Ga naar inhoud


[DM800HD] SNR springt na een tijdje van 80-90 naar 0


sdspieg

Aanbevolen berichten

Als ik de Dreambox aanzet (ik draai Nabilo BH), doet hij het in het begin prima (stabiele SNR van 80 tot 95 op verschillende sats). Maar na een tijdje (varierend van 5-10 minuten tot 30-40 minuten) begint het beeld te stotteren en zie ik dat de SNR af en toe naar 0 valt. Na een tijdje dan, krijg ik gewoon stabiel een SNR van 0.

Weet iemand soms waaraan dit zou kunnen liggen? Ik heb gemerkt bvb dat als ik de Diseqc tester plugin van Nabilo start het systeem crasht, maar daarna terug prima is (voor een tijdje).

Heeft iemand soms een idee wat hier fout gaat? Ik denk dat de kabel en f-connectors ok zijn - heb die onlangs nog gecheckt. Laat me ook vermelden dat ik de DM800HD ook nog doorlus naar een DM7020, maar die staat meestal uit. Wat zou het nog kunnen zijn?

Bij voorbaar dank voor jullie hulp,

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


knip als je daar ruimte voor hebt de stukjes af en maak opnieuw de einstukjes van de connecters en kijk,je kan ook ff andere img proberen,je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sindbad,

 

Dank voor je antwoord. Maar ik heb beide dingen geprobeerd (qua images heb ik openpli, pli jade, gemini, en een andere Nabilo geprobeerd). Maar steeds hetzelfde probleem - hele tijd goed, maar dan toch terug naar nul. Heeft iemand nog een idee van waar het aan zou kunnen liggen? Zou het aan de tuner zelf kunnen liggen?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eenvoudig controleren of het aan je DM8000 ligt of niet. Haal de coax kabel van de 8000 los en sluit de 7020 direct aan op 1 van de coaxkabels. Als je beide tuners op de DM8000 gberuikt test je vervolgens de andere coaxkabel op je DM7020. Als je bij beide kabels gedurende lange tijd beeld houdt op alle satellieten is er warschijnlijk niks mis met je kabels en lnb's.

 

Als het wel mis gaat dan:

- Is het op beide coaxkabels op alle satellieten? (switch probleem?)

- Slechts 1 satelliet op beide kabels(switch/lnb probleem)

- Slechts op 1 kabel (kabel probleem)

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste update - de vreugde was van korte duur. Liep goed voor 20', maar hij springt nu terug heen en weer van iets rond de 80 naar nul. En binnen een paar minuten zal ik dan een tune failed krijgen. Zucht. Ik zal de diagnostiek dus maar verder doorvoeren. Maar ondertussen nog een vraagje - ik zie dat er bij Openpli allerlei gedetailleerd Diseqc-commandos staan Setup/Service Searching/Satellite Equipment Setup). Zou daar soms iets tussen zitten dat me zou kunnen helpen?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de dreambox eerst eens op een enkele satelliet aansluiten, dus zonder diseqc. Als het dan nog niet werkt ligt het waarschijnlijk niet aan je diseqc switch.

 

Ik zou eerst een LNB met een enkele kabel verbinden met je DM8000 en vervolgens een andere LNB met een andere kabel op je DM7020. Dan heb je zeer waarschijnlijk op 1 van de twee ontvangers continue beeld. Dan kun je iets gerichter gaan zoeken.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...