Gast Mimisiku Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Al jaren bezitter van een DMM7000s. Wegens overgang naar HD besloten om een 800 HD te nemen i.p.v. 8000 HD. (Is veels te duur). Had als zijsprong een SAB Ultimate HD super plus geprobeerd op aanraden van mijn leverancier... Was geen succes dus gauw terug naar de Dreambox!! Mijn eerste 800HD bleek nieuw uit doos al defect! Kon hem niet eens installeren.. Groen en Grijze BSOD schermen.. Wacht nu op mijn tweede.. Zie hier in de forums dat met name deze 800 en 500 veel problemen geven terwijl je dat van de dure Dreamboxen veel minder ziet... Moet ik mij nu zorgen gaan maken en toch maar gaan sparen voor de 8000?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjattuh Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb nu een jaar ongeveer een 800 draaien, met HDD erin. Geen problemen. Ze hebben alleen wat nukjes, kinderziektjes noem ik het maar, zoals b.v. dat ik in het begin een paar keer zomaar ineens mijn sat lock kwijt was en dit vrij lastig was om terug te krijgen. Laatste Gemini erop (ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft) maar verder geen last meer van gehad. *klop klop* En bij aansluiten moet ik meestal even het stekkertje een beetje draaien. Maar dat komt ook 1x / 3 maanden voor ofo. Dus al met al ben ik meer dan tevreden. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ferrarisat Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 heb nu een jaar 2 DM 800 HD en bevalt me prima nog niets bijzonders mee gehad draai al 4 mnd open pli die bevalt ook prima en de andere gemeni DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wilhelm Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Sinds 1 jaartje draait hier nu ook een DM800 met ingebouwde HDD, nadat ik eerst een DM7020 gebruikte. Aanvankelijk had ik regelmatig ruzie met de box, maar na installatie van de Open PLi software werkt het allemaal redelijk probleemsloos. Wel een extra USB ventilatortje aangeschaft om hem een beetje af te koelen. Tja, wat is kwaliteit?. Ik heb nog geen Dreambox type gezien zonder een probleempje, zoals b.v. het display, de voeding of netwerk verbinding. Vervelend, maar allemaal iets waar de meeste hobbyisten wel een (technische) oplossing voor hebben of mee kunnen leven. Het blijft tenslotte een hobby doos!! grtz, Wilhelm DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobus R Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb een 800Hd nu 1,5 jaar en het ding doet precies wat hij moet doen en nergens geen last meer van alleen als ik wissel van image dan heb ik welleens geen signaal maar na een keertje in de disecq instellingen spelen en het doet weer opnemen timeschift werkt allemaal en de dvd plugin is super dus al met al een goede decoder. ps je moet ook niet vergeten dat de duurdere dreams natuurlijk niet zo veel verkocht worden als de goedkopere en dus in verhouding wel gelijk zal zijn. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Origineel bericht van: Mimisiku 8000 HD. (Is veels te duur) Ik vind de DM8000 het bedrag waard. Kwalitatief goede hardware ook vergeleken met Vu+Duo. Ik heb geen een probleem met m'n DM8000. Zelfs extra hardware aan toegevoegd: CF 4GB, HDD 1.5TB, 6cm ventilator met auto toerental(afhankelijk van temparatuur). Binnenkort DVD slim brander met lock in (schijf duw je in recorder, geen lade aanwezig). Maar ja smaken verschillen he. Als je DM8000 te duur vind, dan kan je ook VU+ Duo proberen toch? Alleen dan niet mauwen als je merkt dat VU+Duo iets niet kan wat DM8000 wel kan(meer hardware opties, alle plugins werken). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast schotelkop Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Origineel bericht van: Mimisiku 8000 HD. (Is veels te duur) Ik vind de DM8000 het bedrag waard. Kwalitatief goede hardware ook vergeleken met Vu+Duo. Ik heb geen een probleem met m'n DM8000. Zelfs extra hardware aan toegevoegd: CF 4GB, HDD 1.5TB, 6cm ventilator met auto toerental(afhankelijk van temparatuur). Binnenkort DVD slim brander met lock in (schijf duw je in recorder, geen lade aanwezig). Maar ja smaken verschillen he. Als je DM8000 te duur vind, dan kan je ook VU+ Duo proberen toch? Alleen dan niet mauwen als je merkt dat VU+Duo iets niet kan wat DM8000 wel kan(meer hardware opties, alle plugins werken). Je kan geen vergelijk maken met een 8000 en een VU+Duo. je kan wel de 800 vergelijken. En dan Verslaat VU de 800 met vlag en wimpel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Korsman035 Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Origineel bericht van: Mimisiku 8000 HD. (Is veels te duur) Ik vind de DM8000 het bedrag waard. Kwalitatief goede hardware ook vergeleken met Vu+Duo. Ik heb geen een probleem met m'n DM8000. Zelfs extra hardware aan toegevoegd: CF 4GB, HDD 1.5TB, 6cm ventilator met auto toerental(afhankelijk van temparatuur). Binnenkort DVD slim brander met lock in (schijf duw je in recorder, geen lade aanwezig). Maar ja smaken verschillen he. Als je DM8000 te duur vind, dan kan je ook VU+ Duo proberen toch? Alleen dan niet mauwen als je merkt dat VU+Duo iets niet kan wat DM8000 wel kan(meer hardware opties, alle plugins werken). Nu is de dreambox 8000 ook 2x zo duur dan de vu+duo he Dan mag je ook verwachten dat het allemaal wel beter werkt. Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Catastrofus Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 M'n 2de 8000 was een doa. De voeding was stuk. Gelukkig tijdelijk kunnen fixen door een voeding van een 7025+ er in te drukken. Maar, op z'n zachts gezegd, wat slordig van dmm. De voeding is trouwens keurig snel vervangen door de satshop. Ik zag dat Milo ook een dooie 8000 ontvangen had die hij gelukkig zelf heeft kunnen fixen. Zou eigenlijk niet mogen gebeuren als je een goede eindkontrole hebt. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast schotelkop Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 twee en half keer zo duur Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Catastrofus Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Da's een waardevol antwoord waar iedereen wat aan heeft gezien de naam van deze thread. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appie39 Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Heb sind bijna een jaar een DM800, en (bijna) geen problemen gehad. Het enige is de "brakke" Diseqc, voornamelijk van HD zender van sat "X" naar SD zender sat "Y". ----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo ----- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dst Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb nu 3 maand een dm800hd met hdd en open pli en op wat boot problemen na een perfecte box. Op de processor heb ik een koelblokje geplakt met pasta uit een electronica onderdelen zaak. Verder sta ik versteld van de mogelijkheden van dit boxje in combinatie met het netwerk, dvd's afspelen, hd uitzendingen opnemen op de hdd etc. Klasse box van dmm! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast schotelkop Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Da's een waardevol antwoord waar iedereen wat aan heeft gezien de naam van deze thread. Gert. Nu vooruit dat de enigen goede kwaliteit van dream is de verpakking,wat er in zit is afwachten of je geluk of pech heb Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjattuh Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Lees hier een hoop over extra ventilatoren. Mijn 800 staat vrij strak in de kast (cm of 2 speling bovenkant) en ik heb een ingebouwde HDD. Hij wordt echt niet heet. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen