Ga naar inhoud


Tvheadend 2.11 gereleased


Rigolo

Aanbevolen berichten

Vanmorgen is de 2.11 versie van Tvheadend gereleased.

 

Grootste aanpassingen in deze release zijn:

  • EMM ondersteuning voor Irdeto
  • EMM ondersteuning voor Seca
  • Aanpassingen rondom het opnamen schermen

Voor de volledige lijst kan je hier terecht:

http://trac.lonelycoder.com/hts/milestone/Tvheadend-2.11

 

Met dank aan opdenkamp voor het maken van de Irdeto EMM patch waardoor je Tvheadend nu standalone icm Ziggo kan draaien.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey Rigolo,

 

Wat zijn uw ervaringen met tvheadend? Bij mij duurt het scannen nu al heel de nacht waardoor ik mijn services niet kan mappen.

Hierdoor komt de kaart niet vrij. Duurde dat bij jou ook zo lang? (23.5E+19.2E)

 

Status

Currently tuned to:

Telewizja Polska SA: 10,773,250 kHz Horizontal (Astra 19.2E)

Services:

1527

Muxes:

180

Muxes awaiting initial scan:

30

 

 

Ik heb steeds mythbuntu gebruikt voor de analoge pvr's. Af en toe wat issues maar niks zwaar.

 

Sinds ik een technotrend tt 3200 heb op een andere machine zit ik daar met tvheadend. De opzet is super simpel. Na de test wil ik het op een ext4/9.10 server zetten zonder X. Kwestie van resources te behouden voor het decoden.

 

Welke kaart(en)/distro gebruik jij?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom bij Tvheadend. Ik gebruik tvheadend icm met dvb-c dus ik heb niet zo heel veel muxes en services (27 muxes, 295 services)

 

De vraag is of je al die muxes wel nodig hebt en gaat gebruiken. Heb je echt behoeft aan 1800+ zenders?

 

Ik zou een gelimiteerd aantal muxen handmatig opvoeren op die sat's waar ik echt behoefte aan heb. Dan blijft het aantal handteerbaar.

 

Verder draai ik zelf onder Ubuntu 9.10 server met alleen de standaard packages en tvheadend (+depends). Dus zo kaal mogelijk. Het draait bij mij ook op een server die geen eens een video kaart heeft, dus X heeft al helemaal geen zin. De CPU is een 3400+ X2 van AMD

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rigolo,

 

 

DVB-C is bij ons niet echt een alternatief, bij mijn weten hang je daar vast aan de Digibox/corder van Telenet. Er is dus geen vrijheid. Je wordt dus verplicht om DVB-S te pakken in mijn geval. Ik twijfelde nog voor de VU+ duo maar uiteindelijk is dit de ideale oplossing door de steropstelling en cat6.

 

Cool dat je enkel de server gebruikt zonder kaart. Ik twijfel nog om mijn msi 875pe/neo met P4/3.2 te gebruiken of een zuinigere machine aan te kopen. Moet trouwens nog uitzoeken hoe groot mijn disken mogen zijn op dat bord. Zal ook de verbruiksmeter eens aansluiten om te meten. Mijn XPC shuttle zit er precies door na de eerste DVB-S testen. Ik vermoed te zwakke voeding.

 

Ondertussen heb ik alles laten afscannen en het blijkt te lukken. De hoeveelheid kanalen kan ik natuurlijk nog filteren. Ik ga nog wel enkele TT of Nova-S2 bijsteken. Blijkbaar bestaat er nog een mpeg4 hw decoder kaart. Dus daar zal de cpu wel nodig zijn.

 

De XBMC is ook veel knapper dan de mytfrontend. Ik heb hem naar zowel de mythbackend (analoog) als de tvheadend gekoppeld.

Later kan ik het analoge verhaal transparant afkoppelen en opzeggen. Enkel de WII krijg ik nog niet klaar. Ik kreeg een error na de make. Als ik die 3 files moest hebben voor de homebrew zou ik content zijn. Dan heb ik een volwaardige zuinige frontend die snel opstart en klein is.

 

De beebox van d-link wordt ook een mooi alternatief.

 

 

mvg,

 

Christian Smet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rigolo,

 

 

DVB-C is bij ons niet echt een alternatief, bij mijn weten hang je daar vast aan de Digibox/corder van Telenet. Er is dus geen vrijheid. Je wordt dus verplicht om DVB-S te pakken in mijn geval. Ik twijfelde nog voor de VU+ duo maar uiteindelijk is dit de ideale oplossing door de steropstelling en cat6.

