Ga naar inhoud


android en navigatie


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nu ik aan een nieuwe smartphone toe ben en navigatie een must is wil ik een androïd toestel kopen.

Ik ben alleen heel erg benieuwd naar de ervaringen met de navigatie pakketten.

Wie heeft er al ervaringen

 

 

Mvg Mumzel

 

 

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


MioMap (Mio A701), TomTom (Nokia) en Route 66 (Nokia) ervaringen.

 

Eigenlijk moet je gewoon naar een autoshop gaan waar diverse losse modellen gemonteerd staan aan een wand, om even kennis te maken met de menu's. Sommige vullen straten en plaatsen al aan (of laten letters weg bij onmogelijke combinaties) en dat is wel ideaal.

 

Wat mij is opgevallen aan al van deze navigatiesoftware is dat bij bevoorbeeld een afslag bij een rijksweg het apparaat zegt;

 

"Neem over 600 meter de afslag rechts". Nou is ook de bedoeling om die afslag te nemen, maar op het punt van die 600 meter staat wel het bord UIT (eventueel met daarvoor een dikke vangrail), waardoor je afslagen kunt missen en dit echt moet incalculeren. Dit is evenzo bij straten in een woonwijk en de reactietijd van het navigatiesysteem is best wel traag.

 

Voordeel van TomTom vind ik persoonlijk is dat je met een POI-Edit (ook voor de Mio beschikbaar) ook flitskasten erin kunt zetten. Daarnaast heeft TomTom TT-Traffic voor actuele files, omleidingen en weer. Ook is het simpel om zelfs zelf gemaakte stemmen erin te zetten.

Nadeel van TomTom is dat de applicatie stopt als je gaat bellen en het 3 minuten duurt voordat je SIRF weer weet waar je uithangt. Miomap en Route 66 hebben er geen last van.

 

Ik heb nu een zuignapgeval aan een Garmin in de auto en die kan een kind bedienen.

 

Voorkeur gaat uit naar een vaste auto-radio zoals VDO-Dayton die wel op tijd zegt wat ik moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimble,

 

Bedankt voor je uitgebreide en goed onderbouwde antwoord,

ik weet nu dat diverse systemen werken, zij het met hindernissen.

 

Nu twijfel ik even nog meer of ik een android wil!

Ik heb tot nu toe een pda met TT gebruikt en ook navigon en Mio maps,werkt allemaal goed maar zonder tmc(Met bekabelde gps mouse).

Daarnaast een Nokia n70 met bluetooth TT ontvanger geprobeerd ,had ook beperkingen.

Nu een TT live 940 met abo,maar vindt dat hier regelmatig te laat of geen goede info vanaf komt,ook vindt ik dit systeem niet consequent,de route kan de ene dag anders zijn dan de andere(bijv. als er een file staat op punt A van 5 km dan wordt je rondgeleid,echter als er de volgend dag dezelfde file staat sta je er in!).

Dit systeem houdt ook geen,of onvoldoende rekening, met niet snelwegen, m.a.w. de omleidingsroute heeft soms meer last van de infarct dan de snelweg; en dat is zeker niet goed voor mijn mogelijke infarct!

Dus een duur ABO is ook niet de oplossing en ga ik ook zeker niet verlengen:gokken doe ik liever zelf!!

Oh ja in mijn R zit een ingebouwd systeem met TMC(Carinmat)

Dat is pas echt hopeloos : Traag(je bent er al voor dat het syteem de berekening klaar heeft) ,niets in te voeren als de auto rijdt(ook dus niet door de bijrijder),een update cd kost evenveel,of meer dan 3 goede moderne losse systemen!!.

en on top of that heeft het alle eerder genoemde problemen.

Ik rij circa 6 a 7 honderd km p/w overwegend in de randstad,omgeving Rotterdam en Den haag dus een goed systeem is wel gewenst.

 

THANKS Mumzel

 

Ps. Die poi,s voor flitskasten en andere onplezierigheden is eigenlijk wel een van de fijnste bijkomstigheden!!

 

 

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb een sony ericcson xperia x10 en heb Sygic,Navigon en Copilot draaien en ze draaien allemaal als een zonnetje,zelfs binnenhuis fix.

De sony is ook de beste android phone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ludoke,

 

Hoe is het met poi's op deze programma's,wat zijn de voor en nadelen van ieder programma.

Ons toestel is bijna EEN MAAND!! weggeweest komt morgen hoop ik terug,was gelijk bij aankomst niet goed,je kon er niets mee ,bleef herstarten en verder niets!!

Navigatie is voor ons belangrijk dus graag wat meer inside info,

ik hoor alleen goede dingen van de x10 maar heb ze helaas nog niet kunnen uitproberen, tel. via ***Reclame*** aangeschaft maar bijna een maand om een nieuw toestel probleemloos te leveren als die niet werkt,daarvan is mijn broek toch wel van afgezakt!!!!!!!!!!!

