Ga naar inhoud


[DM7000] Kapotte optische uitgang?


Fransyvy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb naast mijn 8000 ook nog een 7000 en heb het vermoeden dat de optische uitgang stuk is. Er brand wel rood licht in de uitgang van de receiver en als ik een toslink aansluit dan zie je aan het uiteinde wel rood licht. ik weet dat je niets extra's hoeft in te stellen om de spdif uitgang te activeren en dat als je altijd AC3 wilt je dit kunt aanvinken. Ik heb al meerder toslinks gebruikt en deze ook getest met andere apparatuur.

 

Mijn vraag is: Heeft iemand eventueel een idee waarom mijn optische uitgang niet werkt? Of heeft iemand wel eens eerder meegemaakt dat deze kapot was. Ik kon hierover niets vinden op het forum namelijk.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mijn 7000 nooit problemen gehad, bij mijn 800 zit de kabel niet lekker vast in de connector van de box. Dan moet je de kabel er goed indrukken en niet meer tegenaan stoten....

 

Dacht wel, maar ben niet meer zeker, dat je de 7000 zo in kan stellen dat je alleen geluid hebt als AC3 uitgezonden wordt.

Stel dat jouw instellingen per ongeluk zo zijn, moet je dus op een duitser met AC3, wel geluid hebben.

 

 

 

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...