 

Cool dat je enkel de server gebruikt zonder kaart. Ik twijfel nog om mijn msi 875pe/neo met P4/3.2 te gebruiken of een zuinigere machine aan te kopen. Moet trouwens nog uitzoeken hoe groot mijn disken mogen zijn op dat bord. Zal ook de verbruiksmeter eens aansluiten om te meten. Mijn XPC shuttle zit er precies door na de eerste DVB-S testen. Ik vermoed te zwakke voeding.

 

Ondertussen heb ik alles laten afscannen en het blijkt te lukken. De hoeveelheid kanalen kan ik natuurlijk nog filteren. Ik ga nog wel enkele TT of Nova-S2 bijsteken. Blijkbaar bestaat er nog een mpeg4 hw decoder kaart. Dus daar zal de cpu wel nodig zijn.

 

De XBMC is ook veel knapper dan de mytfrontend. Ik heb hem naar zowel de mythbackend (analoog) als de tvheadend gekoppeld.

Later kan ik het analoge verhaal transparant afkoppelen en opzeggen. Enkel de WII krijg ik nog niet klaar. Ik kreeg een error na de make. Als ik die 3 files moest hebben voor de homebrew zou ik content zijn. Dan heb ik een volwaardige zuinige frontend die snel opstart en klein is.

 

De

Origineel bericht van: copycat
beebox
Ik bedoel de Boxee natuurlijk

 

van d-link wordt ook een mooi alternatief.

 

 

mvg,

 

Christian Smet

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou geen aparte kaart kopen voor hardwarematige mpeg4 versnelling maar gewoon gebruik maken van de mogelijkheden van de videokaart (daar waar dit ondersteund wordt natuurlijk). En je hebt dit natuurlijk alleen nodig in je htpc.

 

Daarnaast zou ik je toch aanraden een gescheiden setup te maken. Dus 1 server welke alleen het dvb-s signaal binnenkrijgt en deze opslaat op een harddisk. En dan een stille htpc of een media player om de opnames af te spelen.

 

Ik neem aan dat je al een dvb-s decoder hebt om nu live tv te kijken (dreambox?) en ik zou die gewoon blijven gebruiken voor live tv.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hein,

 

ik heb een gescheiden opstelling. Sinds gisteren heb ik de Ubuntu 9.10 /i386 server er opgezet en enkel tvheadend.

 

De wii showtime is compiled en werkt. (enkel nog bookmarks om de connectie naar de tvheadend te doen) Als de Wii het doet ben ik al tevreden. Indien de Wii het niet goed doet ga ik overwegen om die boxee box van d-link te kopen. Zoek maar eens op "boxee box" in google. Dat is een XBMC variant.

 

 

Ik heb enkel een TT 3200 kaart en nog steeds het analoge telenet -- voorlopig nog --. Eerst wachten tot tv-vlaanderen goed ondersteund wordt via softcam. Er zijn blijkbaar nog mensen met die vraag.

 

Christian

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik probeer TVHeadend ook uit. Werkt in feite lekker.

Maar ik heb een NewCS-server draaien en TVHeadend logt wel in, maar doet verder niets met NewCS.

Ik heb het CWC-gedeelte ingevuld. Moet het CAPMT-connection-gedeelte dan ook?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Andries,

 

ik weet niet of ik u ga kunnen helpen. Heb je DVB-S via TVV?

Draait uw NewCS lokaal? Werkte het voor TVHeadend?

 

Ik wil gerust mee zoeken, zal binnen korte tijd met TVV ook zoiets moeten opzetten.

 

Update voor de geïnteresseerden ik heb de wii aan de praat gekregen met showtime. Wel ff raar om te zappen op een WII.

 

Ik kreeg de gegeven niet ingevuld voor de bookmarks met de wiimote... maar het was te makkelijk om er een usb keyboard aan te hangen... thx to the mailinglist. Ik denk dat ik eens een kleine bijdrage ga geven aan die gasten.

 

De boxee connectie via htsp ging gisteren ook niet. Ik dacht dezelfde approach te doen als met xbmc maar dat werkte niet.... en xbmb op mijn Lucid is ook niet ok, alleen nog maar svn blijkbaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo CopyCat,

NewCS draait idd lokaal. Ik heb nu een W7MCE met TVsource draaien en dat werkt opzich prima. (Ik woon in NL dus ik heb Canal Digitaal...)

