Ga naar inhoud


[DM500S] Zappen tussen 19,2 en 23,5 CCcam 2.4.1. Jade 3


Richi_85

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn dreambox DM 500-s doet iets raars: namelijk als ik de box uit standby haal en ik wil b.v. film 1.3 24h (astra 23,5) zien dan geeft hij in eerste instantie zwart beeld. Als ik echter eerst naar een regionale zender zap (ook astra 23,5) en daarna naar film 1.3 24 h dan doet hij het wel.

 

Het lijkt erop of hij dit bij alle betaalde zenders op de astra 23,5 doet. Bij astra 19,2 heb ik geen problemen.

 

Ik gebruik pli Jade3 Enigma1 i.c.m. CCcam 2.1.4. Ik heb al geprobeerd om de box opnieuw te flashen maar dit hielp niet.

 

Mijn zwager heeft dezelfde box met dezelfde image en CCcam en hij heeft nergens last van.

 

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


OpenPli wordt dagelijks aan gewerkt en is voor zover mogelijk "up-to-date" v.w.b. o.a. de diverse drivers.

Jade is een goed geteste en "officiële" release.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richi_85
Is het verstandig om als beginneling openPli te gebruiken?

Gewoon doen. Beter kun je niet beginnen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb soms hetzelfde euvel.

op 2 DM500s.

1 met PLI Jade2 (vanwege correcte teletext) en 1 met Open PLI van een paar weken geleden.

Ik heb zelf het idee dat het aan mijn LNB ligt, dat het schakelen van de Disec soms niet goed gaat.

Ik schakel altijd naar History, en dan werkt alles weer.

Ik heb ook nog 3 DM800s, en die hebben nergens last van.

Maar nu je het zegt, het probleem is gaan spelen sinds ik naast de DM500s een DM800 op dezelfde LNB heb.

Ik gebruik een Duo LNB Quad.

 

Ave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richi_85
Is het verstandig om als beginneling openPli te gebruiken? En hoe zit het met gemini?


Richi,als je bijna dagelijks wil experimentieren met je box en geupdate willen zijn dan gebruik openpli,maar
als je gewoon tv wil kijken met een stabiele GEBRUIKSVRIENDELIJKE img dan zou je gemini 4.70 nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, Gemini 4.70 geeft dezelfde problemen. Zou het aan CCcam 2.4.1 kunnen liggen? Ik ga strax ook ff mijn oude ontvanger aansluiten om te kijken of die dezelfde problemen heeft.

 

Het vreemde is dat hij dit alleen doet met betaalde zender. Ik krijg dan de melding dat deze zender geen signaal geeft. Als ik dan naar TV Oost zap en weer terug doet hij het wel crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richi_85

Het vreemde is dat hij dit alleen doet met betaalde zender. Ik krijg dan de melding dat deze zender geen signaal geeft. Als ik dan naar TV Oost zap en weer terug doet hij het wel crazy


Gokje: je hebt in beide gevallen dezelfde settings gebruikt.
In dat geval hoeft het niet zo zeer te maken te hebben met de image, cccam of gecodeerde zender, maar alles met je settings.

"Geen signaal" lijkt er op te wijzen dat je dreambox op een verkeerde transponder probeert af te stemmen. Controleer of er in je satellites.xml een transponder bestaat met (bijna) dezelfde frequentie, maar met verkeerde gegevens.(sr, fec etc) Controleer ook de gegevens van de transponder op het moment van "geen ontvangst", dan kun je zien wat je DB probeert te doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik die satellites.xml vinden?

 

Ik heb de gegevens van de transponder bekeken bij geen signaal van Film 1.3 24h. Hij geeft dan aan dat hij op frequentie 11737 Mhz zit terwijl dit volgens de zenderlijst van canal digitaal 11739 Mhz moet zijn. Alle zenders die op deze frequentie (of mag ik transponder zeggen?) zitten geven dit probleem.

 

Als ik dus naar een zender van een andere frequentie ga (b.v. TV oost / sport 1.2 en weer terug gaat doet film 1.3 24h en alle andere zenders op deze frequentie het wel. Bij informatie staat bij een werkende zender wel 11737 MHZ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...