Ga naar inhoud


Keuze Topfield HD ontvanger of wachten op DReambox 500 HD


kaaskopje

Aanbevolen berichten

Graag een advies mbt een Topfiled HD ontvanger ten opzichte van een Dreambox 500 Hd.

 

Wat zijn de ervaringen met een Topfield HD ontvanger

De mogelijkheden van cardsharing etc

 

Alle info en ervaringen zijn welkom

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Topfield 7700 HSCI (HD sat.ontvanger) en ben er totaal tevreden over. Alle instellingen gaan vlot zonder enige hapering. Voor mij geen ander toestel. Ik heb destijds Dreambox 500 S gehad. Zeer onpraktisch.

PS:mijn toestel is niet PVR,maar kan over usb wel worden aangepast.--Over cardsharing zijn het bijna altijd problemen.

 

Groeten Alfa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Wie is geplaatst om een (of meerdere) ontvangers tegenover elkaar af te wegen ?Dat kunt ge maar als ge er verschillende naast elkaar zou hebben staan -en dan ook nog allen onder dezelfde afstelling. Tenslotte niemand (of bijna )niemand zal zijn toestel afkeuren.Dus maar eens rondvragen en zorgen dat uw keuze de beste keuze voor U was.En zo zult ge dan nooit iemand iets te laste kunnen leggen..

 

Alfa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kaaskopje.

 

Ikzelf heb een Topfield 7710 en een Dreambox 8000 naast elkaar gehad en heb ze daarom goed met elkaar kunnen vergelijken. De Dreambox 8000 is wel een stukje duurder dan de TopField 7710 maar ik ben van mening dat je beter kunt gaan voor de Dreambox om de volgende redenen:

1: Ik vind de firmware in de TF 7710 absoluut een drama. Er zitten zoveel fouten in en de ondersteuning van de leverancier is gewoon slecht. De laatste firmware update dateert uit juni 2009. Ik vind de dreambox veel stabieler werken, ook met de standaard (niet open) firmware.

2: De dreambox neemt ongecodeerd op. Nu heeft topfield wel een auto decoding functie ingebouwd maar die is alles behalve auto. Met andere woorden; als je een lange tijd (langer dan drie dagen) op vakantie gaat dan kun je de opgenomen bestanden gewoon weggooien.

3: Zappen met de dreambox gaat veel sneller. Ik heb in de topfiled meerdere cams gebruikt. Allen zappen erg langzaam (is wel subjectief, wat één persoon langzaam vindt is voor de ander snel genoeg).

Sommige mensen vinden het beeld wat de Topfield geeft mooier dan die van de Dreambox maar ik heb het niet kunnen ontdekken.

Al met al is mijn mening dus dat je beter kunt gaan voor een Dreambox.

 

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overweeg de Topfield TMS 2100, heeft zeer vele pro's, zoals bedienen via internet op afstand. Draadloos toetsenbord voor internet toepassingen, of als uitgebreide afstandsbediening(makkelijk voor invoeren van teksten.

Je kunt hem aanpassen en functies toevoegen door zelf software aan te passen.

Werkt goed met canaldigital kaart,. Ik heb hem 3 maanden en hij is erg stabiel, snel en zeer goed HD beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...