heeeele kleine lettertjes
720 of 1080 of de overige waarden...


Dit klopt alleen als de box op automatisch staat.
Bij mij staat hij vast op 720p en dan kun je niet zien in welke resolutie er wordt uitgezonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
dan heb jij een andere box dan ik.
de mijne staat vast op 1080i en dat zegt het scherm dan ook, overigens pas sinds fw89, daarvoor niet.

Dan heb ik zeker weer een andere box.
Ik zie helemaal geen 720p of 1080i, hoe goed ik ook kijk.

De mijne staat ook vast op 10801, als ik hem op automatisch zet, moet ik elke keer me tv ook wijzigen in 720p, of 1080i

(Merkwaardig allemaal, me vorige ontvanger schakelde wel me tv automatisch om)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980

Dan heb ik zeker weer een andere box.
Ik zie helemaal geen 720p of 1080i, hoe goed ik ook kijk.


De heren bedoelen het dat je dit kunt zien rechts op het VFD display van de Rebox niet op je TV scherm. smile
Het is erg klein en op enige afstand nauwelijks te zien net zoals de onscreen informatie die op mijn 32" TV lastig te lezen is . De programmeurs zullen wel een 40" gebruiken of zo. frown

Origineel bericht van: David1980

De mijne staat ook vast op 10801, als ik hem op automatisch zet, moet ik elke keer me tv ook wijzigen in 720p, of 1080i

(Merkwaardig allemaal, me vorige ontvanger schakelde wel me tv automatisch om)


Mijn TV schakelt wel automatisch mee maar traag omschakelen van mijn TV irriteert met zappen. De up/down scaler van de Rebox is net zo goed als die van mijn TV dus zet ik de resolutie vast in de Rebox. Echter het display geeft alleen de ingestelde output resolutie weer op je display en niet de ontvangen resolutie. Dit zou ik graag bij de programma informatie op mijn TV scherm willen zien zoals bij andere HD boxen dit vaak wel het geval is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
dan heb jij een andere box dan ik.
de mijne staat vast op 1080i en dat zegt het scherm dan ook, overigens pas sinds fw89, daarvoor niet.

Dan heb ik zeker weer een andere box.
Ik zie helemaal geen 720p of 1080i, hoe goed ik ook kijk.

De mijne staat ook vast op 10801, als ik hem op automatisch zet, moet ik elke keer me tv ook wijzigen in 720p, of 1080i

(Merkwaardig allemaal, me vorige ontvanger schakelde wel me tv automatisch om)


Je moet het een paar keer instellen, de mijne geeft 576p uit bij SD, en 1080i bij HD.
Ik weet niet meer precies hoe ik dat gedaan heb, kwestie van mazzel?
Ik zie het in mijn scaler.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Mijn TV schakelt wel automatisch mee maar traag omschakelen van mijn TV irriteert met zappen. De up/down scaler van de Rebox is net zo goed als die van mijn TV dus zet ik de resolutie vast in de Rebox. Echter het display geeft alleen de ingestelde output resolutie weer op je display en niet de ontvangen resolutie. Dit zou ik graag bij de programma informatie op mijn TV scherm willen zien zoals bij andere HD boxen dit vaak wel het geval is.


Ik begrijp de werking van de resoluties niet goed:
Bij mij staat zowel de Rebox als de TV op automatisch en heb ook last van traag omschakelen bij zappen. Begrijp dat je de Rebox resolutie vast gezet heb.
Op de max. resolutie? En wat is dan het effect bij een SD uitzending? Gaat de Rebox dan proberen er 1080 van te maken? En wat is dan daarvan het effect op de TV?
Ook lees ik wel eens dat je e.e.a beter op 720P kan zetten omdat die een beter resultaat dan 1080i geeft. Ervaring daarmee?

Ook begrijp ik niet goed dat als e.e.a. vast staat, je toch die ontvangen resolutie wil zien? Misschien kan je mij e.e.a. verduidelijken. Bedankt alvast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedroo

Ik begrijp de werking van de resoluties niet goed:
Bij mij staat zowel de Rebox als de TV op automatisch en heb ook last van traag omschakelen bij zappen. Begrijp dat je de Rebox resolutie vast gezet heb.
Op de max. resolutie? En wat is dan het effect bij een SD uitzending? Gaat de Rebox dan proberen er 1080 van te maken? En wat is dan daarvan het effect op de TV?


De Rebox probeert er geen 1080i van te maken maar maakt van een SD en/of 720P uitzending netjes 1080i. De TV doet niet anders (de één wat beter dan de ander).
Mijn TV kan alleen 720P aan dus de box staat bij mij vast op 720P. Geupscalde SD ziet er dan nog steeds prima uit.
Origineel bericht van: Pedroo

Ook begrijp ik niet goed dat als e.e.a. vast staat, je toch die ontvangen resolutie wil zien? Misschien kan je mij e.e.a. verduidelijken. Bedankt alvast.


Ik wil graag weten als ik aan het zappen ben welke resolutie een HD zender nu werkelijk uitzend. Voor de gemiddelde kijker niet interessant maar voor mij wel vanwege de Sat. hobby. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik heb hem op automatisch staan en bij mij geeft de TV het bij zappen keurig een paar seconden weer in de linker boven hoek.

De SD zenders zijn 576i (The Pentagon Channel is 480p) en de HD zenders zijn 1080i of 720p.

Werkt bij mij dus prima.



Zeker een mooie oplossing als je een TV hebt die daar lekker vlot mee om kan gaan. Die van mij reageert daar gewoon veel te traag op en dat irriteert na een tijdje.

Citaat:

Mooi hier ,ik wou ook wel eens weten of die rebox ergens bitrate weergaf ????


Nee dat kun je nergens zien helaas. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...