Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Themazenders niet meer te vinden


NickL

Aanbevolen berichten

Ik krijg de themazenders sinds de omschakeling eind maart van CD niet meer te zien. Hebb geprobeerd automatisch te scannen. ook handmatig geprobeerd maar niet te vinden. CD antwoord op mijn vraag dat ze problemen hebben gehad maar dat het nu opgelost zou moeten zijn. Dus niet !

Ik krijg overigens ook Film Action niet. Ik heb het toppakket en nb gebruik gemaakt van de laatste aanbieding van CD voor het HD pakket

Wie weet raad ?

 

[TF7710HDPVR]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de transponder wel toegevoegd? Die staat standaard niet in het lijstje bij de Astra 23.5.

Nederland 2 HD zit op dezelfde transponder, die zou je dan ook moeten ontvangen.

 

Gegevens:

Satelliet: Astra 3 (23.5)

Transponder: 11739 V

DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden ook problemen om ze opnieuw in te scannen.

Na ettelijke pogingen lukte het opeens wél.

Ik had geprobeerd met 8PSK, QPSK...

Waarom het na vele pogingen lukte, weet ik helaas niet.

Maar met m'n Topfield moet ik altijd meerdere keren zoeken om HD-zenders in te scannen en meestal vind ik ze als ik gewoon op de frequentie scan op SD-kanalen.

Zoals in de voorbije forums gemeld, lijkt het alsof het gedrag van de ene Topfield afwijkt van de andere.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Saterke
Wij hadden ook problemen om ze opnieuw in te scannen.
[..]
Zoals in de voorbije forums gemeld, lijkt het alsof het gedrag van de ene Topfield afwijkt van de andere.

Ik vind dat je die uitspraak pas kan doen als je aantoonbaar meerdere malen exact dezelfde stappen hebt ondernomen, en dus niet met 8PSK, QPSK etc zit te klooien, zonder te weten wat je nou precies anders hebt gedaan.
Het gedrag van de ene Topfield kan afwijken van de andere, maar ik heb dit nog nooit gehoord bij het scannen naar kanalen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zelfs zijn dat de schotel net niet helemaal top staat en dus de ontvangst net onder de treshhold komt... Dan vind je ze de ene keer wel en de andere niet....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij gekomen nadat ik een Fastscan heb gedaan toen Ned2HD en SBS6 HD kwam sindsdien ben ik alles van Nederland (CDS) kwijt.

Wat ik ook probeer Echt de Fastscan heeft alles verknalt. Ik krijg wel enkele BBC zenders op Astra3 en enkele Thema zenders geven signaal maar geen beeld.

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de themazenders niet ontvangt en de BBC zit op Astra3 dan is het al duidelijk:

De fastscan gaat uit van de Astra1 op Disecq 1, Astra 3 op Diseqc 2, Astra 2 op Diseqc 3 en eventueel de Hotbird op 4

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Als je de themazenders niet ontvangt en de BBC zit op Astra3 dan is het al duidelijk:
De fastscan gaat uit van de Astra1 op Disecq 1, Astra 3 op Diseqc 2, Astra 2 op Diseqc 3 en eventueel de Hotbird op 4


kortom even kabeltjes switchen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even switchen zegt ie..... 6 meter hoog aangelegd door sat man (handelaar)

Mijn 7700 deed het bij de handelaar ook niet. Dus via een flinke korting een nw 7700 gekocht nou ja nieuw, wel uit de doos maar er zit nog fw van 22 oct 2007

op. (geluid loopt niet synchroon) En weer geen HD zenders wel 1500 andere op Astra 3 maar geen CD ned zenders. Weer reset gedaan ingelezen en weer geen Ned CD zenders.

 

Ik denk dat ik hem morgen maar terug breng.........

effe voor de goede orde ik heb er nu niet de laatste fw op staan van importeur die CD goed gekeurd is dus geen fastscan en ook geen auto decode.

 

En nog een opmerking VOOR Ned2HD en SBS6HD er was had ik ook de laatste firmware op m'n oude staan en ook een fastscan gedaan en toen werkte alles mbt zenders.

 

Maar de 'voorlaatste' fastscan heeft lijkt me alles vernield of er is iets aan de hand met 1 van m'n koppen.

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mij ging het voornamelijk om de auto decoding, dat vond/vind ik belangrijk.

 

Welke heb jij dan ik heb er enkele down geload bij Topfield moet nog kiezen welke ik erop zet. Ik hoorde van een stabiele

Probeerde de CD of die Tsjechie maar had daar de ID changer voor nodig maar die gooide mijn viruschecker eraf omdat er een trojan in zit.

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs
Nou mij ging het voornamelijk om de auto decoding, dat vond/vind ik belangrijk.

Welke heb jij dan ik heb er enkele down geload bij Topfield moet nog kiezen welke ik erop zet. Ik hoorde van een stabiele
Probeerde de CD of die Tsjechie maar had daar de ID changer voor nodig maar die gooide mijn viruschecker eraf omdat er een trojan in zit.


De firmware die bij mij stabiel draait is versie 7.00.24 ( ik meen van aug 2008 ) en is nog steeds te downloaden v/d Topfield site. Ook op het duitse Topfield forum zijn er veel positieve berichten over deze fw versie. Het ontbreken v/d fastscan mogelijkheid hoeft toch geen probleem te zijn ? Het enige nadeel met de oudere fw versie is misschien het ontbreken v/d z.g. "autodecodingsfunctie" die eigenlijk toch al niet helemaal "auto" is. Je kunt een opname natuurlijk ook gewoon ( liefst binnen 3 dagen ) gewoon zelf kopieeeren / decoderen door deze in de play mode gewoon op te nemen. Je hebt dan wel pech als je langer dan ca. 3 dagen niet thuis bent ! Overigens wordt de ID changer er bij mij ook door de viruschecker afgegooid.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...