Maar mijn voorkeur gaat uit naar XBMC en dan vooralsnog in combinatie met TVheadend.

Het streamen van ongecodeerde kanalen gaat prima.

 

Als TVHeadend start, zie ik ook in de newcs-log dat er wordt ingelogd op NewCS door de betreffende user. Maar er lijkt verder niks aangevraagd te worden door TVHeadend...

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

is het versie NewCS 1.67rc1?

 

Rigolo gebruikt Ziggo, ik vermoed dat dit DVB-C is.

 

Ik heb nog geen kaart om te testen.

Wat met http://trac.lonelycoder.com/hts/ticket/205?

Dat is 9 dagen geleden gelogd.

 

Ik zou de logs zeker mailen naar "hts-devel-request a tlonelycoder dot com"

 

Er is bij mijn vragen snel geantwoord. Uw logs kunnen helpen om het probleem in de volgende versie op te lossen.

 

Ik zal ook eens een kaart aanschaffen. Maar eerst moet ik nog minstens een 2e Technotrend hebben. Alvorens ik analoog buitengooi moet het zeker werken hier. Anders lig ik hier buiten. :-)

 

 

grtz,

 

Christian

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast copycat

Hallo,

 

Ik probeer TVHeadend ook uit. Werkt in feite lekker.

Maar ik heb een NewCS-server draaien en TVHeadend logt wel in, maar doet verder niets met NewCS.

Ik heb het CWC-gedeelte ingevuld. Moet het

Origineel bericht van: Earthfinder
CAPMT-connection-gedeelte
dan ook?

 

Mvg,

Andries

 

CAPMT is volgens mij een server opstelling. Er staat bij "listen" dus de poort luistert naar clients die connecteren dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf gebruik nog NewCS maar ben druk bezig over te stappen naar OSCam. Dit omdat OSCam open-source is en actief ontwikkeld wordt. En dat kan je van NewCS niet zeggen.

 

Weet je zeker dat je NewCS de kaart met de juiste CAID heeft gevonden? Bij mij gaat dat nog wel eens fout als ik moet herstarten. Tvheadend kijkt nml welke CAID er gerapporteerd wordt door NewCS en alleen als deze overeenkomt met de CAID van het signaal wat binnenkomt wordt deze gebruikt. Wat soms ook vergeten wordt is om de CWC configuratie te enablen (vinkje aan voor de regel)

 

Ik zou je aanraden de debug aan te zetten, de cwc regel te disablen, en dan weer aan te zetten. Dan kan je precies welke gegevens Tvheadend terug krijgt. En dan te kijken wat er gebeurt als je een programma gaat opnemen welke nu al actief is (zodat deze meteen start)

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast copycat
Origineel bericht van: Rigolo
ik zelf gebruik nog NewCS maar ben druk bezig over te stappen naar OSCam. Dit omdat OSCam open-source is en actief ontwikkeld wordt. En dat kan je van NewCS niet zeggen.

Weet je zeker dat je NewCS de kaart met de juiste CAID heeft gevonden? Bij mij gaat dat nog wel eens fout als ik moet herstarten. Tvheadend kijkt nml welke CAID er gerapporteerd wordt door NewCS en alleen als deze overeenkomt met de CAID van het signaal wat binnenkomt wordt deze gebruikt. Wat soms ook vergeten wordt is om de CWC configuratie te enablen (vinkje aan voor de regel)

Ik zou je aanraden de debug aan te zetten, de cwc regel te disablen, en dan weer aan te zetten. Dan kan je precies welke gegevens Tvheadend terug krijgt. En dan te kijken wat er gebeurt als je een programma gaat opnemen welke nu al actief is (zodat deze meteen start)

Hein

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1812116/Re_Verschillende_fouten_in_tvh

daar staat ook wat over NewCS en debugging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn NewCS-server (staat op dezelfde PC als TVheadend en xbmc) draait prima. Ook na elke herstart.

Gisteravond heb ik deze combi nog gebrobeerd. Als ik de services ga 'mappen' naar kanalen, en ik doe dat een paar keer achter elkaar, dan wijzigt per keer zo'n beetje het aanbod van gecodeerde kanalen. Gaat denk ik iets niet goed vanuit TVheadend richting NewCS.

 

@Rigolo: Wat is nu precies het voordeel van OScam? Behalve dat het opensource is en 'aktief wordt ontwikkeld'.

NewCS werkt mijns inziens prima. Tenminste ik heb nog geen problemen ondervonden hiermee?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...