Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Alles werkt prima tot de HDD wordt gebruikt...


scubarobbie

Aanbevolen berichten

Heb sinds vorige week de Rebox RE-9000HD.

Na wat opstartproblemen loopt hij prima.

Todat ik de HDD op een of andere manier gebruik.

 

Eerst had ik vastlopers maar die verdwenen nadat ik timeshift heb uitgezet. Timeshift gebruik ik nauwelijks, dus da's geen probleem.

Maar wat wel een probleem is, is dat de ontvanger met 100% zekerheid vastloopt zodra ik iets opneem. Maakt niet uit op welke manier (bv via timer, of direct 'met de hand'). Binnen 15-30min loopt 'ie vast en moet de box hard worden gereset.

 

Ik draai de nieuwste software en heb een 750GB WD Green erin zitten (de correct dus).

 

Ik heb alles al geprobeerd, van downgraden naar v97 (incl formateren, febrieksinstelling, fastscan) en weer upgraden (weer de hele riedel doorlopen), tot spelen met instellingen, maar niets lijkt te helpen...

 

Heeft iemand dit eerder gezien en ook opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, ik vrees dat er niks anders op zit. Ik heb al veel gelezen over Rebox & vastlopers, maar ik vermoed nu toch echt een defecte disk. Op zich wel apart, want ik krijg verder geen foutmeldingen.

 

Overigens, maakt het nog uit of je een FAT32 of een Journaled filesysteem gebruikt? (niet voor mijn probleem: in allebei de varianten gaat het mis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Maxima al zei "beetje dom...":

Ik heb net de HDD uit de ontvanger gehaald om hem te vervangen. En wat zie ik: een Seagate disk :-(

Hoe dom kan ik zijn: ik heb de disk er zelf ingezet (en gewoon niet opgelet of het een WD was, omdat ik er blind vanuit ging dat de juiste disk was opgestuurd. Dom 1), en vervolgens nog een keer de ontvanger open gehad om alle connectors nog eens goed aan te duwen (en weer niet gezien dat er een Seagate in zat. Dom 2).

 

Nu snel de WD halen, en klaar is kees. Hoop ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn mail naar de leverancier over het vastloop probleem en wat Rebox en de diverse fora (Forums ? ) hierover schrijven, kreeg ik een uitgebreide mail. Hierbij een 2-tal Citaten van de leverancier die mijn de rebox geleverd heeft:

 

----------------

.....Wij weten uit ervaring dat juist diverse WD schijven problemen veroorzaken.

Deze gebruiken hardwarematig een afwijkende clustergrootte.

Dit houdt direct in dat ze niet gebruikt kunnen worden in combinatie met linux..........

 

........In de praktijk, en wij hebben al vele ....... Rebox 9000 verkocht met deze hdd van Samsung erin, zou u de eerste zijn die "problemen" ondervindt van de Samsung hdd.

--------------------

 

Kortom: Zij zijn het niet eens met de beweringen van Rebox en wat er op de forums (fora ?) geschreven word.

 

Er zijn er nog een aantal, maar ik laat het hier voorlopig maar even bij.

 

Om van de problemen af te komen moet ik zélf dus maar WD aanschaffen die uiteindelijk de Rebox nóg zon'n € 80,00 euro duurder maakt dan hij als was.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb inmiddels de Seagate vervangen door een WD. En nu loopt hij als een zonnetje!!

Al meerder dagen achter elkaar staat hij aan. 2x HD opnemen, andere zender kijken, time shifting, enz. Alles doet het en de Rebox is nog geen enkele keer vastgelopen!

 

Een juiste disk doet wonderen!

 

(overigens, als ITer vindt ik het redelijk onbegrijpelijk dat de software zo afhankelijk is van de juiste disk... maar da's een andere discussie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken wat er bij mij in zit voor een type HD.

 

Ik heb er een WD 3200AAKS inzitten 320GB 7200RPM Cache 16MB.

 

Met deze schijf loopt de Rebox met ingeschakelde timeshift dagelijks vast. crazy

 

Oh ja. Deze zelfde HD zit in mijn Synology NAS EXT3 en draait probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Ik heb even gekeken wat er bij mij in zit voor een type HD.

Ik heb er een WD 3200AAKS inzitten 320GB 7200RPM Cache 16MB.

Met deze schijf loopt de Rebox met ingeschakelde timeshift dagelijks vast. crazy

Oh ja. Deze zelfde HD zit in mijn Synology NAS EXT3 en draait probleemloos.


Dus ook maar een WD green HDD kopen !!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen weekeinde een plugin geinstaleerd die de HD temperatuur laat zien op het display. De temperatuur met uitgeschakelde timeshift loopt op tot 58 graden mad ! In opname boven de 60 graden. Mijn Synology die 24/7 aan staat is de zelfde HD maar 37graden in standby. Ik ga er eens een fan boven op leggen. In mijn Topfield 4000 heb ik destijds 2 fans ingebouwd omdat deze vastliep door de warmte.

 

Mogelijk dat de 5400rpm schijven zuiniger dus minder warm worden het daarom stabieler blijven doen.

 

Mogelijk eens idee om eens een 2,5" schijf te proberen.

 

Ik hou jullie op de hoogte wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WD10EVDS is binnen.

Eerst even op kamer temperatuur laten komen.

 

De update Software v1.08.01 geplaatst - fabrieksinstellingen - uitgezet (stroomloos).

 

Mijzelf d.m.v. een ESD kabel verbonden met de rebox kast om potentiaal verschillen te voorkomen.

 

Kast open gemaakt en HDD verwisseld.

 

Kast geloten en weer op zijn plek gezet.

Rebox weer aangezet instellingen weer goed gezet (timeshift op 60 min.) en zenders weer van de usb ingelezen.

HDD geformateerd (kreeg een melding hiervan).

 

Alles doet het weer dus nu afwachten.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Ik heb afgelopen weekeinde een plugin geinstaleerd die de HD temperatuur laat zien op het display. De temperatuur met uitgeschakelde timeshift loopt op tot 58 graden mad ! In opname boven de 60 graden. Mijn Synology die 24/7 aan staat is de zelfde HD maar 37graden in standby. Ik ga er eens een fan boven op leggen. In mijn Topfield 4000 heb ik destijds 2 fans ingebouwd omdat deze vastliep door de warmte.


Ik heb er een half uur geleden een computerfan rechts boven op gelegd.
Ik heb de Timeshift ingeschakeld. De temperatuur gemeten door de HD is nu gezakt naar 35graden!!! Ik denk dus wel serieus aan een temperatuursprobleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...