Ga naar inhoud


Welke DVB-S2 hardware voor HTPC


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Volture

... Omdat ik een Windows Homeserver heb...


zelfbouw of pre-build?

ik draai ook WHS, zelfbouw, en heb daar m'n dvb-s server van gemaakt.
ieder apparaat wat een udp stream via netwerk kan openenen kan gebruik maken van dvb-s functionaliteit op de server.

(maar nu ik dit zo bedenk is dit een compleet ander opzet als wat je van plan bent.. nevermind)
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: raas
Origineel bericht van: Volture

... Omdat ik een Windows Homeserver heb...


zelfbouw of pre-build?

ik draai ook WHS, zelfbouw, en heb daar m'n dvb-s server van gemaakt.
ieder apparaat wat een udp stream via netwerk kan openenen kan gebruik maken van dvb-s functionaliteit op de server.

(maar nu ik dit zo bedenk is dit een compleet ander opzet als wat je van plan bent.. nevermind)


[offtopic]Uiteraard zelfbouw, maar zoals je zelf al zegt ligt dat niet in de scope van me HTPC project. Me server is er enkel voor backups en mediaserver. Wellicht gaat dit wel veranderen als ik in de toekomst gebruik ga maken van meerdere MP PC's.[/offtopic]

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
Ikzelf ben juist pas overgestapt van mce7 met dvblink naar mediaportal. En tot nu toe ben ik best tevreden erover. Het voordeel van mediaportal voor mij was dat ikzelf het video filter kon kiezen. Met het cyberlink video filter heb ik een stuk beter beeld bij hd zenders dan in mce7. ook bij het scannen vindt MP meer zenders dan dvblink zonder transponder files aan te hoeven passen.
Ik denk dat je beide mogelijkheden moet proberen.


Volgens mij is het zo dat je bij MCE7 ook door middel van een tweak zelf kan kiezen welke codec je gebruikt.
Of bedoel je met "Video Filter" iets anders dan een codec? En wat dan precies?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij is het zo dat je bij MCE7 ook door middel van een tweak zelf kan kiezen welke codec je gebruikt.
Of bedoel je met "Video Filter" iets anders dan een codec? En wat dan precies?


Video filter en codec is niet exact hetzelfde, maar ik denk dat jij ook bedoeld dat je met de tweak de video filter kunt aanpassen. Codecs installeer je om divx, mkv (x264) enz te kunnen kijken in windows.
Mc7 maakt standaard gebruik van een microsoft filter wat bij mij veel glitches gaf bij het kijken naar hd zenders. tweaken heb ik zelf nog niet echt geprobeerd.
Al met al niet erg gebruiksvriendelijk zo'n htpc confused Ik heb er in ieder geval al een flink aantal uren inzitten, en ben nog niet 100% tevreden. (gelukkig is het een beetje hobby :D )

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
En tot 2 maanden terug was hier nog helemaal niks aan veranderd.



Nou ze zijn wel van MediaPortal 1.1.0 RC1 naar MediaPortal 1.1.0 RC2 gegaan, ergens halverwege april dit jaar...toevallig had ik net de RC2 versie. Misschien dat daarom mijn ervaring redelijk positief is smile

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels MP en de TBS6980 deels getest. Het valt mij op dat zappen toch langzamer gaat dan op mijn DM7000.

 

Ik helaas is me Smargo cardreader nog niet binnen, waardoor ik geen CD zenders kan kijken. Weet iemand of ik mijn DM7000 als server kan gebruiken voor het kijken van CD zenders op mijn HTPC?

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Volture,

 

Die TBS6980 kaart die jij hebt he, is dat een echte dual tuner?

Dus: dbv-s2 kijken en opnemen van ander kanaal tegelijkertijd?

 

Of werkt het zo niet helemaal?

 

Vr.Gr. Patrick

Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Volture
Ik heb inmiddels MP en de TBS6980 deels getest. Het valt mij op dat zappen toch langzamer gaat dan op mijn DM7000.

Ik helaas is me Smargo cardreader nog niet binnen, waardoor ik geen CD zenders kan kijken. Weet iemand of ik mijn DM7000 als server kan gebruiken voor het kijken van CD zenders op mijn HTPC?


