Ga naar inhoud


E2 over AAF-org heenzetten. How-to ?


Stardust

Aanbevolen berichten

Ik heb al de nodige how-to's en boards doorgespit, maar kom er niet uit. Ik heb een ufs910 met AAF-org er in en wil incubuscamd gaan draaien (mgcamd geprobeerd, maar is niet stabiel). Nu begrijp ik dat incubuscamd alleen draait op E2. Dus moet er een E2 in de box en nu komt het: ik heb geen idee hoe en regelmatig zie ik waarschuwingen om dit vooral niet fout te doen (einde verhaal box).

Ik begrijp dat ik bijv. mini-Uboot er in moet zetten en activeren. Heb dit gedaan in de AAF-org image, maar wat nu ? Ik zie nergens iets van mini-Uboot in de menu's verschijnen of hoe ik een E2-image moet laden. Wie kan mij dat uitleggen ? Ik hoef geen multiboot, alleen een E2 er in is genoeg.

Ook vraag ik mij af wat het verschil is tussen BA, mini-Uboot en maxi-Uboot ? Zijn deze alleen voor het kunnen multibooten of zit er nog meer achter/in ?

Op een andere box heb ik First SVN. Deze zat er al in toen ik 'm kocht. Waar kan ik deze images downloaden ? Ik kan ze nergens vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb het aaf-board van voor naar achter uitgekamt, maar ik kan First SVN niet vinden. Heb ook alle how-to's gelezen, maar alles gaat over hoe je extra images op een stick moet installeren en nergens iets over hoe je het in de eerste plaats in de flash krijgt uitgaande van AAF V2.0e.

Soms staat er een opmerking als "Als je mini-Uboot geinstalleerd + geactiveerd hebt installeer dan de image". Dat installeren en activeren van mini-Uboot heb ik gedaan, maar ik zie er niets van. Ik zie wel met PuTTY dat hij er in staat, maar wat dan .... En HOE installeer je dan die image (welke tool etc.) nadat die mini-Uboot er op staat. Kan ik bijv. de image gewoon op een stick zetten en via de emergencyboot er in zetten ? Ik heb dit al eens gedaan, met als resultaat dat de box niet meer opstartte. Dus als iemand mij precies uit kan leggen wat de juiste stappen zijn .......

Ik heb bijv. ook een .kim gemaakt van SVN in de eerste box, maar kan ik die zomaar in de andere box inlezen ? Gaat dat goed met de bootconfiguratie ?

En zoals gezegd wat zijn nu de verschillen tussen al die bootloaders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stardust
PS. Als ik google op First SVN vind ik alleen Turkse en Russische images ? confused


Op het AAF Board is deze niet meer te downloaden. Hier zijn de downloads beperkt tot de images
- NA - 'AAF First SVN' omdat deze de LZMA patch niet ondersteunt.

Ik vermoed dat je op 'First SVN' zoekt.

Ik krijg bij het zoeken met Google op 'AAF First SVN' een groot aantal mogelijkheden.


Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat inderdaad niet meer op AAF. Als je aaf_first_svn_ufs910-flash.rar googled vind je hem op een aantal andere sites. (ik heb je de link ge-PM-ed)

 

Ik heb die first SVN nu een 3 tal maanden draaien en als je bij het kijken van HD uit het menu blijft dan is het een prima image :-) Bij mij loopt ie gelijk vast als ik tijdens het kijken naar HD in het menu kom. Doe ik dat met gewone SD uitzendingen dan is er niets aan de hand. Met first SVN heb je wel de beste beeldkwaliteit.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx Lex_luthor en Oldereast voor de tips en de link.

Ik heb 'm. Hopelijk in het Nederlands en/of Engels :D.

Kan ik de .kim file zonder gevaar over de huidige image (AAF v2.0e 2nd bootloader + ftp obv orginele image) heen zetten met KCC of moet ik eerst nog wat met een bootloader oid doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stardust
Kan ik de .kim file zonder gevaar over de huidige image (AAF v2.0e 2nd bootloader + ftp obv orginele image) heen zetten met KCC of moet ik eerst nog wat met een bootloader oid doen ?


Volgens mij moet dit gewoon kunnen, maar persoonlijk zou ik dan direct overstappen op het Olympia Image, en dat met MPI doen. ('Check mini' aanvinken)
Ik heb momenteel niet zoveel tijd maar ik wil nog altijd AAF 2.0e in de flash en via Mini of BA een Enigma image draaien.
Ik heb Olympia momenteel in de flash en vind het een stabiele versie, waarbij ik moet opmerken dat ik alle extra's zoals mediaspeler, skins etc. niet gebruik.
TV kijken is met de standaard skin OK en opnemen op de NAS en Popcornhour gaat hiermee uitstekend.

Gr

Lex
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: EBOR
@Lex_Luthor

Dat opnemen op de popcorn Hour hoe doe je dat precies?

gr.



Die vraag is niet zo eenvoudig meer te beantwoorden omdat ik dat al in april vorig jaar geconfigureerd heb met een 'amount.ini'.
In latere enigma2 versies is dat veranderd en werd bij het mounten een automount.xml aangemaakt.
Ik heb dat toen aangepast en kopieer mijn automount.xml simpelweg naar de betreffende directory als ik een ander image heb geflasht.

Momenteel heb ik Olympia in de flash, met de automounts.xml in de dir: /var/etc/automount
Mijn PCH is nog steeds de eerste versie A100

Zorg er in elk geval voor dat op de HDD van de PCH een directory staat met de naam 'movie' (exact zo geschreven, zonder aanhalingstekens uiteraard.)
En zorg er ook voor dat op de PCH onder NMT applications de NFS server op 'running' staat.


Dit is mijn automounts.xml:


<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<nfs>
<mount>
<active>True</active>
<hdd_replacement>True</hdd_replacement>
<ip>192.168.1.30</ip>
<sharename>SMP8634</sharename>
<sharedir>/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK</sharedir>
<options>rw,nolock</options>
<protocol>tcp</protocol>
<rsize>4096</rsize>
<wsize>4096</wsize>
</mount>
</nfs>
</mountmanager>


IP adres moet je natuurlijk aanpassen, en waar ik de regel "<sharedir>/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK</sharedir>" vandaan heb weet ik momenteel niet meer, maar dat schijnt voor alle PCH's geldig te zijn. rsize en wsize zijn eventueel nog aan te passen als het met HDTV niet helemaal lukt.

Je moet het zo maar even proberen, en vergeet niet na het aanbrengen van de wijzigingen alles even opnieuw te starten.

Succes

Lex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lex_luthor

IP adres moet je natuurlijk aanpassen, en waar ik de regel "<sharedir>/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK</sharedir>" vandaan heb weet ik momenteel niet meer, maar dat schijnt voor alle PCH's geldig te zijn. rsize en wsize zijn eventueel nog aan te passen als het met HDTV niet helemaal lukt.

Lex


je kan ook gewoon dit :
<sharedir>/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK</sharedir>
veranderen naar :
<sharedir>/share</sharedir>
das identiek wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

daarvoor zijn we er der hé lex...

want op dm als vu gaat dit niet gaan met die /opt/....

 

de /share doet het hier overal op alle boxen wink

 

en nu zeker dat je weer avi met SRT kan bekijken (wat heb ik daar voor moeten zagen en zagen in ons AAF team om dat eindelijk na 1 jaar terug op te lossen), kan je weer lekker popcorn kijken op je kathrein in een andere plaats.

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...