Ga naar inhoud


schotel niet goed uitgericht?


Dunja

Aanbevolen berichten

Ik lees verschillende meningen. Zelf heb ik net een db 7020 gekocht en zie bij SNR 96% / AGC 96% / BER 0% staan. Alleen film 1 en 3 (2 doet nu wel) kan ik niet ontvangen (of het beeld bevriest). Zijn nu de instellingen voor de schotel wel goed?

Heel graag hulp

 

b.v.d.

Ine

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


SNR/AGC/BER-waarden zullen lichtjes verschillend zijn afhankelijk van de transponder waarnaar je op een bepaald ogenblik kijkt.

 

Met 96/96/0 is in ieder geval niets mis. Ter vergelijking: zelf heb ik op mijn DB 7020 voor de transponder 12515 H (met o.a. Film 1) de waarden 92/95/0.

 

Als je het hebt over 'verschillende meningen' let er dan op dat je niet gaat vergelijken met waardes van andere ontvangers dan een DB 7020 (of andere DB's die misschien dezelfde tuners hebben). Verschillende ontvangers op dezelfde schotel aangesloten zullen verschillende waardes geven.

 

Dat Film 1 en 3 het niet doen is een beetje vreemd. Andere zenders op dezelfde transponder (bv. Nederland 1) doen het dus wel? Probeer eventueel de zenders uit het geheuugen te vermijden en opnieuw in te lezen.

 

(Sorry als ik teveel voor de hand liggende dingen zeg, het is moeilijk in te schatten hoe belezen iemand is die al wel zes jaar lid is maar slechts twintig berichten geplaatst heeft.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Koen. Ik heb wel veel gelezen in de afgelopen jaren met de Humax, maar echt de weg weet ik nog lang niet :-)

Ik zal vragen of ze mij de lijst opnieuw in kunnen lezen. (weet zelf niet hoe ik dit moet doen) Zelf vind ik het ook vreemd. Heel veel andere kanalen doen het prima, waaronder ned.1 Hallmark, Animal planet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Koen B
Als je het hebt over 'verschillende meningen' let er dan op dat je niet gaat vergelijken met waardes van andere ontvangers dan een DB 7020 (of andere DB's die misschien dezelfde tuners hebben). Verschillende ontvangers op dezelfde schotel aangesloten zullen verschillende waardes geven.

Dit wist ik trouwens niet Koen, dus weer wat bijgeleerd. Bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...