Je kaart sharen moet kunnen met MDAPI en Acamd op je htpc, en op je dreambox ccam of newcs te gebruiken, hoe dit precies moet weet ik niet maar het is wel ergens terug te lezen hier op het forum.
Dat trage zappen heb ik ook last van zowel bij MP als bij win7 mc.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Volture
Ik heb inmiddels MP en de TBS6980 deels getest. Het valt mij op dat zappen toch langzamer gaat dan op mijn DM7000.

Ik helaas is me Smargo cardreader nog niet binnen, waardoor ik geen CD zenders kan kijken. Weet iemand of ik mijn DM7000 als server kan gebruiken voor het kijken van CD zenders op mijn HTPC?


Zowel onder Mediaportal als MCE (zelfs icm DVBLink) is er sprake van langzaam zappen. Zeker ten opzichte van een vaste receiver zoals de Dreambox. Het enige wat een beetje in de buurt kwam was DVB Viewer Pro en VDR. Maar als je wil zappen onder de 2 seconden, dan zou ik blijven bij je Dreambox.

En om op je vraag terug te komen. Ja, dat is geen probleem. Mediaportal kan je uitbreiden met een MDAPI component en vervolgens kan je met een plugins zoals Acamd of Hadu een verbinding maken met je Dreambox via NewCS, OSCam, CCcam, etc. Voor een uitleg van hoe en wat icm MDAPI, zie hier.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar

Maar als je wil zappen onder de 2 seconden, dan zou ik blijven bij je Dreambox.

Mvg,

Niels Wagenaar


Met vdr, xbmc (pvr-testing2 met vnsi addon) kun je riant onder de seconde zappen tegenwoordig.
Draait inmiddels best wel redelijk stabiel moet ik zeggen.

Mvg,

Perry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Heb helaas niet eerder tijd gehad te testen. Ben druk aan de klus thuis. Ik ga vanavond eens proberen. Op dit moment kan ik "helaas" nog steeds gebruik maken van het volledige zenderpakket van CD, dankzij hun storing. Ga dan ook meteen maar eens kijken hoe HD eruit ziet met de TBS6980 (als ik alles aan de praat krijg).

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bruell
Hoi Volture,

Die TBS6980 kaart die jij hebt he, is dat een echte dual tuner?
Dus: dbv-s2 kijken en opnemen van ander kanaal tegelijkertijd?

Of werkt het zo niet helemaal?

Vr.Gr. Patrick


Ik zit nog te wachten op een bestelde switch. Ik kan daardoor op dit moment enkel 1 tuner bedienen. Zodra ik alles compleet heb, laat ik je weten of het naar behoren werkt.

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

"Wat" later dan gedacht heb ik eindelijk tijd gehad aan me HTPC te knutselen. De bestelde switch was ruimschoots binnen en ben maar eens begonnen met het terug zetten van een backup.

Windows Vista Home Premium updaten en daarna DVBLink2 erop. Ik heb tussendoor geklooid met Mediaportal maar het TV kijken (ongecodeerd naar BVN) ging erg traag. Een cam kreeg ik niet aan de praat. Dus iets anders proberen. In dit geval DVBLink2 TVsource. Installatie is redelijk duidelijk beschreven (in het nederlands) en het het dan ook redelijk aan de praat. Zappen tussen ongecodeerde kanalen werkt, maar nu komt de uitdaging van het gebruiken van een softcam in combi met de cardserver op de DM7000. Ik heb de bestanden van acamd in de plugins map geplaatst en de ip-adressen in de config veranderd naar die van me dreambox. Meteen merk ik dat het beeld in MCE schokt voor BVN en gecodeerde kanalen niet eens getoond worden. Wie kan mij daarmee helpen? De juiste linkjes naar tutorials en dergelijke zouden al helpen.

Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het installeren van ACamd mag voor BVN niets uit maken aangezien dat een FTA kanaal is.

Welke softcam staat er op de dreambox? Connect ACamd wel als je in de TVSource configuratie bij de laatste tab een gecodeerd kanaal previewed?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...