Ga naar inhoud


[DM800HD] Disk error op externe hdd


kleine Prutser

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb hier een DM800 waar ik geen hdd aan de praat krijg, intern heb ik de volgende schijven getest:

samsung 250Gb

samsung 320Gb

WD 160Gb

 

Met een externe schijf via usb zerkt het ook niet:

WD 250Gb

 

Alle interne schijven draaien niet eens dus vermoed ik dat er iets met de aansluiting is.

Maar als ik de externe schijf aansluit gaat het lampje van de schijven branden maar zie ik de schijf niet terug in Device Manager.

Onder File Manager zie ik een uitroepteken naast hdd.

 

Weet iemand hoe dit kan oplossen?

 

Ik gebruik op dit moment Gemini 4.7 op deze box, ik heb met newnigma en Pli getest maar daar werken de interne schijven ook niet, daar heb ik niet met de externe gestest maar ik heb nog weinig tijd op van image te wisselen omdat het voor een vriend is maar als iemand een idee heeft dan hoor ik het natuurlijk graag.

 

Wat voor mij nu dus het belangrijkste is is om de externe HDD van WD aan de praat te krijgen

 

Alvast bedankt

Mzzzl

CT ET9000 1000GB Openpli Oscam

DM800HD 320GB Openpli CCcam 2.3.0

Triax 88cm, 4 twin Lnb's,2x 4/1 diseqc

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo, ik heb het zelfde probleem,heb mijn ex.schijf(apacer) met de sata kabel en de stroom met de usb aan gesloten gaat het controle lichtje (blauw)wel branden maar hij ziet hem niet de dm800.???

weet ook nog geen oplossing is er iemand die het weet!!!

H.G. Roberto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Bijna gelijk probleem met nagelnieuwe DM800.. Box laat zich niet instellen (ook niet met fabrieksfirmware). Continue soort BSOD's. Dan weer een groen met wit, dan weer grijs met wit...

Externe WD 500MyBook eSATA. Ziet hem wel, maar laat zich niet instellen/formatteren... Zodra je hem wil formatteren gaat hij even aan het werk. Na een paar seconden staan de radertjes stil en hangt de box. Aansluiten op eSATA of USB maakt niet uit.. Zenders geven af en toe blokjes en dan staat het beeld stil, geluid gaat gewoon verder.. Signaal is prima 93% BER: 0.

Op oude DM7000 ook geen enkel probleem...

Andere firmware komt niet door de installatie heen.. Lijkt op een RAM probleem..Box wordt erg heet..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik begrijp niet dat het zo slecht kan gaan.

Heb met 3 verschillende schijven getest maar met allemaal problemen.

 

Als ik een schijf in de DM800 heb en ik wil via DreamUp flashen dan duurt het lang voor de connectie gemaakt wordt, ook gaat het OSD aan en uit. Haal ik de schijf er uit dan gaat het flashen en alle anderen zaken prima zonder problemen.

 

Nu ga ik de DM800 toch terugbrengen omdat deze nog onder garantie is maar had het graag zelf willen oplossen.

 

Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.

 

Greetz

CT ET9000 1000GB Openpli Oscam

DM800HD 320GB Openpli CCcam 2.3.0

Triax 88cm, 4 twin Lnb's,2x 4/1 diseqc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...