Ga naar inhoud


HDMI signaal lost... (Logitech?)


Gast buizer

Aanbevolen berichten

Tegenwoordig koop ik er gewoon enkele via internet in China.

Kost mij niet veel geld en als ik twijfels heb kan ik meteen een andere uittesten.

 

Die grap van slechte HDMI kabels heeft mij een hdd mediaspeler gekost.

Aangezien hij geen beeld gaf, terug naar afzender.

Die heeft hep geweigerd daar hij btw en invoerkosten moest betalen, en weet je wie dit uiteindelijk heeft moeten betalen en dan nog bovendien het toestel niet meer heeft terug gezien? mad

 

Dus onthouden, wij geloven altijd dat er iets mis is met de firmware maar het kan ook in de connecties liggen of hardware zijn.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat je toch gewoon de dealer waar je de vu gekocht hebt, een fatsoenlijke kabel opsturen. Heb ik ook gedaan. Een goede dealer doet dat wel.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed idee, ik ga 'm gewoon terugsturen. heb er tenslotte echt niets vreemds mee gedaan. En het is tenslotte door 'gerenomeerd' bedrijf geleverd.

 

Ik weet alleen niet 100% zeker of ik de juiste kabel terugstuur. Het is een beetje l*llig als ik de verkeerde kabel terugstuur en prompt voor een nieuwe vraag -;)

 

Wellicht weet iemand het: de kabel die ik heb is ca 1,8 m lang en heeft goud(kleurige) connectors. Heb foto ff toegevoegd. Is dit 'm?

post-2314-1318260867,1177_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne had volgens mij geen goudkleurige connectors, maar weet het niet 100% zeker. Die ik daarna gekregen heb was niet orgineel van de vu, maar had wel goudkleurige connectors en voelde ook veel beter van kwaliteit aan.

 

Zou het kunnen zijn dat deze kabel bij de importeur bijgelegd/gevoegd wordt?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
De mijne had volgens mij geen goudkleurige connectors, maar weet het niet 100% zeker. Die ik daarna gekregen heb was niet orgineel van de vu, maar had wel goudkleurige connectors en voelde ook veel beter van kwaliteit aan.

Zou het kunnen zijn dat deze kabel bij de importeur bijgelegd/gevoegd wordt?


en geef het met de nieuwe kabel nu beter beeld?

wat ik bedoel is het beeld rustiger ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satdoc
Origineel bericht van: FrankieV
De mijne had volgens mij geen goudkleurige connectors, maar weet het niet 100% zeker. Die ik daarna gekregen heb was niet orgineel van de vu, maar had wel goudkleurige connectors en voelde ook veel beter van kwaliteit aan.

Zou het kunnen zijn dat deze kabel bij de importeur bijgelegd/gevoegd wordt?


en geef het met de nieuwe kabel nu beter beeld?

wat ik bedoel is het beeld rustiger ?


Mijn eerste orginele kabel gaf helemaal geen beeld, dus dan is dit allicht beter!

Maar zonder gekheid, kabels moeten gewoon goed van kwaliteit zijn, en ik persoonlijk vind te dure kabels pure onzin. Een vernikkelde aansluiting en daar een gouden connector op aansluiten, kan in theorie zelfs een negatieve invloed hebben door "potentiaalverschil" ofwel galvanische corrosie. Zoek maar eens op op internet. Ik zeg altijd, gebruik je gezonde verstand. Glasverzel gaan nulletjes en eentjes doorheen. Zo'n kabel hoeft ook niet duur te zijn. Bij scart minimaal duimdik, zodat alle aders goed afgeschermd zijn voor inteferentie. Bij coax zou ik wat meer voor degelijke connectors gaan... etc. Meer als 20 euro voor een kabel heb ik nog nooit uitgegeven, en dat is al veel.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies.. een hdmi kabel van 2 meter van een aktie winkel voor nog geen 4 euro doet t prima.. smile

 

bij een kabel van 10 meter of meer zou ik me dan wel zorgen maken.. maar goed die heb ik toch niet nodig :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand even kijken (en meten) of de 1.8meter kabel de originele kabel is die bij de VU+ DUO wordt geleverd (met goudvergulsel)? Het is zo l*llig als ik de kabel terugstuur en het 'm vervolgens niet is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...