Ga naar inhoud


Afstellen Grundig STA 400 N


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,<P>Ik ben echt een beginneling en heb hoop ik de goede apparatuur gekocht:<P><UL TYPE=SQUARE><LI>Echostar IP Viaccess 3000<LI>Grundig STA400N (90cm met motor en vraag me niet welke)</UL><P>Nu ben ik begonnen met het plaatsen van de mast en deze staat 100% waterpas en heeft volledig vrij uitzicht naar alle kanten.<P>De schotel in elkaar gezet en nu beginnen de problemen smile.gif" border="0.<P>In de beschrijving word gesproken over <B>elevation angle</B>. Na veel zoeken denk ik de juiste waarde gevonden te hebben 52,1 (ik woon in Utrecht). Tevens moet ik de <B>offset angle</B> instellen en deze is niet duidelijk voor mij. In het voorbeeld word dezelfde waarde aangehouden als de <B>elevation angle</B>. Mijn vraag is dit correct? De waardes die ze nu hebben zijn resp 56 El en 35 Offset dit was dus mijn eerste poging en ben later op de waardes hierboven uitgekomen en wil nu proberen het geheel goed af te stellen omdat ik dus niet alle satelieten kan ontvangen.<P>Tevens word er in deze beschrijving gesproken om de schotel af te stellen op de astra 19.2 (maar als ik hier het forum door lees word er meer over de sirius gesproken). Astra komt nu ook goed binnen en de hotbird ook maar Thor vergeet het maar.....<P>Wat doe ik fout/ of moet ik veranderen wat is mogelijk/onmogelijk......<P>Ik heb getracht te zoeken op dit onderwerp maar er kwam niet zoveel uit vandaar deze beginnersvraag.....<P>mvgr Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Walter<BR>Schotel recht op het motor monteren en motor op 0 zetten op de schaal verdeling en draai nu met je hand hele schotel naar Sirus (5 e).<BR>heb je nog niets haal de elevatie hoek naar boven of andersom.<BR>Let niet op taal fouten ,inhoud is belangerijk.<BR>Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...