Ga naar inhoud


Welke CI module Canal Digitaal ?


Karoshi

Aanbevolen berichten

Ik ben al langere tijd in het bezit van een Ufs910 maar ik ben me nu eigenlijk pas aan het afvragen wat er wel of niet werkt als ik besluit een abonnement bij Canal Digitaal af te sluiten . Ik heb op dit moment het AAF_F1 image in gebruik waar ik, voor hetgene wat ik nu doe, best tevreden over ben .

De vraag is wat ik het beste voor module aan kan schaffen als ik "alle" kanalen in het pakket zonder problemen wil ontvangen, dus HD en SD kanalen. Is in combinatie met Enigma2 de originele Canal Digitaal module de beste keuze of ben ik beter af met een Aston SECA DUAL 1.07 2.23 CI of is er een andere module die de klus beter klaart. Graag een advies en bij voorbaat dank , Gr. Carl.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast rrnico2003

Module werkt niet met eender welke enigma versie. Uit mijn ervaring zijn er geen problemen met een AAF-versie op basis van een officiële versie, bv. de 1.6 2 nd bootloader. De 2.e werkt ook maar je moet de module eens uithalen en terugsteken om de ze actief te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astaon 1.07 2.17 tot 2.23 werkt goed met de AAF versies 1.06 en ook AAF 3.0 beta, ook voor de >HD kanalen.

 

Voor E2 is er nog steeds geen oplossing voor CD met Aston. Helaas. De module wordt wel goed herkent, maar de kanalen gaan niet open.

Het schijnt dat je CD kaart wel met SMARGO aan het werk kan krijgen (via cccam/mgcamd of zoiets).

 

 

Grappig genoeg het ik gemerkt dat met Neutrino de Aston goed wordt herkent EN dat bepaalde kanalen wel opengaa! BV RTL4, 5, 7, 8 en SBS6. Het lijkt erop dat al deze kanalen op dezelfde transponder zitten (NL1,2,3 openen niet).

 

Nu dat ITV 1 HD eindelijk op een niet kanaal is gekomen, kan ik alle kanalen die ik in 99% van de gevallen wil kijken zien via AAF, dus blijven E2 en Neutrino alleen als hobby.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...