Ga naar inhoud


[DM500+] DM500+ start niet op. Wat te doen ?


Stardust

Aanbevolen berichten

Mijn DM500+ start van de ene op de andere dag niet meer op.

Er zit Gemini 4.60 in en het beeld blijft staan op het GP logo en de tekst "Loading Enigma".

Ik kan er nog wel in via ftp en telnet. Kan ik het bootproces tijdelijk aanpassen zodat hij wel start bijv. door wat processen over te slaan ? Hoe doe ik dat ?

Dan zou ik er zo achter kunnen komen waar het probleem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie.

Het vreemde is dat ik niets gewijzigd heb. Hij startte eenvoudig niet meer op. Een nieuwe image erop wil ik als laatste redmiddel proberen. Ik heb in de loop der tijd nogal wat aangepast aan de huidige imgage en het zou mij erg veel tijd kosten om alles weer opnieuw in te stellen, vandaar.

Ik heb btw nog steeds geen goede manier gevonden om een bestaande image te saven en terug te kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hing geen NAS aan. Heb geprobeerd op te starten met en zonder netwerk- en coaxkabel er aan. Heb geen andere voeding om te testen, maar de uitgangsspanning is 12,25 V dus dat lijkt ok. Misschien dat er rommel via het lichtnet in de box is gekomen waardoor de firmware beschadigd is.

Het mooiste zou toch zijn als ik het bootproces zou kunnen sturen/volgen om te zien waar het vastloopt.

Heb al gekeken met PuTTY; die stopt bij "booting kernel".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...