Verder hoop ik dat het toestel inderdaad doet waarvoor ik heb besloten dit toestel aan te schaffen.

Als tie morgen komt dan ga ik eerst Navigon uitproberen,heb ik op PDA veel plezier aan beleefd.

alle info is welkom(ik loop immers een maand achter)

 

Mvg Mumzel

 

 

 

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skystar
Origineel bericht van: Kimble
MioMap (Mio A701), TomTom (Nokia) en Route 66 (Nokia) ervaringen.

Ik heb nu een zuignapgeval aan een Garmin in de auto en die kan een kind bedienen.

Voorkeur gaat uit naar een vaste auto-radio zoals VDO-Dayton die wel op tijd zegt wat ik moet doen.


Bouw je toch een pc voor in de auto!!

PICT0207.jpg

PICT0218.jpg

Alles erop en eraan, navigatie, gsm, dvd, mp3, mp4, weer, internet, email, obdII, foto's en ja warempel ook radio met rds.

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skystar

Originele radio vanuit fabriek met aux ingang, hieraan een M-itx intel dual core 1,6 GB bordje verpakt in een kastje wat 17 bij 18 cm meet. Hierin een 500 GB HD. Aan het kastje een gps module, radio module, tft touch screen module en BT module allemaal via usb. Kortom alles in 1 kastje wat je makkelijk wegmoffelt, bt activeren voor pc aangaat (automatisch nadat de auto op contact staat) vinden ze elkaar en is de handsfree bevestigd. Verder compleet multimedia center en gaat de telefoon of ben je aan het navigeren gaat dat voor. Op plaats van bestemming sleutel omdraaien en pc sluit zelf af evenals het schermpje. Carputer waar GEEN radio zich aan kan meten. Origineel van Mitsubishi schrik niet 1664 incl btw, ik bouw er ongeveer 2,5 met software certificaten voor. Upgrade of updaten kan je zelf.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skystar

Prijsje origineel in vergist kost 2664 euro, bouw ik er met gemak 3 voor. Heeft Mitsubishi nog beperkingen tov de carpc ook.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Is dat nu een D410PT of een D510MO mobo?

 

Ik zou hem zelf met een KS SSD drive gebouwd hebben. Dan kan het in principe geheel fanless en tevens zonder draaiende delen.

 

Welke modules heb je er exact aan hangen (merk/type) en welke software gebruik je dan precies?

 

Het lijkt mij vooralsnog sterk dat je er voor die prijs 3 kunt bouwen met alle geschikte hardware en alle juiste software licenties, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit smile

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skystar

Okee zal ff een opsomming maken dan.

 

Windows 7 99 euro

Garmin Mobile pc incl muis 80 euro

Centrafuse 79.99 dollar incl BT licensie

 

Case Mini-Box M350 49,95 euro

Mobo incl CPU INTEL D510 BOX D510MO iAtom MiniITX 87 euro

HD 2½" SATA 500GB Fujitsu MJA2500BH 87,50 euro

Geheugen DIMM DDR2 RAM 2048MB 800 KVR800D2N5 LP 60,50 euro

Voeding M3-ATX car PC Power Supply 6-24V (125 W) 69,95 euro

Radio USB 2.0 Radio + RDS Radiator 71,95 euro

USB BT stick Bluetooth USB2.0 Class 2 10m V2.0 EDR 10 euro

TFT screen veilingsite 99 euro

 

Los materiaal draad ed 30 euro

 

Totaal 834 euro en 80 eurocent.

 

2664/3= 888 euro, dus ja kan er idd 3 bouwen incl software.

Prijzen zijn volop op www te zoeken en dan heb ik niet eens de goedkoopste genomen maar als leidraad waar ik de hardware en software gekocht hebt.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat centrafuse ziet er indrukwekkend uit!

 

Enorm bedankt voor je lijstje. Dat helpt leden die zoiets zelf willen bouwen zeker verder.

 

Hoe bedien je de PC?

 

Jouw 99 euro 7" scherm is toch geen touchscreen?

 

Hoe werkt dat met het BT telefoneren?

Hoe krijg je geluid in je PC en hoe komt het er (in de linker speaker) weer uit?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skystar

Pc wordt bedient middels een touchscreen, ja voor 99 euro op e*bay vanuit Duitsland.

BT telefoneren is simpel, je maakt vooraf verbinding middels BT in windows daarna voeg je de telefoon toe in Centrafuse. Zodra je de pc aanzet en centrafuse opstart zoekt deze de telefoon en maakt verbinding. Het geluid gaat middels het advanced audio protocol dus ook via BT, geluid van de telefoon gaat vervolgens via de speakers van de auto.

 

Martin

 

Gaf ff een andere wending aan topic sorry daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je willen vragen en denk ik namens velen om eens een howto hierover te willen maken.

 

 

Ikzelf ben ook een liefhebber hiervan maar zou graag gebruik van jou kennis maken hierover.

 

 

Welicht een nieuw topic aanmaken hierover

 

Zou je dit eens willen overwegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...