Ga naar inhoud


DVB-S op Laptop


Gast franciscus

Aanbevolen berichten

Gast franciscus

Heeft er iemand al ervaring voor het ontvangen van DVB-S (of een combinatie van DVB-S en DVB-T) op een PC (laptop)

Wat heeft men hier voor nodig ,kaart in laptop (express card),

schotelantenne + eventueel nog ander materiaal ?

Wat kan aanbevolen worden?

Welke zenders kunnen dan ontvangen worden?

Het zou voor namelijk bedoelmd zijn om TV zenders te ontvangen in 't buitenland (Spanje) thanks , mvg .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

er zijn verschillende mogelijkheden om te kijken maar misschien kan je eerst aangeven welke zenders je zou willen zien.

want het maakt nogal uit of je met een smardcard moet werken of niet.

zonder smardcard zijn er verschillende mogelijkheden via usb .

even zoeken via google en je komt een heel eind.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met smartcard ook wel smile

 

 

gewoon een simpele USB DVB-S (/S2) ontvanger kopen,

 

Smargo USB kaartlezer er bij.. en de rest mag je software matig opvangen smile

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb sinds kort een Technotrend ci 3650 CT voor de combinatie digitenne en ziggo. Nadat ik de transponderfiles had herschreven draait de Technotrend buitengewoon stabiel en goed. Met de conax module overal indien bereik Digitenne en met de alphacryptmodule thuis ziggo. Toch zie ik 1 nadeel en dat is dat de Technotrend altijd met het lichtnet verbonden moet zijn. Had ik dit geweten dan had ik misschien wel gegaan voor inderdaad een Anysee combo. Maargoed te koop zetten kan ik d Technotrend altijd nog.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de pret niet bederven maar de anysee heeft (voor zover ik weet) ook het lichtnet nodig voor de satelliet varianten, USB heeft max 12 volt en een LNB heeft 13/18 volt nodig

 

Ik heb zelf geen ervaring met de SAT types maar de DVB-T/DVB-C combo is echt leuk, hebben wel een redelijke CPU nodig voor HD decodering.

 

Hardwareinfo.nl adviseert ze al een half jaar voor een mediacenter PC en word daar ook besproken

 

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firescoob, heb je helemaal gelijk in. ALLEEN de S variant moet aan het lichtnet. De rest van de varianten dus niet.

HD kijk ik op de EEEPC niet dus is denk ik voor mij niet van belang.

Ligt er maar net aan waar je de de prio voor tv legt als je op vakantie bent, daar komt nog eens bij dat in het buitenland de zenders over ter vrij te ontvangen zijn.

Verder werkt mijn Technotrend ook onder MCE maar zoals ik al zei ik gebruik de C en T combo.

En een ander groot voordeel van de anysee zit hem toch ook in de ingebakken cardreader, in mijn geval twee dure cams moeten kopen. 1 Voor Ziggo en 1 voor digitenne.

Daarom zoals ik al zei zou ik achteraf gaan voor de anysee e30plus combo CT.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

kreeg nog deze link van Avermedia na aanvraag support DVB-S op laptop (enkel ter info, geen reklame !)

 

URLstarthierwww.avermedia.com/avertv/Product/ProductDetail.aspx?Id=473URLtothier

 

Serge , perpignan

 

PS hoop dat dit voor iemand eventueel bruikbaar is, beste groeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een sat-ontvanger met netwerkaansluiting hebt, kun je je notebook via het netwerk op je ontvanger aansluiten. (Is wel een gepuzzel). Andere mogelijkheid is een sat-ontvanger en een USB-videograbber. Dat is een USB-stick waar je je ontvanger (of videorecorder) op kunt aansluiten. Ik heb zo 'n jaar lang TV gekeken. Ding kostte mij slechts 15 euro (aanbieding bij een 'Duitse' supermarkt).

Je moet dus wel de ontvanger en 'n schotel meeslepen naar Spanje.

 

Ik heb ook een USB DVB-T-stick, voor de vrije kanalen. Werkt goed, maar met slechts vier TV-kanalen. In het buitenland zijn meestal alle ~25 kanalen vrij beschikbaar.

 

Het is mogelijk om met een goedkope USB-stick (voor vrije DVB-T of DVB-S) toch betaalzenders te kunnen kijken, met een losse phoenix kaartlezer. Daar is een topic over. (Zelf geen ervaring mee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...