Ga naar inhoud


van ipbox9000HD naar dream8000? Eerst zien dan geloven...


goofy17

Aanbevolen berichten

Indertijd heb ik maanden op de 8000 gewacht. Toen toch maar een IPbox 9000HD gekocht.

Deze blijft bij mij echter problemen geven waardoor ik misschien toch wil overgaan naar de 8000

 

Heeft iemand in centraal Nederland de gelegenheid mij een goed werkende 8000 met dual decoding en HD/timeshift te laten zien??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een beetje een flauwe reactie.....

Ter info.

- Bijvoorbeeld het ventilatorgeluid hoor je niet in een showroom...

- Objectieve info verwacht ik niet echt van en dealer.

- Na kijken bij een dealer voel je jezelf toch verplicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, mijn reactie was zeer zeker niet flauw maar serieus bedoeld.

iedere zich zelf respecterende dealer zal je, geheel vrijblijvend, een demo geven van apparatuur die jij wilt aanschaffen.

of denk jij dat een gebruiker dit zal doen?

ik denk van niet, maar je weet maar nooit....

 

groetjes uit Z-Limburg

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met goofy17 eens, van een satellietwinkel kun je doorgaans weinig zinnige informatie verwachten. Het is vaak een combinatie van te weinig feitelijke kennis en zeg maar "commerciële belangen", net als in alle andere winkels dus eigenlijk.

 

Mooie voorbeelden:

 

Winkels die in lengte van dagen nog ontvangers verkochten met een vaste irdeto cam, terwijl al heel lang bekend was dat CDS de support daarvoor aan het afbouwen was, sterker nog, dat bepaalde zenders als niet meer met een irdeto-kaart gekeken konden worden. Maar ja, de winkelier moest natuurlijk wel van z'n voorraad af...

 

Winkels die je er niet op wijzen dat je, ondanks dat je geen HD gaat kijken, je TOCH een "HD"-ontvanger moet kopen, of op z'n minst een ontvanger die DVB-S2 en MPEG4 aan kan (om ons bekende redenen). Je kunt niet van de koper verwachten dat die allemaal weet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gelukkig dat mijn vraag toch geaccepteerd wordt. Ik had hem al afgeschreven.

 

Toch weet ik nog steeds niet wat te doen. Mijn zoon heeft bv 2 losse USB "anysee" DVB-S2 tuners aan zijn windows 7 mediacenter gekoppeld. Als dat tot een goed resultaat leidt heb ik daar ook wel interesse in.

 

Zie maar eens een winkel te vinden die dat voor je demonstreert!

 

Intussen ik weet nog steeds geen goed dreambox 8000 adres......

Link naar reactie
Delen op andere sites

U vraagt een goedwerkende dm8000Hd te zin werken.

Ik woon in Belgie dus hier is ook geen optie. Kan echter wel aangeven dat het een pracht toestel is dat met de juiste image perfect werkt. Als de functies die jij wenst kan je bv ook vinden op een VUO duo +. Misschien ook daar eens kijken of u die aanstaat.

Heb hier vroeger ook even een ipbox9000hd gehad maar dit toestel wou ook niet perfect werken.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste verkopers hangen allerlei kletspraat op over dreamboxen en doen net alsof het alleen maar een hobbybox is die zelden werkt, proberen je ook nog een CAM aan te smeren, vinden dat de HDMI of DVI geen "echte HDMI" is en doen net alsof hij elk moment "op zwart" kan gaan. Dus inderdaad, in veel winkels krijg je niet alleen slecht advies, soms is het allemaal regelrecht uit de duim gezogen.

 

Van de andere kant weerhoudt niets je ervan om zelf even wat knopjes te drukken in de winkel. Alle bakerpraatjes van de verkoper kun je hier nog wel even verifieren. Bij particulieren thuis is wel gezellig, maar niet iedereen wil zomaar "vreemd volk over de vloer".

 

De 8000 is gewoon zo duur omdat hij het waard is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf overgestapt van een IP9000 naar een DM8000 een paar maanden geleden.

Heb een paar maand met de IP9000 gespeeld, maar mijn vrouw was de perikelen met enigma 2 via de USB stick beu.

 

Eerste indruk tijdens de overstap:

1) zo een el cheapo batterijen voor de remote

2) blinkende plastiek ipv mooi afgewerkt bij de IPbox

3) beeld slechter op de 8000

 

Nu heb ik hem 3 maand in bezit en wil toch niet meer terug.

Plugins en stabiliteit zijn super.

De ondersteuning van sat4all en de community is fantastisch.

Mijn 8000 heeft zelfs nooit opgestart met de Dream image maar is van start OpenPLI gaan draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
De meeste verkopers hangen allerlei kletspraat op over dreamboxen en doen net alsof het alleen maar een hobbybox is die zelden werkt, proberen je ook nog een CAM aan te smeren, vinden dat de HDMI of DVI geen "echte HDMI" is en doen net alsof hij elk moment "op zwart" kan gaan. Dus inderdaad, in veel winkels krijg je niet alleen slecht advies, soms is het allemaal regelrecht uit de duim gezogen.

Van de andere kant weerhoudt niets je ervan om zelf even wat knopjes te drukken in de winkel. Alle bakerpraatjes van de verkoper kun je hier nog wel even verifieren. Bij particulieren thuis is wel gezellig, maar niet iedereen wil zomaar "vreemd volk over de vloer".

De 8000 is gewoon zo duur omdat hij het waard is...


Hier sluit ik me geheel bij aan, de kennis van de "vakhandel" is vaak zo slecht dat het hilarisch is.

Er staan hier voldoende gebruikers-ervaringen om een goed overwogen keuze te maken. Immers, de gebruikers hier maken het niet mooier dan het is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...