Ga naar inhoud


Kwaliteit RTL4 HD zender vergeleken met de rest


Dennis DaMenaCe

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijd lang een HD beamer van Sony welke ik altijd gebruik voor mijn HD films op mijn mediacenter.

Nu heb ik mijn Vu+ ook aangesloten op de beamer en kijk ik vanavond voor het eerst naar de tv op mijn 120" scherm.

 

Ik ben nu X-Factor aan het kijken op RTL4 HD, en het beeld is goed, maar niet super super. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht op een 120" scherm. MAAR, als ik switch naar MTV-HD, DiscoveryHD en BBC-HD dan ziet het er wel super strak uit.

Ik heb de resolutie op 1080i. Waar kan dit aan liggen? Heeft RTL een lagere bitrate dan de andere zenders?

 

Het is natuurlijk geen echte probleem.. meer een luxe probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


RTL4 HD zend alleen wat series uit de USA uit in HD. Hebben nog geen enkel nederlands programma in HD aangeboden. ZO'n programma als de X-factor zou toch erg makkelijk in HD uit te zenden moeten zijn. Maar ze hebben het geld er niet voor over. De upscaler die ze gebruiken is ook van slechte kwaliteit. Je kijkt geregeld door de lijnen heen. Op Nederland 1,2 en 3 is de upscaler in ieder geval wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het geluid op RTL4 HD klopt niet. Vergelijk dit maar eens met RTL 4 SD. Het geluid op RTL 4 HD klinkt 'papierdun' en het lijkt wel of mijn speakers in tegenfase staan. Op Nederland 1 HD en Nederland 3 HD is het geluid wel in orde. Eigenlijk wel een trieste bedoeling op deze manier . . . . Ik hoop dat er ergens iemand wakker wordt en eens gaat sleutelen aan de apparatuur.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...