Ga naar inhoud


[8121] op multytenne werkt dit ?


Han Peekel

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ben uit het dreambox/humax kamp en weet niks van Philips ontvangers.

 

Buurman heeft een dsr8121 en wil ook een multytenne.... zal ik dus moeten aansluiten blush

 

Vraag is hoe dat met het inlezen van de satellieten moet en of ik de zenders nog een beetje in een leuke volgorde krijg ed.

Heb al wel door dat dit een twin ontvanger smile is zal dus wel dubbele coax worden

 

Is dit nog een beetje te doen?

 

 

 

 

Han

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: TimD
Werkt hier perfect met alle 4 koppen smile


Dat is al vast een pluspunt .

Ik neem aan dat je gewoon 4 satelieten via diseqc kunt instellen en dan de boel kunt laten scannen.
Komen die zenders dan nog een beetje in logische volgorde te staan ?
of zijn jullie hier ook zo verwend met kant en klare lijsten?

Han
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk als je hem afstelt op Astra1 op 19.2 oost moet hij gelijk een software update doen en daarna misschien nog eentje, als dat gebeurt is kun je disq gebruiken.

Na het opnieuw opstarten is hij klaar voor gebruik en staat de disq in de CDS volgorde (wat dat precies is weet ik ook niet) dus als je de Multytenne ook zo afstelt moet het goed gaan.

 

Gewoon zelf laten installeren een kind kan de was doen zenderlijst komt in de CDS volgorde is ook niet te wijzigen wel kun je favorieten aan maken. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

De diseqc volgorde kan je in het menu van de Philips 8121 aanpassen.

Aanpassen van de diseqc volgorde in de Multytenne is alleen mogelijk door de Multytenne uit elkaar te nemen en de volgorde te veranderen door de kabels in de CanalDigitaal volgorde aan te sluiten.

De Multytenne aanpassen moet je niet doen dus als het even niet nodig is. wink

Hieronder de Technisat Multytenne diseqc volgorde zoals die in het menu van de HD decoder moet staan.

Astra1 = DiseqC A

Hotbird = DiseqC B

Astra3 = DiseqC C

Astra2 = DiseqC D

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik ben aan het denken of ik een Technisat Multytenne wil aanschaffen.

maar hoe is het ontvangst met slecht weer, blijf dit een beetje stabiel allemaal???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Multytenne-twin in combinatie met een Philips 7121 en heb weinig last van slecht weer.

 

Bij echt zware regenvlagen, waar het water met bakken uit de regen valt, is er inderdaad een probleem, maar dat heb ik dan ook iets later met een 88cm schotel.

 

Globaal gezien kan gezegd worden dat Astra 2 - althans bij mij - het sterkste signaal geeft en zo goed als nooit uitvalt.

 

Astra 1 geeft weinig problemen, Astra 3 een klein beetje meer, Hotbird is het gevoeligste bij regenweer.

 

De uitval is echt beperkt en ik vraag mij af of ik al niet meer uitval heb gehad omdat bij TVVlaanderen het signaal wegviel dan door het slechte weer op mijn Multytenne.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met die goede ervaring sta je niet alleen.

Mijn ervaring met de Multytenne is echter dusdanig slecht dat ik hem weer heb weggedaan.

Dat leverde wel financieel verlies op maar het voordeel is dat ik nu geen beeld uitval meer heb meegemaakt bij slecht weer.

De nieuwe bezitter heeft overigens dezelfde ervaring met de multytenne als ik maar gebruikt de analoge kabel voor backup als er geen ontvangst mogelijk is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dan in hemelsnaam een Multytenne. Met de centen die je uitspaart door je analoge kabel op te zeggen, heb je toch vrij snel een groter alternatief voor de Multytenne terugverdient.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satjenl
ook ik ben aan het denken of ik een Technisat Multytenne wil aanschaffen.
maar hoe is het ontvangst met slecht weer, blijf dit een beetje stabiel allemaal???



@satjenl,

Mijn ervaring alsmede die van vele anderen is wat dat betreft goed te noemen.

Zie ook de volgende topics:
Multytenne - Test en ervaring (Deel 1)
Multytenne - Test en ervaring (Deel 2)


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...