Ga naar inhoud


OSCAM emu instellingen?


cemeli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op zich is hij niet zo heel moeilijk in te stellen, ik zal vanavond mijn instelling voor CanalDigitaal wel eens posten. Er zit echter 1 klein issue in oscam voor de nederlandse kanalen.

 

Omdat CanalDigitaal in simulcrypt uitzend met voor seca2 en seca3 dezelfde caid, is het nodig om tegen oscam te vertellen welke pid nodig is voor welk kanaal, doe je dat niet, dan pakt hij enkel de seca2 ecm's (omdat die nu eenmaal eerder komen) en die kun je waarschijnlijk niet decoderen als je een nieuwe kaart hebt.

 

Helaas was ik te lui om een lijst van alle pids te maken die door cd gebruikt worden zodat oscam weet welke hij moet gebruike, heb het met 1 kanaal geprobeerd en dat werkt. Helaas heb ik ook nergens een lijst met gebruikte pids kunnen vinden op internet, dus als iemand die heeft houd ik me aanbevolen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arvy
Omdat CanalDigitaal in simulcrypt uitzend met voor seca2 en seca3 dezelfde caid


Canaldigitaal toch al klaar was met de kaartwissel....
Ik dacht dat er lijstje was gepost i.v.m. het goed en snel laten werken van seca3 op mgcamd.
Zal wel in de tijd van de kaartwissel hier vermeld zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al zijn ze al klaar met de kaartwissel (CD zou niet alle kaarten omwisselen), dan nog zijn ze verplicht om zowel seca2 als seca3 uit te zenden, er zijn namelijk nog erg veel kaarten niet omgewisseld smile en daarnaast is er nog iets met een minimale contractduur ervoor. Details weet ik niet meer.

 

Ik zal eens zoeken naar dat lijstje. nu je het zo zegt laat het wel wat belletjes rinkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond er niet bij stil dat ze nog met seca2 werkten.

Voor ned.1,2,3 kan ik me voorstellen,er zijn inderdaad zat mensen die zonder abbo alleen ned.1,2,3 kijken.

 

Maar ik heb dat lijstje niet meer,omdat ik 2 maanden geleden mijn pc had opgeschoond.

Misschien nog op een oude backup.....

Als ik hem misschien vind post ik hem wel.

Maar ga voor de zekerheid zoeken.

Ben ook wel nieuwsgierig naar die oscam.

Als je de goed werkende oscam config hier ook wil posten,zou dat ook leuk zijn voor anderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben ook deze week bezig geweest met OSCAM. Ik heb het werkend, maar niet op alle CD kanalen (vreemd). NET5, RTL5, RTL7, RTL8 en nog een handvol openen niet, alle HD kanalen en de nodige SD kanalen van Canal Digitaal wel (SECA3 oranje smartcard). Ben ook even aan het proberen geweest met oscam.pids, maar loop daar tegen het vreemde probleem aan dat als ik de SECA3 PID voor NET5 (070e) invul oscam helemaal de file oscam.pids niet oppakt. Zet ik daar de SECA2 PID (0646) in dan wordt oscam.pids wel gelezen, maar ja, dat werkt niet want dat is niet de goede PID. Voorgaande PID trouwens even uit mijn hoofd, pin mij daar niet op vast.

 

