Ga naar inhoud


Inside the Mind of Google - Redelijk Objectieve Google Docu.


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Zag net deze 'docu' over Google, haar verleden en toekomst. Over de angsten wie ervoor bestaan en de voordelen.

 

Filmpje van een uur geloof ik dus er kan niet alles in worden besproken, maar wat mij hierin boeide is dat de makers vrij objectief blijven.

 

Zo praten zij met de mensen wie de hoogste rangen binnen de Google hiarchie bezetten en mensen die worden beschouwd als de grootste tegenstanders. En beide leggen ze dezelfde vragen voor en laten ze antwoord geven. Schepte een vrij eerlijk beeld, al zeg ik het zelf.

 

Er moest natuurlijk een beetje reclame gemaakt worden, maar daar hadden ze wel iets heel vooruitstrevends voor gekozen. Misschien ken je Google's pogingen om de mobiele telefoon wereld binnen te dringen middels 'Android'?

 

En mobile phone OS die, net zoals Apple, de phone meer maakt dan een apparaat om mee te telefoneren d.m.v. Apps (applications). ten tijde van maken film had Apple's IPhone meer dan 100.000 apps ter beschikking, tegen Google's Androids 10.000 apps. Google is daarom ook nog flink aan het lobbyen.

 

Maar, ze deden net alsof Google hun een primeur toeliet, wat echt gaaf eruit zag was Google Visual Search (aka Google Goggles).

 

Stel je ziet een boek, je neemt een foto van de kaft met je phone, Google vergelijkt het met haar databases en boem, reviews, waar te kopen, schrijver, etc.

 

Zelfde met een bepaald uithangbord. Je neemt een foto met je phone, stuurt deze naar Google, en binnen een paar ogenblikken weet je waar je bent, hoe het heet, achtergrond etc.

 

Het werkt(e) nog niet, maar dit lijkt me wel bijzonder de moeite waard.

 

Daarnaast spreken ze een min of meer serieuze "angst" uit, de mensen van Google, over Microsoft Bing en hun samenwerking nu met Yahoo als een, en de eerste, serieuze conurrent.

 

hmm... oke dit was 75% van de film zie ik nu... de overige 25% mag je gaan bekijken...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
#1824637 - 05/04/2010 05:23 Inside the Mind of Google - Redelijk Objectieve Google Docu.


Was je al vroeg aan de TV, half vier in de ochtend, tenminste als je om 5.23 je verhaal post, moet je tenminste een uur ervoor begonnen zijn :D

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...