Ga naar inhoud


[DM500HD] Remote control codes invoeren


M€®LïÑ

Aanbevolen berichten

Ik had in mijn oude RC van de DM 7000 de codes staan van mijn Panasonic tv.

Maar ik krijg dezelfde codes niet meer in de nieuwe zwarte RC van mij 500HD.

Ook met de zoek functie geen connectie met mijn tv.

Is de procedure anders geworden om de rc te programmeren? want ik volge de oude methode.

 

TV - shift inhouden tot de tv knop knipperd, 4 codes invoeren.

 

 

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij een bekende satshop die je ZO ZIE ,als je in Zoetermeer zoekt, een DM800 gekocht,thuis aangekomen apparaat geïnstalleerd ,werkt !,vervolgens AB proggen voor tv : maar werkt niet!!! volgens de website van DM moet het kunnen(mijn 8000 doet het wel volgens de zelfde protocollen) .

Ik gebeld met...: kom maar langs(ik woon 100 KM daar vandaan),ik er heen,ik was vroeg een paar minuten voor 10 uur, ze zien me voor de deur staan(en nog een klant)maar de deur gaat vervolgens pas 7 over 10 open,ik leg uit wat er aan de hand is en dat ik op voorhand heb gebeld,zegt de medewerker,meneer ik maak die dingen niet dus als het niet werkt mot je niet bij mij zijn ,wat is je mail adres dan zal ik wel ff de groothandel mailen,wij kunnen niets voor je doen(hier heb ik dus net na tel overleg 100 km voor gereden).

Vervolgens krijg ik een mail retour van ene Hassan van (opnieuw een bekende firma A....sat,blijkbaar hun groothandel) dat ie niet weet welke codes ik moet invoeren maar dat ik maar een mail moet sturen naar DM (de codes weet ik wel hoor,die staan gewoon op de site van DM),ook Hassan gaat aan het feit voorbij dat de AB gewoon niet te proggen is voor TV en ook hij scheept me af.

 

Op het antwoord van Hassan mail ik vervolgens met de leverancier (die volgens goed Nederlands consumentenrecht

aansprakelijk is)dat het probleem niet is opgelost,dus dat ik van hun een antwoord verwacht.

Nu bijna 3 weken later heeft deze firma nog steeds niet de moeite genomen om zefs maar te antwoorden,laat staan iets op te lossen!

 

Mijn vrouw heeft parallel aan de discussie , een mail aan DM gestuurd,deze reageerden direct :Stuur de niet werkende AB maar op(Gelukkig spreken en schrijven wij goed Duits).Wij dus ruim een week zonder AB(we hebben geen alternatief als de schotel),maar DM stuurt ons zonder verdere verklaring een nieuwe AB....en deze werkt gewoon zoals het hoort!!

 

Je snapt wij zijn zeer verbaasd,de Nederlandse leverancier is aansprakelijk,maar DM lost het op!!??

 

Je kan dus stellen dat de service van DM Super is !

 

Maar dat de leveranciers hier er een potje van maken had ik nooit verwacht(heb nota bene mijn 4e ontvanger daar gekocht en diverse andere artikelen),maar pas als er iets mis is leer je ze kennen!!

 

Wie heeft ook dit soort ervaringen? Als ik consumentenrecht.nl na lees dan is de verkoper verplicht dit op te lossen,echter als ze niet reageren is de enige weg via de rechter!En de bedrijven weten dat dat te veel moeite en te kostbaar is voor de consument,de kosten voor het onnodig naar ... rijden ,het zonder AB zitten ,de kosten voor het verzenden naar Duitsland moeten we dus maar slikken.\

Als er meer mensen dit of iets soortgelijks hebben meegemaakt wil ik dat weten zodat we er iets mee kunnen doen,Samen staan we sterk!

Nogmaals complimenten voor DM !!

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...