Enige hulp cq. ideeën zouden welkom zijn, want PGI 0.6 (zowiezo de beste firmware voor de IPBOX) en OSCAM in DVB-API mode is wel de meest stabiele en snelle combi op de IPBOX, die ik tot nu toe heb gezien. Testen met dual decoding, opnemen en zappen etc. leveren hartstikke stabiele resultaten op. Zou hem graag in productie willen nemen, maar ja, dan moeten wel alle kanalen openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Joe Bar
Ben ook deze week bezig geweest met OSCAM. Ik heb het werkend, maar niet op alle CD kanalen (vreemd). NET5, RTL5, RTL7, RTL8 en nog een handvol openen niet, alle HD kanalen en de nodige SD kanalen van Canal Digitaal wel (SECA3 oranje smartcard). Ben ook even aan het proberen geweest met oscam.pids, maar loop daar tegen het vreemde probleem aan dat als ik de SECA3 PID voor NET5 (070e) invul oscam helemaal de file oscam.pids niet oppakt. Zet ik daar de SECA2 PID (0646) in dan wordt oscam.pids wel gelezen, maar ja, dat werkt niet want dat is niet de goede PID. Voorgaande PID trouwens even uit mijn hoofd, pin mij daar niet op vast.

Enige hulp cq. ideeën zouden welkom zijn, want PGI 0.6 (zowiezo de beste firmware voor de IPBOX) en OSCAM in DVB-API mode is wel de meest stabiele en snelle combi op de IPBOX, die ik tot nu toe heb gezien. Testen met dual decoding, opnemen en zappen etc. leveren hartstikke stabiele resultaten op. Zou hem graag in productie willen nemen, maar ja, dan moeten wel alle kanalen openen.


Wellicht de nieuwere versie PGI 0.6.1 gebruiken?

Citaat:

Alle Änderungen in 0.6.1
===============================================================
- Fix: panic beim öffnen der media/mp3/photo player wenn keine Festplatte/USB Stick angeschlossen war
- Fix: Abstürze von oscam behoben, unterstützung der oscam.pids Datei verbessert
- Fix: oscam wurde nicht gestartet wenn es nur als CARDSERV gesetzt war
- Neu: Umfangreiche Statusinformationen von der Festplatte während der Initialisierung im Hauptmenü sichtbar (siehe auch die neue Readme HDD_de.txt)
- Update: Neues Menü "HDD Setup" unter Installation. Enthält die beiden Optionen Formatieren und Festplattenüberprüfung.
- Update: usb_modeswitch verbessert
- Update: logging und debug funktionen verbessert
- Update: Web Inteface 1.5.03_beta mit Seite für WLan-Konfiguration
- Update: Umfangreiche und aktuelle Transponderlisten (Quelle: kingofsat.net und lyngsat.com)
- Entfernt: FAN_9000_ON Option aus der pgi.conf. Die Funktion ist jetzt im Menü für die Ein-/Ausschaltmethode erreichbar, auch ohne Festplatte.
- Entfernt: HDD_TMD option aus der pgi.conf
Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt voor de seca3 kaarten een correct oscam.pids nodig, zodat oscam de seca3 pid gebruikt en niet de seca2 pids.

 

bij deze:

 

Code:
###################################### Canal Digitaal NL 19.2E#0FAB:070B:0001 #NED10FAC:070C:0001 #NED20FAD:070D:0001 #NED307D4:070B:0001 #RTL407D5:070C:0001 #RTL5138C:070E:0001 #NET5138D:0709:0001 #SBS607D6:0711:0001 #RTL707F3:0710:0001 #RTL8139C:0658:0001 #VERONICA1793:065A:0001 #NGC WILD07DF:0660:0001 #DISCOVERY1798:065B:0001 #DISCOVERY SCIENCE179D:065C:0001 #DISCOVERY TRAVEL07E4:0663:0001 #ANIMAL PLANET0FAE:0676:0001 #NICKELODEON31E7:07OD:0001 #EEN belgie CDS31E7:03CF:0001 #EEN belgie TVV31E8:070E:0001 #KETNET CANVAS CDS31E8:03D0:0001 #KETNET CANVAS TVV31E3:03CB:0001 #VTM31E5:03CD:0001 #VT40FA5:0709:0001 #FILM10FA7:0710:0001 #FILM213A4:070F:0001 #FILM317A2:0711:0001 #MGM CDS17A2:0649:0001 #MGM TVV31EF:0729:0001 #JIM07E9:0664:0001 #EUROSPORT0FA6:070A:0001 #SPORT11789:0658:0001 #HUMOR TV31E4:03CC:0001 #2BE31E3:03D9:0001 #KANAAL-Z31F0:03D8:0001 #VIJF31E9:03D1:0001 #Vitaya####################################
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dessie, thanks! Probleem zat inderdaad in het niet helemaal lekker lopen van oscam op PGI 0.6. Ik heb net PGI 0.6.1 geinstalleerd en een oscam.pids gemaakt op de kanalen, die bij mij 'wel een zetje konden gebruiken'. Voor de rest oscam nu als server en client ingesteld, waarbij oscam de dvb-api mode gebruikt. Alle CD kanalen openen nu, met de oscam.pids erbij ook lekker snel en erg stabiel. Paar proef opnames, ondertussen wat heen en weer zappen, allemaal goed. Ik ga de komende weken eens kijken hoe het in de praktijk van alle dag gaat, maar heb er wel vertrouwen in. Voor anderen, die ook met oscam op PGI 0.6.1 aan de slag willen hier mijn oscam.pids:

