Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Kabelscan UPC geeft resultaat 0 zenders


Perdi

Aanbevolen berichten

Heb een kabeltuner in mijn HD+ gezet (=tuner 2) en ik probeer de zenders van UPC in te lezen.

Eerst nieuwste Firmware erin gezet via USB (en program area geformatteerd)

 

 

Ik krijg geen enkele zender van UPC gescand met de HD+

Dit heb ik ingesteld:

 

Country: Standard

Zoek modus: manual

Netwerk zoeken: NIT

Zender S38

Frequentie: 442750 Khz

Symbol Rate: 6900 Khz

QAM: 64

ANNEX: A/C

 

Weet iemand wat hier niet goed staat, of wat ik anders nog moet doen?

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Zolder, ik heb je advies opgevolgd.

Helaas nog geen succes. Ik ga nog even verder zoeken en testen.

Als ik een manier heb gevonden zal ik het hier natuurlijk posten.

Is er hier misschien nog een UPC ervaringsdeskundige op de AZbox die mij kan helpen?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt VluggeW, die variant heb ik inderdaad ook geprobeerd. Helaas geen enkele zender gevonden.

Heb jij het op deze manier wél voor elkaar gekregen, of heb je dit net als ik ook ergens gelezen?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeerd, 0 zenders gevonden.

Even terzijde: Ik heb even een C-tuner geleend voor m'n dreambox en daarmee krijg ik de zenders wel binnen.

Voor de AZbox moet ik kennelijk een trucje uithalen dat ik nog niet ken.

Ik heb nu de vraag ook uitstaan bij de importeur, je hoort het als ik daar bericht over heb.

Al met al een leuk zoekplaatje, wordt vervolgd. . . . .

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond ben ik bij Bliksem geweest om samen te proberen om de UPC kanalen in te lezen. Dat is uiteindelijk gelukt, zowel op zijn HD+ als ook op de mijne.

 

De frequentie waarop het scannen lukte was 850750Khz. ; alle overige instellingen niet aangepast. De tuner is dus OK.

De gekozen frequentie was een kwestie van proberen. We hebben een heel rijtje afgewerkt, uiteindelijk zoals bleek een goede gekozen.

 

De frequentie 850750Khz heb ik zeker al een paar keer eerder geprobeerd, maar om duisteren reden lukte dat niet. Wat wel is gebleken, is dat het scannen van UPC kanalen een delicate aangelegenheid is op de AZbox. Dat het uiteindelijk lukte komt volgens mij doordat we een extra reboot voor de scan hebben gedaan.

Als een eerdere scan geen resultaat heeft geleverd zal een volgende scan ook niet werken, zo is onze conclusie. Een reboot heeft het uitgangspunt voor de scan waarschijnlijk gereset, waana het lukte.

 

Om het scannen soepeler te laten verlopen zou in de software vóór elke kabel scan misschien een meer volledige initialisatie moeten plaatsvinden. Op die manier kan je dan gewoon een aantal frequenties –met of zonder resultaat- scannen, zonder dat de AZbox ongemerkt de scanfunctie om zeep helpt.

 

Het is overigens ook niet zeker of het scannen alleen voor de AZbox een probleem is. Nadat het scannen op de AZbox was gelukt, hebben we ook op de Dreambox 8000 een aantal ‘probeer scans’ gedaan. De Dreambox raakte ook van de kook waardoor een reboot nodig was om weer beeld op UPC te krijgen.

Een automatische scan op de Dreambox loopt overigens zonder problemen, Een automatische scan op de AZbox leverde geen resultaat.

 

Al met al, een scan op UPC kanalen gaat goed op de AZbox (HD+), maar je moet wel gelijk de goede frequentie gebruiken anders wordt het lastig.

 

Met deze instellingen is het dus gelukt:

 

Country: Standard

Zoek modus: manual

Netwerk zoeken: NIT

Zender E68

Frequentie: 850750 Khz

Symbol Rate: 6900 Khz

QAM: 64

ANNEX: A/C

 

Let wel, deze frequentie is voor het gebied Gelderland Zuid (o.a. Arnhem, Duiven)

 

Met dank nog aan iedereen die heeft meegedacht en aan importeur van AZbox, die wilde direct al een C-tuner opsturen om een defecte tuner als probleembron te kunnen uitsluiten. smile

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in het gebied twente.

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem wat Perdi had.

Op een frequentie van Ziggo twente slaan de signaalmeter op 100% maar bij scannen zijn er 0 zenders gevonden.

 

Welke frequentie zou het beste zijn om te proberen?

Wie in twente zou me kunnen helpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 'mijn' instellingen gebruikt, gebruik dan eerst 'Normal' i.p.v. NIT. Stap daarna met de toets --> (of <--) naar de diverse frequenties. Na een stap even wachten of de Quality balk uitslaat.

Als dat zo is, laat de AZbox dan zoeken. Als er zenders worden gevonden, ga dan via menu naar TV om de zender te zien. Als dat werkt, zoek dan opnieuw op de gekozen frequentie met NIT i.p.v. Normal. Je moet dan de meeste zenders in de lijst krijgen. Een scan met NIT duurt wel veel langer dan Normal.

 

Als de Quality balk niet uitslaat, probeer dan een volgende frequentie. Als dat vele malen helemaal niets opleverd doe dan een reboot en probeer opnieuw.

Noteer eventueel welke frequenties je hebt gehad, zodat je geen overbodig extra werkt hoeft te doen.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Perdi,

 

Het is me niet gelukt frowneekmad

Ik heb een Premium HD.

Mijn instelling:

 

Country: Standard

Zoek modus: manual

Netwerk zoeken: NIT

Zender E44

Frequentie: 650000 Khz (ook andere freq geprobeeerd)

Symbol Rate: 6875 Khz

QAM: 64

ANNEX: A/C

 

De 'strength en Quality' signaal slaat op 100% uit.

zodra ik het laat scannen heeft ie 0 zenders gevonden.

Heb een aantal keren ook gereboot en opnieuw geprobeerd, maar helaas steeds hetzelfde resultaat.

 

wat mij ook opvalt is, wanneer ik het zender menu opent middels de OK knop en op de submap 'alles' ben, staat er bovenin de scherm 'channel selection (tunerA)- (tv) ALLES'.

En onderin het scherm zou je dus met de blauwe knopje de tuner A, B en all kunnen selecteren.

Maar druk ik op de blauwe knopje dan krijg ik de melding "can't find channel list".

Dat kan ik me voorstellen omdat ie geen zenders vindt.

 

Ik had al eerder vragen gesteld, maar het lukt gewoon niet.

 

zie bv. hier http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...lij#Post1755788

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook een S2-tuner in de AZbox zitten (tuner A)? Die moet erin zitten en je moet ook een sat kanalenlijst hebben voordat je een DVB-C scan doet.

 

Dit zijn de Ziggo frequenties die ik heb gevonden voor Twente. Ik weet niet of ze nog (helemaal) kloppen. Als je de frequentie verandert gaan de Zender en Symbol Rate vanzelf mee. Daar moet je dus afblijven.

 

Je kan de frequenties hier http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml lezen.

 

Proberen maar, net als de hondjes! :D

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...