Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Niet meer terugspoelen + blokkeren+traag


fabtastic

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een weekje zit ik met enkele problemen, waarom? Dat weet ik niet.

 

1) De zender die ik bekijk kan ik niet meer in pauze zetten of terugspoelen.

2) De decoder blokkeert ook regelmatig en uitzetten met de standby-knop op het app werkt dan ook niet.

Kben verplicht de stekker uit te trekken zodat alles weer voor een dagje naar behoren werkt.

3) Het zappen tussen zenders gebeurt verschrikkelijk traag.

 

Kan dit aan de harde schijf liggen? (meer dan 50% vrije ruimte).

 

Topfield 5000 PVR CD

Link naar reactie
Delen op andere sites


harde schijf in de pc zetten en een of ander harde schijf controle programma uitvoeren. Bijvoorbeeld checkit of partition manager. Maakt je schijf een tikkend geluid?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
harde schijf in de pc zetten en een of ander harde schijf controle programma uitvoeren. Bijvoorbeeld checkit of partition manager. Maakt je schijf een tikkend geluid?


Nadat je je harde schijf eruit gehaald hebt, werkt de ontvanger dan wel goed?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

de harde schijf uithalen en testen in een andere pc was geen optie daar ik met een laptop werk.

Is sinds kort een nieuwe laptop met windows 7 en daar krijg ik altair niet mee aan de praat. Met windows XP luktte dit voorheen wel.

Dus heb ik maar de harde schijf geformateerd via het met van de decoder en het probleem blijft bestaan.

Traag zappen en als ik ga kijken naar de bewaarde programma's geeft hij aan 0Mb/0Mb niet tegenstaande het een HD is van 80Gb.

Topfield 5000 PVR CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel je HD eens los, en kijk of je dan nog problemen hebt. Mocht je dan geen problemen hebben, dan is de HD (bijna) kapot. En zul je dus een nieuwe/andere erin moeten zetten.

 

Heb je als eens ge-googled op je HD?

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Koppel je HD eens los, en kijk of je dan nog problemen hebt. Mocht je dan geen problemen hebben, dan is de HD (bijna) kapot. En zul je dus een nieuwe/andere erin moeten zetten.

Heb je als eens ge-googled op je HD?


Dit bedoelde ik ook! HD eruit/loskoppelen.... Je voeding kan ook op het randje zijn. (Altijd een zwak punt)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boel lijkt weer te werken!

 

Ik had eerst de hard schijf geformateerd via het menu van de decoder --> formateren voltooid en gelukt, maar niets veranderd!

 

Daarna eens de fabrieksinstellingen terug gezet en nu blijkt alles terug te werken!!

En raar maar waar, de 'geformatteerde schijf' bevat nog alle opgenomen programmas.

Topfield 5000 PVR CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...