Ga naar inhoud


[7025+] db doorlussen naar 500hd


Marcellomio

Aanbevolen berichten

Ahaaaaaa !!!!

 

Daar komt de aap uit de mouw. Dus als ik ga doorlussen, is de keuze niet aan de 500 maar aan de 7025. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Hmmm, die 7025 gebruikt de beide uitgangen van de lnb al, moet ik dan echt een andere (dus quad) lnb aanschaffen om het probleem van het signaal op te lossen (kheb potdikke net een duo aangeschaft.... :()

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je maakt een simpel kabeltje en lust tuner A van de 7025+ door naar tuner B van de 7025+,

en stelt de config van tuner B in op gelijk aan tuner A.

De kabel die nu naar tuner B van de 7025+ loopt, haal je los en gebruik je voor de 500HD.

In mijn beleving haal je op die manier het meeste uit jouw "situatie"

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, mooi vGnp.

 

Ben ik wel blij mee. De instellingen van TunerA van de 7025+ gaat dus op "doorgelust" staan. Kabeltje van TunerA out naar TunerB in, en de instelling van TunerB op "gelijk aan socketA".

 

Hierbij verlies ik geen "functionaliteit" van de 7025+?. Ik neem nogal veel verschillende kanalen door elkaar op.

 

Kan ik trouwens met de 500HD opnemen (middels de mount tussen de 2 boxen), terwijl de 7025+ al met een opname bezig is (dus al de HDD in gebruik heeft) ?

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marcellomio
Hierbij verlies ik geen "functionaliteit" van de 7025+?. Ik neem nogal veel verschillende kanalen door elkaar op

Ah. Dat van dat opnemen had je nog niet eerder genoemd.

Als je de volledige functionaliteit van zowel de 7025+ als de
500HD wilt dan zit er niks anders op dan de genoemde quad LNB.

En voor mounten moet je niet bij mij zijn, mijn boxen hebben allemaal een eigen HDD.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eigen HDD? De 500HD heeft toch eigen HDD, die is toch extern? Vandaar het mounten tussen de 2 boxen. Ik kan dan evengoed verschillende kanalen opnemen.

 

Als ik de 7025+ doorlus, op de door jouw genoemde manier, verlies ik dus het opnemen door elkaar heen. Maar dit hef ik dan toch op door het mounten. Tenminste, als de 7025+ de opname van de 500HD toelaat, terwijl de 7025+ daar ook mee bezig is...

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als bij doorlussen van de 4000, je kunt dan nog een kwart van de satelliet met de ander tuner aan. Alle NL zenders gelijktijdig is geen probleem. (Ik had een paperclip van A naar B zitten, werkte prima).

 

Ja, je kunt de dm500 dan voor een opname gebruiken op de schijf van de 7025. De 7025 is best een goede NAS (de dm500 heeft wel een snellere CPU en dus beter netwerk). Een of twee lopende opnames op de 7025 is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan voor de VU+duo gaan, kost ongeveer hetzelfde maar dan heb je weer een twin tuner waar je een harddisk in kan zetten en die USB heeft. Combineren van twee boxen is onhandig gedoe. En met het stijgend aanbod van HD zenders begint de 7025 een beetje oud te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vu trok al me aandacht, maar het viel me op dat er toch wel wat problemen met die box waren. Twijfel werd nog groter toen ik over de beeldkwaliteit begon te lezen, maar dat is meer iets voor het vu+ forum.

 

Ik stel stabiliteit hoog in het vaandel, en was/ben daarom met de 7025+ zeer in mijn nopjes, wil daarom eigenlijk geen afscheid nemen... cry

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...