Ga naar inhoud


2 connected CCcam servers -> geen EMM doorgifte


rai

Aanbevolen berichten

Dit gaat over een intern netwerkje. Heb 2 CCcamd servers. Reden is dat ik seriele poorten tekort kwam en dit even de eenvoudigste manier was.

 

CLients zijn allen geconnect naar server A. Server A is weer client van Server B. In server B zit een kaartje voor EURO1080. Deze heeft heel veel EMM's nodig om actief te blijven. Als ik nu client 1 connect naar server A, dan zie ik op server B dat server A connect. Ook zie ik dan de ECM's oplopen, maar de teller tussen haakjes blijft 0. Dit klopt, want er is nog geen Emm ontvangen. Helaas ga ik nu nooit beeld krijgen. Zet ik nu in client 1 dat deze direct naar server B moet connecten, dan heb ik een paar tellen later al een EMM en weer een paar tellen later beeld. De ECM's gaan dan wel tussen haakjes oplopen. Zet ik client 1 nu weer terug naar server A, dan blijft server B netjes de ECM verwerken, totdat er weer een EMM nodig is.

 

Dus de config van CCcamd 2.1.4 maar eens grondig doorgenomen. Hierin kwam ik de volgende sectie tegen:

 

# with this setting you can

# allow a client on two hops away

# to send the updates to the cardserver

#

# default : no

#

EXTRA EMM LEVEL : yes

 

Dus dacht, dat is het!!!! . Helaas, er gebeurd helemaal niets. Vervolgens maar op zowel de client, server A en server B die setting aangezet, maar nog steeds werkt het niet.

 

Wat moet je nu voor bijzondere setting doen dat EMM's dus wel tussen 2 servers worden doorgegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


is het niet veel makkelijker om je clients direct met server B te laten connecten

desnoods een extra connectie rechtstreeks naar server B om alleen je EMM doorgifte af te handelen, verder geen rechten toekennen

nokia mediamaster 9600

Kathrein UFS-910 e2 AAF

dreambox 500

Dreambox 7000 darkstar2

dreambox 8000 openPLi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan krijg ik toch precies hetzelfde probleem op server A? Want ook aan server A hangen kaarten die EMM's nodig hebben. En ja, je kan ook vanuit de client alle 2 de servers opgeven. Dan werkt het wel. Maar vond het juist zo'n leuke optie dat je in de client maar 1 server hoeft op te geven en dat je de servers onderling data kan laten uitwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...