Code:
<service id>:<ecm pid>:<irdeto chid>0FAB:070B # NED10FAC:070C # NED20FAD:070D # NED307D4:070B # RTL407D5:070C # RTL5138C:070E # NET5138D:0709 # SBS607D6:0711 # RTL707F3:0710 # RTL8139C:070c # VERONICA07DF:070a # DISCOVERY07E4:070d # ANIMAL PLANET0FAE:0716 # NICKELODEON31e7:070d # EEN CDS31E8:070E # KETNET CANVAS CDS0faf:0713 # NGC13a5:0711 # ETALAGE KANAAL1397:070b # TMF07da:0709 # TV ORANJE07ee:070f # CARTOON TCM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ipbox fans

 

Ik heb nog een paar vragen ,en ik hoop dat julie mij ermee willen helpen. smile

 

vraag:1

Waar moet ik de instellingen veranderen om oscam nu als server en client ingestellen

 

vraag:2

wat moet ik doen ??

 

vraag:3

En moet ik nu de lijst van Joe Bar of van arvy vervangen in de oscam conf.(var/etc/oscam/oscam.pids,ik denk dat ik hier moet kijken? en moet ik dan de lijst toe voegen of moet ik de bestaande lijst vervangen?

 

B.V.D Groeten Freekie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij helpen met de configuratie van oscam?

Ik heb nu zelf:

server

[reader]

label = lower

Protocol = internal

detect = CD

device = /dev/sci0

group = 1

emmcache = 1,3,2

CAID = 0100

 

[reader]

label = upper

Protocol = internal

detect = CD

device = /dev/sci1

group = 1

emmcache = 1,3,2

boxid = 12345678

CAID = 0100

 

user

[account]

user = pgi

pwd = local

group = 1

au = auname

caid = CAID1

 

config

#

# main configuration

#

 

[global]

 

[global]

nice = -1

WaitForCards = 1

ClientTimeout = 5

LogFile = stdout

CacheDelay = 120

 

# monitor

 

#[monitor]

#httpport = 988

#nocrypt = 192.168.1.0-192.168.1.255

#aulow = 120

#monlevel = 4

 

# protocols

#[camd35]

#Port = 3333

 

[newcamd]

key = 0102030405060708091011121314

port = 10101@1830:000000;10100@09C4:000000

 

[dvbapi]

enabled = 1

priority = CAID1,CAID2

Het werkt bij mij alleen als ik de server een cccam share configureer. Dan werkt echter de interne reader niet.Iemand nog een idee? De pids zijn inmiddels wel erin gezet.

