Ga naar inhoud


Satconn 10/1 raw diseqc commando's


-FreeRider-

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een Big Bisat met 10 LNB's via satconn 10/1 switches.

 

Ik probeer een van de Satconn 10/1 switches via mijn DVB programma (DVB Dream) op de PC aan te sturen. DVB Dream heeft de mogelijkheid om raw diseqc commando's in te vullen per satelliet. Ik weet dat DVB Dream goed werkt met 4 satellieten via Diseqc. Ook heeft het programma de mogelijkheid om per sat aan te geven welke uncommitted switch port er gekozen moet worden maar deze methode werkt niet.

 

De switch heb ik op mode 2 geprogrammeerd en aan een Dreambox DM500 werkt deze goed.

 

Als ik nu de kabel van de DM500 afhaal en op mijn PC kaart aansluit dan lukt het me niet om tussen de LNB's te schakelen.

 

Ik verwachtte dat deze commando's zouden werken :

 

Uncommitted LNB 1 E0 10 39 F1

Uncommitted LNB 2 E0 10 39 F2

Uncommitted LNB 3 E0 10 39 F3

Uncommitted LNB 4 E0 10 39 F4

Uncommitted LNB 5 E0 10 39 F5

Uncommitted LNB 6 E0 10 39 F6

Uncommitted LNB 7 E0 10 39 F7

Uncommitted LNB 8 E0 10 39 F8

Uncommitted LNB 9 E0 10 39 F9

Uncommitted LNB 10 E0 10 39 FA

 

Nu staat in de handleiding van de switch het volgende:

 

Mode setup by sequence of two diseqc commands to switch : E0 F0 48 55 80 7F and E2 F0 49 55 FD 02 (EEPROM value 02h on adress 07h).

 

Kan iemand mij vertellen met welke raw diseqc commando's ik de switch laat schakelen ?

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: -FreeRider-
Uncommitted LNB 1 E0 10 39 F1
Enz.

Als LNBs rechtstreeks aan een switch hangen dan gebruik je toch committed i.p.v. uncommitted? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle LNB's hangen inderdaad direct aan de switch, maar volgens mij moet de switch uncommitted aangestuurd worden (committed gaat tot 4 LNB's ?).

 

Verder ben ik er achter dat de RAW commands in mijn eerste post niet helemaal kloppen, het moet zo zijn :

 

Uncommitted LNB 1 E0 10 39 F0

Uncommitted LNB 2 E0 10 39 F1

Uncommitted LNB 3 E0 10 39 F2

Uncommitted LNB 4 E0 10 39 F3

Uncommitted LNB 5 E0 10 39 F4

Uncommitted LNB 6 E0 10 39 F5

Uncommitted LNB 7 E0 10 39 F6

Uncommitted LNB 8 E0 10 39 F7

Uncommitted LNB 9 E0 10 39 F8

Uncommitted LNB 10 E0 10 39 F9

 

Ik heb ondertussen ook deze site gevonden...

 

Maar als ik bijv : E0 F0 48 55 80 7F E2 F0 49 55 FD 02 E0 10 39 F9 voor LNB 10 invul dan werkt het niet... Wat doe ik fout ?

 

 

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo -FreeRider-,

 

ik heb niet direct een antwoord op je probleem, enkel een constatering.

Net als jij gebruik ik DVBDream om op de PC naar SAT-TV te kijken. Ik heb een sg2100 motor aangesloten en bedien deze via DVBDream (wel heb ik een aparte voeding op de motor omdat de pc-kaart niet voldoende stroom levert).

 

Wat me opvalt is dat, zeg maar, ongeveer 1 van de 10 diseqc commando's die ik geef aan de motor niet uitgevoerd worden.

Voer ik direct daarna weer het commando uit, dan 'luistert' de motor wel.

Ik meen dat er in DVBDream opties aanwezig zijn om het diseqc commando bv. 5x te laten verzenden i.p.v. 1x om er 'zekerder' van te zijn dat de commando's bij de switches/motors aankomen.

 

Ik heb het idee dat DVBDream niet altijd het commando verzend, want, als ik een commando aan de motor geef om te draaien, 'hoor' ik dit commando door de pc gegeven worden. (het is in mijn geval te vergelijken met het geluid van een flitser van een oud fototoestel dat opnieuw oplaad na een flits), het is een heel hoog, bijna niet te horen geluid.

Nu meen ik dat ik dit geluid niet altijd 'hoor' als ik een commando geef om te draaien, vandaar dat ik denk dat DVBDream niet altijd het commando verstuurd.

 

(ik meen dat er voor DVBDream ook nog aparte diseqc-plugins te krijgen zijn, maar zeker weten doe ik dat niet. )

 

ik hoop dat je wat aan deze info hebt, ook al komt het niet overeen met jouw situatie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een beetje laat maar toch voor de volledigheid van dit topic:

 

Ik heb het werkend gekregen. Ik had om te testen naast de Satconn switches een Triax switch er tussen zitten. Hoe het kan weet ik niet maar zonder de Triax (met alleen 4 Satconn switches) werkt het perfect. Ik heb ook geen raw diseqc commando's ingevuld in DVB Dream, alleen uncommitted poort per satelliet positie aangegeven en het werkt.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...