Ga naar inhoud


HDhomerun Ziggo en Mediaportal


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft er iemand ervaring met een HDhomerun? Het is een dual dvbc tuner die je aansluit over het netwerk. Hij kan niet uit zichzelf coderen. Dit zal op de pc zelf moeten gebeuren. Nou heb ik de volgende handleiding gevonden. Ikzelf kan de stappen zonder probleem uitvoeren maar heb er niet zoveel verstand van. Zou iemand eens kunnen kijken naar de handleiding en mij kunnen vertellen of het coderen inderdaad gaat lukken op die manier.

 

Alvast hartstikke bedankt!!

 

Link: http://zepman.tweakblogs.net/blog/3674/ziggo-digitale-tv-op-de-pc-met-cardsharing.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


OK,

 

ik krijg deze week de tuner binnen ben benieuwd.

 

Werkt het ook stabiel bij jou? Werkt het bijvoorbeeld direct als je de htpc uit standby mode hbet gehaalt?

 

En heb jij ook de instelling gedaan om 2 kanalen uit eenzelfde stransponder te kunnen kijken/opnemen?

 

En ik neem aan dat jij gewoon Media Portal gebruikt. Voor windoe mce zelf is nog niet zo`n dergelijke oplossing volgens mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik dit icm windows mce. Overigens gebruik ik een kabelkaart. En ik gebruik de tuner maar voor 1 transportstream. De s-kaart is helaas gesneuveld maar denk wel weer aan 2 nieuwe s tuners in de htpc. De c variant zal dan een combituner van anysee worden. Deze werkt ook met dvblink tvsource wat ik nu gebruik. Makkelijk voor op vakantie en thuis voor onder windows mce.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het zo zien: Binnen de config van tvsource geef je tot max. 4 tuners aan welke aanwezig zijn in de pc. Dit kan van alles zijn, dus dvb-c, dvb-s of dvb-t. Iedere tuner laat je kanalen scannen binnen tvsource. Vervolgens bepaal je welke kanalen je kunnen zien binnen mce. Als dit gedaan is stel je binnen mce het tv signaal in. Dit is altijd sat en dan krijg je de keuze ddvb link tuner 1 tot en met 4. Vervolgens legt tvsource de link naar mce met de kanalen welke zichtbaar worden binnen de epg van mce. Deze zijn dus direct kiesbaar voor mce. Alles gelinkt door dvblink tvsource. Proggie kost rond 30 euro. Updates zijn gratis tot in lengte van dagen. En het werkt prima.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

 

ga ik zeker bekijken als ik mijn tuner aan de praat heb. En het is allemaal stabiel? Ikzelf weet wel waa ik moet kiken als iets het niet doet maar de vrouw niet :D En wil niet plat gebeld wordne op het werk dat de tv het weer eens niet doet.

 

Niet dat onze huidige DSR8121 van Philips zo geweldig presteerd trouwens :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...