Thx

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkende configuratie op mijn IPBOX9000 met:

  • PGI 0.6.1
  • oscam server & oscam dvb-api client
  • seca3 kaart in interne cardreader -onderste sleuf- van de IPBOX
/var/etc/oscam/oscam.conf
Code:
[global]                                                                                                                           logfile             = stdout                                                                                                       disablelog          = 0                                                                                                            disableuserfile     = 0                                                                                                            usrfileflag         = 0                                                                                                            clienttimeout       = 5000                                                                                                         fallbacktimeout     = 2500                                                                                                         clientmaxidle       = 120                                                                                                          cachedelay          = 120                                                                                                          bindwait            = 120                                                                                                          netprio             = 0                                                                                                            resolvedelay        = 30                                                                                                           unlockparental      = 0                                                                                                            nice                = -1                                                                                                           serialreadertimeout = 1500                                                                                                         maxlogsize          = 10                                                                                                           waitforcards        = 1                                                                                                            preferlocalcards    = 0                                                                                                                                                                                                                                               [monitor]                                                                                                                          port                = 0                                                                                                            nocrypt             =                                                                                                              aulow               = 30                                                                                                           hideclient_to       = 0                                                                                                            monlevel            = 2                                                                                                            appendchaninfo      = 0                                                                                                                                                                                                                                               [dvbapi]                                                                                                                           enabled             = 1                                                                                                            au                  = 1                                                                                                            user                =                                                                                                              ignore              = 0622                                                                                                                                                                                                                                            [webif]                                                                                                                            httpport            = 9000                                                                                                         httpuser            =                                                                                                              httppwd             =                                                                                                              httpcss             =                                                                                                              httptpl             =                                                                                                              httpscript          =                                                                                                              httprefresh         = 0                                                                                                            httpallowed         = 127.0.0.1,192.168.1.0-192.168.1.255                            httpdyndns          =                                                                                                              httphideidleclients = 0                                                                                                            httpreadonly        = 0                                                                                                                                                                                                                                               [anticasc]                                                                                                                         enabled             = 0                                                                                                            numusers            = 0                                                                                                            sampletime          = 2                                                                                                            samples             = 10                                                                                                           penalty             = 0                                                                                                            aclogfile           = ./oscam_ac.log                                                                                               denysamples         = 8                                                                                                            fakedelay           = 1000
/var/etc/oscam/oscam.server
Code:
[reader]label = internalreaderprotocol = internaldetect = CDdevice = /dev/sci0group = 1emmcache = 1,3,2caid = 0100
/var/etc/oscam/oscam.user
Code:
[account]user = pgipwd = localgroup = 1au = internalreadercaid = 0100ident = 0100:00006a
/var/etc/oscam/oscam.pids
Code:
<service id>:<ecm pid>:<irdeto chid>0FAB:070B # NED10FAC:070C # NED20FAD:070D # NED307D4:070B # RTL407D5:070C # RTL5138C:070E # NET5138D:0709 # SBS607D6:0711 # RTL707F3:0710 # RTL8139C:070c # VERONICA07DF:070a # DISCOVERY07E4:070d # ANIMAL PLANET0FAE:0716 # NICKELODEON31e7:070d # EEN CDS31E8:070E # KETNET CANVAS CDS0faf:0713 # NGC13a5:0711 # ETALAGE KANAAL1397:070b # TMF07da:0709 # TV ORANJE07ee:070f # CARTOON TCM
In /var/etc/pgi.conf de volgende settings:

Code:
CARDSERV="oscam"SOFTCAM="oscam"
Paar opmerkingen:

  • in oscam.conf kun je bij httpallowed de IP range op die van je eigen LAN aanpassen (staat hier als voorbeeld op 192.168.1.0-192.168.1.255)
  • de oscam webinterface vindt je (als het IP adres van je IPBOX b.v. 192.168.1.10 is) op http://192.168.1.10:9000
  • de oscam.user heb ik gemaakt voor de zenders, die bij mij een zetje nodig hadden om sneller te zappen. Naar eigen behoefte uit te breiden, natuurlijk.
Aanvullingen en tweaks zijn van harte welkom smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...